2022-02-26, 03:29
Medlem
Mitt svar är att vi självklart måste ställa upp då Europa står i brand. Många inser nog inte hur nära kriget rasar, för en del ett kortare avstånd än till sommarstugan. Sverige har hotats av samma diktatur i uttalanden nyss, om Sverige inte böjer sig för Rysslands vilja.. Nästa gång är det kanske du och din familj som söker tillflyktsort.
Citera
2022-02-26, 03:31
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Man stannar och slåss för sitt land. Det borde straffbart för Svenska tjänstemän på Migrationsverket att ens dela ut TUT till vapenvägrade män som kommer hit. Män som inte vill tjäna sitt fosterland skall inte ha asyl någonstans.

Ja detta är fullständigt absurt. När Sverige hade värnplikt, kastade staten vapenvägrare i fängelse, vi hade krigslagar mot desertörer i krig. Men andra länders vapenvägrare och desertörer belönas med PUT.
Citera
2022-02-26, 03:37
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Är helt emot invandring från MENA länder och liknande skitfolk, inte en enda till och de som är här ska ut.

Men Ukrainare tar jag gärna emot. Intelligenta, vackra kvinnor, starka män, god utbildningsgrund och västerländska värderingar. Tror de flesta hade återvänt till Ukraina när kriget är över.

Sen kan man dock ifrågasätta vilken kvalite på män som kommer i första taget, det är ju de som inte vill slåss för sitt land och folk, kanske inte de man vill ha hit.

Men eftersom de inte röstar på sossar så kommer Sverige inte ta in många alls antagligen. Bidragsberoende analfabeter är valboskap åt sossar.

Bästa möjliga utfallet är ju huvudsakligen ensamma unga fertila kvinnor i en svår situation som kommer.

Alla män mellan 18-60 år skall stanna kvar i Ukraina.

Sverige kan inte ta emot fler flyktingar. Även om jag är för det. Men vi har urholkat asylrätten med afghaner, somalier, syrier, irakier för att sedan ta hit familj, kusiner, fan och hans moster. Vi har nästan 800 000 människor som lever på bidrag. Sverige har inte råd helt enkelt. Nu slår den svenska godheten tillbaka i ansiktet på alla som PK ivrare. Nu när hjälpen verkligen behövs så går det inte. Givetvis kommer PK- folket skrika sig hesa om att vi skall hjälpa, solidaritet mm utan att fatta vad dom ställt till med.
Citera
2022-02-26, 05:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja detta är fullständigt absurt. När Sverige hade värnplikt, kastade staten vapenvägrare i fängelse, vi hade krigslagar mot desertörer i krig. Men andra länders vapenvägrare och desertörer belönas med PUT.

Särskilt när desertörer ta mej sej en massa skit. Det tunga knarket kom till Sverige ibörjan på 70 talet med desertörer ifrån Vietnam kriget. Dom IS krigarna vi har tagit tillbaka till Sverige har sysslat med fruktansvärda våldsbrott emot oss Svenskar.
Citera
2022-02-26, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Ja, jag håller med, vi bjuder in religiösa fanatiker ifrån andra sidan jorden, flyger tillochmed in dem och ger dem en massa special förmåner över svenskar och kallar svenskar som är emot det för rasister. Men då folk som vi har mycket mer gemensamt med vill evt komma hit, ja då är dörren inte lika mycket öppet. Helt sjuka prioriteringar, samtidigt så tycker jag dörren för alla flyktningar som inte direkt tillför ska vara mer eller mindre vara helt stängd såvida det inte blir krig i våra grannländer. Men ja, sverige är styrt av korrupta ledare

Ledarna är inte korrupta men frågan är om de satsat på helt fel hästar. Ombytta roller i flyktingdebatten vore en fullständig katastrof för socialdemokratin. Ifall socialdemokraterna stänger dörren för krigsflyktingar från vår egen sfär, samtidigt som de man pekat finger åt tidigare öppnar dörrarna så kommer Sverige skakas i sina grundvalar. Hela värdegrunden rasar samman.

Att hjälpa är bra, men kastar man bort resurserna för fort & på fel saker så minskar möjligheten till att hjälpa senare. Nu öppnar de som ansågs främlingsfientliga sina dörrar medan Magdalena Andersson hamnat i en minst sagt prekär sits, knepigare läge än någon annan statsminister sedan Andra världskriget. Lyckas man inte krångla sig ur detta på något sätt så riskerar socialdemokratin att raseras fullständigt.

Man borde ha förutsett att detta kunde hända förr eller senare. Är det så att man kastat bort resurserna på muslimer och sen inte kan undsätta närliggande länder så är det total katastrof för hela nationens identitet. Vrids debatten i den riktningen så kan följderna bli mycket svårtippade. Det kan bana väg för SD men även mindre partier & hela det politiska landskapet kan ritas om med S som monumental förlorare.
Senast redigerad av Vivoli 2022-02-26 kl. 05:56.
Citera
2022-02-26, 06:35
Medlem
Sorgligt att Sverige har tagit emot så många flyktingar från andra sidan jorden att vi nu inte har plats när ett folk från ett grannland behöver skydd.
Citera
2022-02-26, 06:37
Medlem
Stoppa alla muslimska män att komma hit och ta emot de Ukrainska kvinnorna istället. Det kommer göra Sverige till ett bättre land jag lovar.
Citera
2022-02-26, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCock
Som flyktingar då ja men inte som privilegierade nybyggare.
Oh Gud! vad jag hoppas att det blir krig. Mitt liv är räddat då. Jag åker direkt till Ukraina.

Kan du bekräfta var du befinner dig och hur striderna går?
Citera
2022-02-26, 06:49
Medlem
Självklart ska vi göra det!! Skillnaden är ju att det är kvinnor och barn denna gången..
Citera
2022-02-26, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundraenkronor
Självklart ska vi göra det!! Skillnaden är ju att det är kvinnor och barn denna gången..

Det tragiska är att vi fyllt landet med invandrare som är här för att bli rika, hade det inte varit för dom hade vi kunnat klara 500 000 ukrainare men nu finns det knappt några möjligheter alls.
Citera
2022-02-26, 07:21
Medlem
Steff83s avatar
Ukrainare ligger knappast samhället till last på sikt heller som MENA-folk. Så att ta emot borde inte vara några problem trots alla problem vi har i landet.

Ja. Det är skillnad på folk och folk.
Citera
2022-02-26, 07:21
Bannlyst
Lite ironiskt ändå att Sverige tar emot "flyktingar" ehm. Från islamiska länder och så är det alltid män under 20år tydligen som sen för över resten av sin familj när dom väl är här och många kan inte ens språket eller jobbar.

Nu när det verkligen är kvinnor och barn som flyr från ett riktigt krig då tar man inte emot någon.

Är inte det konstigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in