2022-02-26, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Du missförstod mig.

Ryssland har kapacitet att ta Balticum inom ett dygn, långt innan Biden vaknat upp från sin middagslur.
Nato ställs då inför ett faktum
1) Återerövra = Kärnvapenkrig2) Förhandlingar
Jmf t.ex. när Mosaddegh förstatligade samtliga oljekällor i Persien och Englands respons. Det kan vara mycket fördelaktigt att, av motståndare, betraktas som mindre vetande/irrationell
Nu överskattar du rysslands förmåga rejält
Citera
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Du glömde förskolan ryssjävlarna "råkade" träffa...
Men barn både i och utanför.

Ja om så är fallet, eller sjukhusen som blir bombade är sant så är det förkastligt.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Samma här. Dessutom att försvara samtidigt som kvinnorna får fly. Samma kvinnor som pissat på oss män.
Quitter! Gör nånting istället för att vara passiv och undfallande på Internet.
Citera
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Folket i Nordkorea verkar tycka om Kim Jong-Un.

Det är relevant eftersom vi pratar om kriget i Ukraina. Demonstranterna demonsterar emot kriget. Jag finner stor relevans till det. Gör inte du det?
!
Jo absolut. Men ser fortfarande inte hur det är relevant i mitt svar

Jag skrev ett inlägg där jag beskrev hur Putin traditionellt har höga approval ratings I Ryssland. Sedan påstår du att det är förbjudet att diskutera stödet för Putin utan att nämna att det också finns de som demonstrerar mot honom.

Det är ungefär som om du skulle kräva att varje gång någon diskuterar moderaternas opinionssiffror skulle man också tvingas nämna att det finns folk som istället röstar på Miljöpartiet.
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Zelensky, eller Ukrainas Bagdad Bob, har uttalat sig:

“Our military, our national guard, our national police, our territory defence, special service, nationals of Ukraine, please carry on. We will win. Glory to Ukraine.”
(The Guardian)

Eh invasionen går ju enligt plan! Såg precis 2 stridsfordon innehållande ryska grisar som blev grillade!
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poelstar
Det kan man inte med din oneliner-lögn.
Och jag förtydligade långt innan vad jag menade med intressesfär, både med ukrainskt måttstock och svenskt måttstock. Att du inte kunde nöja dig med det istället för att återupprepa dig som en papegoja är rätt tröttsamt.

För att tydliggöra en gång för alla: Ja Putin är intresserad av Sverige på samma sätt som USA är intresserade av Sverige. Men intresset för Ukraina är av en helt annan dignitet än det intresse han har för Sverige.

Nu i efterhand var det uppenbart att jag kunde uttryckt mig bättre. Putin har intresse för Sverige, men Sverige ingår inte i hans intressesfär. Därav är vi inte hotade på samma sätt som Ukraina är. Förstå dig den skillnaden.
Citera
2022-02-26, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Exakt han och hans rådgivare arbetar med skrämsel för att uppnå vad de nu vill uppnå. Nu får de typ hela civiliserade världen emot sig och de haf trott att de skulle bilda ett nytt ekonomiskt block med kina som passiv understödjare. Med detta massiva motstånd kommer kina tvingas vara emot ryssland dem med eller återgå till riskokning.

Ryssarna e utspridda i hela världen och även kända ryssar utomlands tex idrottsmän tvingas nu ställa sig mot putin. Dett sprids såklart hem till ryssland och inbördeskrig kan då ej uteslutas

Det fetade: oerhört intressant spelare, som väger för och emot i all tysthet.
Det alla spontant tänker, är väl att Kina förhåller sig passivt. Så enkelt blir det nog inte.
Lyckas Putin skapa total polarisering i världen, kommer han antagligen att förlora cred i Kina också. I värsta fall kommer han att putta Kina lite närmare Väst. Spännande framtid vi ser .... Vore framtiden inte så hemsk, skulle jag plocka fram Cola och chips ....
Trodde Putin att stolta Kina (fullt av revanschlust) kommer att gå i Rysslands ekonomiska ledband, är han sjuk på riktigt.
Citera
Medlem
Finns det ingen som vill / kan hjälpa Ukrainas president ur landet?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Jo jag vet man kan flyga lågt för att undvika radar etc etc och nyttja jordens kurvatur etc etc.

Dock undrade jag hur högt dessa handhållna stingers är effektiva. Och jag har fått ett svar på 4000 meter vilket verkar rimligt.

Och om Ukrainas luftförsvar är utslaget till stor del så kommer dessa inte fungera och därmed kan ryssarna bomba från högre höjd.

Så...

Haha ja?

Jag förklarar bara för dig att det inte är någon mening med att hålla på o slösa med NLAWS på en massa flygplan. Mycket viktigare att se till att ryssen inte klarar av att köra tanks.

Utan tanks blir det även lättare att storma de som står på avstånd och håller på o bombar.

Så håll inte på o slösa med några NLAWS.

Det står en tank till höger om dig, men du håller på o försöka neutralisera en liten mygga.
Citera
Avslutad
Otroligt att denna vackra kvinna är en megafon för Putin. Men han har inte oväntat fört många bakom ljuset. Undrar hur de skall uppleva det när den nakna sanningen om diktatorn uppenbaras?
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/ryska-svaret-n%c3%a4rmar-oss-en-punkt-utan-%c3%a5terv%c3%a4ndo/ar-AAUjE94?ocid=msedgdhp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja, men bombamattor är synnerligen innefektiva.

de har ju begärt mer AD vapen, så det kan mycket väl bli så.

Jo jag använde termen "bombmattor" mer symboliskt. Jag vet att ryssarna har en del precisionsvapen till sina bombplan samtidigt gissar jag att de väljer "bombmattor" istället vilket drabbar befolkningen. De har ganska mycket äldre materiel de kan använda som inte kostar så mycket.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Hörde du det av Reinfeldt?

Hur som helst så är han inte senildement som din hjälte i Vita huset och hans barn är inga crackpundare heller för den delen.
Reinfeldt har inga av de egenskaperna. Det är uppenbart för alla utom ryssar att Putin är psykopat. Väldigt tråkigt att så många vanliga ryssar följer honom i döden. Det kablas ut bilder på hur förkolnade ryssar skeppas tillbaka till Ryssland i liksäckar. När det här är över kommer Putins propagandaspridande chatt-töntar också få stå till svars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in