2022-02-26, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
USA gör för lite tycker jag. Förväntade mig amerikanska flaggor överallt såhär dags

USA gör mycket i det dolda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Nato slog till mot Serbien fast att Kosovo ej var medlem i Nato.

Varför gör man det ej här också?

För motståndet är brutalt mycket större. Eller vill du ha kärnvapenkrig i Europa?
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolle-eivert
Ygeman är en idiot.
Nu vill han stänga ute ryska idrottare.

Det är bra poiltik, skada någon genom att skada andra.
Helt otroligt.

är det ryska fotbollsspelare som invaderar?

Helt rätt. Ryssland och Putin ska veta att de är Paria i hela världen i princip. Tråkigt för de ryska idrottarna personligen men de får helt enkelt klaga hos den rysk regimen som satt dem i denna situation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Jag talar alltid sanning. Det Ryssland nu gör i Ukraina är att undanröja ett hot och avsluta Ukrainas krig mot befolkningen i Donbass. När detta är gjort kommer freden, alltså är det en fredsbevarande insats som Ryssland nu genomför i Ukraina: demilitarisering och fredsskapande.

Ja kamrat! putain genomför bara en liten "defensiv fredsbevarande försvarsinvansion"...

Ryssland har tidigare gett Ukraina sina "garantier om fred och säkerhet" tidigare...

Den sinnessjuke putain håller sig uppenbarligen inte till ingångna avtal och går inte att lita på i något som helst hänseende.

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Treaty

Enligt då gällande avtal garanterades Ukraina att dess gränser skulle vara okränkbara, att ryssland skulle respektera landets teritoriella integritet, samt att båda länderna inte skulle använda sitt territorium för att skada det andra. Detta bröt givetvis putain och anhang mot när Krim invaderades, och annekterades.

Varför tror du Ukraina vill bli medlem i NATO? Vad tror du var anledningen till att Tjeckien, Ungern, Polen, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Slovakien och Slovenien gick med i NATO? Kan det ha något att göra med att dom INTE vill bli invaderad, och ockuperade, av ryssland (igen)?

Vad var sovjetunionen? En kommunistisk diktatur som styrdes med järnhand från Kreml, där oppositionella och oliktänkande förföljdes, fängslades, skickades i Gulag, eller mördades av den ondskefulla regimen.

Vad är ryssland av idag? En kleptokrati som styrs med järnhand från Kreml av den enväldiga diktatorn putain, som bekant är f.d. KGB överste. Ett land där oppositionella och oliktänkande (inklusive journalister som rapporterar om oegentligheterna) förföljs och mördas av regimen.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_journalists_killed_in_Russia
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Soviet_and_Russian_assassinations
Citera
Avslutad
Någon som har live streams? När jag googlar får jag bara upp avslutade streams på Google med repris-uppspelningsfunktion.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Ja, jag säger att vanliga civila svenskar aldrig kommer plocka vapen som ukrainarna gör. Skämmigt att leka ball på flashback i trygga Sverige och låtsas att du är beredd att bli kanonmat.

Svenskarna kommer att beväpna sig, var så säker.
Hatet mot angriparen kommer att få människor att omvärdera ganska snabbt.

Se bara vad som händer i Ukraina.
Ryssland har ett totalt omöjligt uppdrag framför sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror vi kan var helt trygga med att Putin inte kommer att attackera något mer land i närtid. Att gå in i Ukriana var en riktig mina som de inte kommer att hämta sig ifrån på generationer. Även om de lyckas tillsätta någon marionettregim så kommer det att pågå uppror och gerillakrig länge.
Rysslands krigsmakt visar sig vara svag med några undantag och att höja nivån kostar enorma pengar som de definitivt inte har. Normalt sett skall inte Putin kunna sitta kvar vid makten efter detta fiasko.

Kan vi känna oss trygga över huvud taget med en envåldshärskare som Putin? Jag tror inte det. Putin bestämmer själv om han sitter kvar eller inte, vem ska få bort honom? Regeringen är korrupt rakt igenom.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Du får gärna lita på Putin, men ingen borde göra det. Hitler började lite diskret och så växte det... och växte.
I så fall hade Putin invaderat Finland/Sverige långt innan.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Så är det. Det var därför man bombade sönder städerna i förväg under andra världskriget. Men inte ens ryssarna kan göra detta.

Ryssland gjorde det i Grosny, men då var inte internet och smartphones lika utvecklat där tror jag. Sedan tror jag Putin fått för sig att ukrainarna skall se Ryssland som en befriare och avsätta sin president och ge sig. Han lever i en egen liten bubbla där det är så. Så nu blir det ett bakslag. Man får hoppas att han inte ändrar sig nu och börjar bomba söner allt.
Citera
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Du glömde förskolan ryssjävlarna "råkade" träffa...
Men barn både i och utanför.

Ryssarna förnekar sig inte. Ju mer filmer som spelas upp i TV och skildrar vad detta avskum hittar på ju mer bestämda blir vi alla att bekämpa dessa orcher var än de dyker upp.

Föraren av det ryska stridsfordonet som plötsligt fick för sig att mosa en gammal man i bil har mitt djupaste förakt. Jag hoppas verkligen han får en lång, smärtsam och utdragen död på Kievs gator. Alla kommer att känna igen honom där han ligger på gatan i nervöst nerskitna byxor efter ha fått en välförtjänt kulkärve i magen.
Citera
2022-02-26, 11:48
Medlem
  • Russian forces have continued their advance on Kyiv with the bulk of their forces
    now 30km from the centre of the city.
  • Russia has yet to gain control of the airspace over Ukraine greatly reducing the
    effectiveness of the Russian Air Force.
  • Ukrainian Armed Forces continue to put up staunch resistance across the
    country.
  • Russian casualties are likely to be heavy and greater than anticipated or
    acknowledged by the Kremlin.

Daglig uppdatering om läget från brittisk underrättelsetjänst: https://twitter.com/DefenceHQ/status/1497520235179556864/
Citera
2022-02-26, 11:48
Medlem
Citat:
Du menar på allvar att Sverige ingår i samma intressesfär på samma sätt som Ukraina i Putins ögon? Berätta varför han inte invaderat Sverige än i så fall, då vi är icke-NATO land.
Inget av det där har jag påstått, det är din ändrade version av vad du skrev. Inledningsvis skrev du denna lögn:
Citat:
Återigen, Sverige tillhör inte Putins intressesfär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in