2022-02-26, 04:51
Medlem
Tack så mycket för svaren, antar en armbindel räcker!
Citera
2022-02-26, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Undra hur långt från torget det vi hör nu är ?

Tror på minst 5km.
Citera
2022-02-26, 04:52
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Bra fråga faktiskt. De är ju inte reguljära trupper så vete tusan hur de ses på rent juridiskt om de blir krigsfångar. Hoppas på det bästa för de som just nu i Kiev försöker försvara sin familj och sitt fosterland har allt mitt stöd. Fy satan vilket helvete de står inför.

Det är helt okej att att ha civila kläder. Men knyt något runt armen.
Citera
2022-02-26, 04:52
Medlem
Tänkte se på när Rasmus Paludan brände koranen imorgon på Frölunda Torg men får hoppa det. Muslimer som kaosar ser man dagligen ändå via medier. Men vore kul att se våra framtida fiender på nära håll.

Hade velat följa https://youtu.be/-Q7FuPINDjA hela natten men måste sova nu.
Var nyss skottlossning hoppas det lugnar sig något.

Men tror vi senare idag får läsa om många dödsoffer, har smällt ordentligt sedan klockan 2 till och från.
Citera
2022-02-26, 04:53
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Tror på minst 5km.

Ok.Ja iofs ljud från skjutvapen ect färdas ju långt .
Citera
2022-02-26, 04:53
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Så var det. Men nog bombade Trump skapligt. Tyvärr lämnade han de i sticket. Ja.

Japp, att säga att USA inte gjorde något är ju.bara helt fel. Släppte dem inte världens största icke kärnvapenbestyckade bomb (mother of all bombs) på dem? Kanske var i afghanistan men jag vill minnas att Trump gav order om att släppa den på IS någonstans iaf.

Taskigt mot kurderna dock som sagt, det var tyvärr en miss.
Citera
2022-02-26, 04:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Putin gör inte detta för att vara hemsk. Det är i så fall du som uppfattar det så. Vad hade han för alternativ...? Låta Nato placera kärnvapen i Moskvas utkanter utan att USA vill på Kuba..? Ukraina kan ge sig, hålla val och tillsätta rysk president. Han gör bara det Ukrainas president tvingar honom till.

Istället för att angripa Ukraina som inte gjort nåt fel och döda barn, kunde han slutat med att giftmörda folk som inte gillar honom och låtit ryska folket välja sin president. Då hade han inte behövt oroa sig för Nato.

Otroligt att du sitter och försvarar Putin och hans handlingar. Skäms du inte?
Citera
2022-02-26, 04:55
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Tvärtom är stridsviljan stenhård. Till skillnad från såna som dig.

Jag hade försvarat Sverige in till bara sista andetaget, tro inget annat pysen...

Men jag är fri att ha en egen åsikt i denna frågan, även om den kanske går mot strömmen. Med detta sagt viker man sig för folkviljan och det samlade förståndet under "kod röd"-lägen.
Citera
2022-02-26, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Haha den där snubben är inte neutral, tvärtom. Han är inte ens bra på att dölja sin agenda. Han säger typ att det ser ut att gå åt helvete för ryssarna, sedan för att gardera sig säger han "Men jag vet inte, kanske stämmer det, kanske stämmer det inte"

Jasså ok, de små delarna jag hade kollat var neutrala. Han sade något om att båda sidorna kan överdriva sin egna framgång som propaganda, att Ukraina hävdar att de skjutit ner några ryska flygplan men att han inte kan lita på det utan några bevis och frågar sig var bildbevisen är.

Vet inte vem han är men snubben är betydligt mer behaglig att följa (jämfört med vissa bittra troll här) om man har tid. Han försöker få reda på det senaste. Man orkar inte följa sånt här flera timmar i sträck dock. Mina tankar går iaf till de ryska soldaterna som tvingats in i det här och får offra sina liv. Hoppas kriget blir kortlivat.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-02-26 kl. 04:59.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
Vad i helvete pågår???? Extremt höga smällar i Kiev just nu. Wow.

Citat:
Nu jäääävlar !!!!

Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Brutala strider just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Nu börjar man höra vapen med högre kaliber från Kievs förorter.

Citat:
Nu är det go!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Herrejävlar nu dånar det och smattrar det rejält i Kiev
Ja det där var något i hästvägar. Sedan tystnade allt till kraxet från en kråka.

Man undrar vilken sida som led störst förluster i den striden. Hoppas ryssarna.
Citera
Medlem
"Media reports that President #Zelensky is personally in charge of the defense of #Kyiv.
He is in the capital and is not going to leave."
https://twitter.com/nexta_tv/status/1497416900426403841

President Zelensky stannar i Kiev och fortsätter krigar!
Citera
2022-02-26, 04:58
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Tänkte också på det, lät som att det var riktigt nära? Typ iaf inom 2 km radie?

Tyckte jag med . Men det är ju svårt att bedöma .....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in