Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Det tror jag med... Putin är körd i väst nu!

Ingen kommer vilja diskutera med honom. EU kommer se sig om efter andra alternativ för energi.
Energifrågan är dock inte helt simpel. Kan det här göra att Europa börjar titta på kärnkraft igen?
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Enligt polsk Tv verkar förlusterna på båda sidor vara ungefär 1 mot 1.

3000 soldater på båda sidor
10 uk plan mot 14 ryska
80 uk tanks mot 100 ryska
515 uk lastbilar/annat mot 530 ryska

Kvaliten på ryska armens utrustning har inte direkt imponerat mig. Förnedrande och avslöjande för Ryssland om detta är allt dom har. Måste vara en kallsvettig mardröm för Kreml.

Men svårt att få info om vad som verkligen händer. Marvels superhjältehistorier är löjliga men verkar tas på allvar och sanning från NATO-shillsen.

Jag tror en svenska Volvo valp hade klarat sig bättre än vissa av ryssarnas motorfordon. De verkar extremt törstiga och ryssarna verkar var extremt utspridda över hela Ukraina med uselt understöd från sina supportstyrkor (bränsle, mat etc)
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Sverige ingen möjlighet att bomba? Du har uppenbart ingen koll. Vi har inga specifika bombplan men kraftiga bomber kan fästas på 39 gripen som har rejäl styrka. Googla GBU.
Dessutom har vi en av de mest utvecklade air to air roboten i världen Meteor som kan skjutas 100 km ifrån och är omöjlig att lura. Att vi inte kommer använda kemiska stridsmedel och clusterbomber vid en konflikt är uppenbart då vi står fast vid internationella stadgar och inte vill orsaka onödigt lidande som andra skurkstater.
Vi pratade om att bomba Ryssland här. Tror du det görs med de grejer du nämner här så att det får någon effekt? Sverige har inte den kapaciteten. Och 100 km, du når inte ens till Kaliningrad...
Senast redigerad av Karman 2022-02-26 kl. 12:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Modigt av Zelensky att stanna i Kiev. Men kanske dumdristigt.
Om det slutar med att Kiev ändå faller och han blir tillfångatagen eller dödad.
Kanske smartare att retirera till Lviv och ha regeringen intakt.

Jag tycker det är helt rätt att stanna och inspirera motståndet! All respekt till en man som stenhårt står bakom sina värderingar!
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Jag håller med. Erkänner att jag gillade honom t.o.m.,såg honom som en motpol till allt woke. Framförallt de senaste åren har han blivit en clown och en elak dvärg, hans senaste tal om historia var rent av bisarrt. Gamlingen är sjukare än Biden.

Putin har klart under lång tid byggt upp en ganska cool bild, med underbara memes. Läxar upp ministrar, kör judo, sportbil och hänger med Steven Seagul. En riktig man som inte bara är intelligent utan också handlingskraftig. Bra i intervjuer.

Han har lyckats rasera så mycket av detta, nu kommer hans rätta sida fram. Labil, hatisk och använder våld godtyckligt. Tror många Putin anhängare i väst och kanske öst är besvikna, de borde vara besvikna. Liksom kul cool kille ända tills han kastade Europa in i krig.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Din kontakt är skit rysstroll.
Ukraina kommer aldrig ge upp.

Nä det tror jag inte heller de kommer göra, med ett motstånd är alltid bra. Aldrig kul med någon som viker ner sig.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Ryssland lastar av TOS-1-enheter vid gränsen nu.
Termobariska raketer alltså.
Citera
2022-02-26, 12:27
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Bara väst som påstår att kriget skulle vara över på några dagar.

Vad är Putins plan då, hur lång tid räknar han med att ska ta, veckor - månader - år?
Han väl också en opinion att tänka på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Jag håller med. Erkänner att jag gillade honom t.o.m.,såg honom som en motpol till allt woke. Framförallt de senaste åren har han blivit en clown och en elak dvärg, hans senaste tal om historia var rent av bisarrt. Gamlingen är sjukare än Biden.

Det är ju inget motsatsförhållande direkt. Motpol till woke har ingenting med detta tok att göra.
Citera
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Hoppas Zelensky tar sitt förnuft tillfånga om han bryr sig om det Ukrainska folket.

Hoppas Maffiadiktatorn Pruttin får en kula i huvudet snart. Han har förtjänat detta länge.
Han är verkligen desperat nu, hans mega-ego har fått sig en rejäl törn.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nu har en missil träffat ett höghus i ukraina..och det blir ett jävla liv.
När Israel raserade 10 tusentals hem på Gazaremsan var det
bara lite harklingar hrrmm..
Det är för att Hamas placerar militär i och omkring civila byggnader. Det gör inte Ukraina (vad vi vet).
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Beror givetvis på hur mycket manskap man slänger på problemet.Om man skall ta Balticum, måste det gå snabbt och därför slänger man in allt man har

Ryssland har varken manskap eller materiell för att föra ett anfallskrig på främmande mark vilket vi får bevis på just nu i Ukraina. Visst man har fina siffror i antal soldater och materiell men det vi kan se är 80% gammalt utdaterat Sovjet materiell. Väst skulle fullständigt köra över ryssen i konventionellet krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in