2022-02-26, 09:51
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ja, och det jag bidrog med avfärdade du med "skitsnack". ...för att sedan upprepa vad jag sade.
Om jag lät irriterad så kanske det berodde på, tja, att du avfärdar en förklaring du får som "skitsnack". Du hade kunnat säga "aha, då vet jag" eller ställa en ärlig följdfråga eller något...

Ärligt talat så tror jag det är du som är arg. Jag saboterade ditt försök att "misstänkliggöra" de ukrainska siffrorna. Visst ska man ta dem skeptiskt, men också förstå sammanhanget. Att inte [de egna] förlustsiffrorna är med, är inte ett skvatt misstänkt, märkligt, oväntat eller visar att man döljer något.
Nej, just det. Iranrunkare (som är ett tämligen vedertaget begrepp, jmfr 'rysstroll' i V&M-forumet) besitter just inget bildat intellekt...

Jag litar fortfarande inte på rapporter från pågående krig oavsett vem som rapporterar. Det borde inte du göra heller. Framför allt om det bara rapporteras av morståndets förluster. Tänk Bagdad Bob.
Inte alls arg, bara försöker bilda mig en nyanserad bild av händelseförloppen.
Kanske är egoistiskt med tanke på vad som läggs ut här.
Kör hårt nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men offrar sin egen befolkning och relationen med Ryssland.
Är det en god säkerhetspolitik?

Det här är Rysslands verk. Men jag förstår att du är en duperad förrädare som förtjänar att få halsen avskuren.
Citera
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ska man lägga sig platt och bli en rysk stat likt Belarus igen? Man har förstått att demokrati är överlägset diktatur och man är nu beredd att dö för sin tro.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Nej, inte än. Men Ryssland känner sig hotat av Natos expansion och kriget mot den ryska befolkningen i Donbass. Dessa frågor kan lösas, men det vill inte Nato och Zelensky. Ryssland är inte dummare än att man begriper vad det kommer att leda till.
Detta har pågått i flera år.

Man måste respektera ALLA länders säkerhetsbehov.
Om Ukraina vill bli Nato medlem så ska de bli det, översittaren Putin ska inte lägga sig i. Svårare än så är det inte.
Citera
Medlem
UseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questioneer
Det påstås att ryssen har förlorat 3500 soldater i försöket att inta staden? Låter dessa siffror ens rimliga? Ryssen kan väl inte vara så inkompetent eller ? USA förlorade 2400 soldater under hela Afghanistan konflikten. Ukraina kan ju knappast har orsakat så många förluster på en natt?

Men ryssen har absolut inte förlorat så många. Detta har blivit ett propagandakrig från ukrainas sida där man hävdar den ena lögnen efter den andra. De som man säger dog så tappert på ”snake island” har visat sig att de inte alls dog, de gav upp. Inga fallskärmsjägar flyg nedskjutna. Man hävdar överdrivna döda på den ryska sidan men skriver inget om sina egna.
Ryssarna har varken skrivit det ena eller andra, undra vilka det är som försöker hkärntvätta.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Goda nyheter. https://mobile.twitter.com/CanningCooke/status/1497474306867093504?s=20&t=9cQm9tAuYrMGPSUGshv1rQ

Nato hjälper nu Ukraina med flygspaning så att Ukraina i realtid kan se ryssens varenda fotsteg.
Mera sånt.
Citera
Medlem
Citat:

Ja.

Relationen med Ryssland är att vara förtryckt, den bör man offra.
Citera
2022-02-26, 09:52
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Och det vet du?

Jag vet det lika mycket som att du vet att videon är äkta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Jag funderar på en sak som säkert fler av er gör och någon säkert kan besvara.

Varför är Ryssarnas attack så ineffektiv än så länge? Har inte Ryssland militärkapacitet att bomba skiten ur Ukraina / gå in med massiva styrkor och få det överstökat på "nolltid"?
Blir lite förvånad, ryssarna verkar ha lidit svåra förluster och stött på hårdare motstånd än de räknat med.

Har de skickat in sina sämsta soldater som förtrupper för att nöta ut det initiala motståndet och sedan skicka in "elitstyrkor"?
Ja, det vore jävligt intressant med någon lite mer ingående analys av händelseförloppet så här långt.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Jag funderar på en sak som säkert fler av er gör och någon säkert kan besvara.

Varför är Ryssarnas attack så ineffektiv än så länge? Har inte Ryssland militärkapacitet att bomba skiten ur Ukraina / gå in med massiva styrkor och få det överstökat på "nolltid"?
Blir lite förvånad, ryssarna verkar ha lidit svåra förluster och stött på hårdare motstånd än de räknat med.

Har de skickat in sina sämsta soldater som förtrupper för att nöta ut det initiala motståndet och sedan skicka in "elitstyrkor"?

På Antonovflygplatsen(Hostomel) var det VDV, dvs elitsoldater. Just nu tror jag mer på underskattning. Ryssar är inte så bra på säkerhetstänkande eller vad man ska kalla det.
Citera
Medlem
Tycker det känns väldigt märkligt hittills hur dåligt det går förr Ryssarna även om deras utrustning som är i Ukraina just nu är skräp. Ska inte Ryssland till skillnad från dom flesta andra länder ha en nästan helt professionell arme?

Soldaterna verkar ju sämre tränade än värnpliktiga.
Citera
2022-02-26, 09:53
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Jag är mer orolig över Putins reaktion när hans armé blir förnedrad.

Ja det har varit nåt halvhjärtat med den ryska insatsen hittills. Övergången från de omskrivna försvarsövningarna till anfallskrig kanske var ett infall från Putin? Att krigsplaneringen varit ogenomtänkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in