2022-02-26, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Nja detta kan inte bara styras till Putin och hans grisiga medarbetare. Det är dags att stämma i bäcken. Varenda j-a ryss ska betala för detta. Ingen skillnad, bor du innanför gränsen ryssland ska du utraderas. Ingen pardon detta avskum behövs inte på detta jordklot.

Tyckte du varenda amerikan skulle utrotas när USA olagligt invaderade och ockuperade Irak?

Det fanns inga kemvapen i Irak, det var en lögn och USA´s idiotiska ockupation förstörde Irak och gjorde så att Sverige fylldes med irakiska flyktingar med väntat resultat, gängkriminalitet och våldtäkter.
Citera
2022-02-26, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Släcks kameran på torget blir jag vansinnig.Sitter ju och väntar på att få se dom komma in där.

Krig är såklart hemskt och bör undvikas till varje pris, men jag skulle ljuga om jag sade att det inte är spännande.

Det är något absurt över att följa ett krig live såhär.
Citera
2022-02-26, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Kanske ligger länk redan, men inläggen skrivs insåddas rasande takt att man inte hinner med att läsa igenom.

⚠️SE och HÖR LIVE FRÅN KIEV⚠️
webbkameror med ljud, visar händelseförloppet.

Strider pågår i Kiev, hör skotten i denna Live-stream. (Ännu inget synligt i bild. Men skotten hörs tydligt!

Det är sorgligt, hemskt, poänglöst och vidrigt.
Putins handlingar får ta över fanan efter Hitler och i framtiden ständigt gå under parollen ”vi får aldrig glömma”.

bättre bild på denna för mig:
https://www.youtube.com/watch?v=teF2f1DkeEQ
Citera
2022-02-26, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Nej det är bara rejält motstånd som fungerar!

Försökte kontakta Ukrainas ambassad i går för att anmäla mig som frivillig kanonmat, men ryssvinen hade blockat deras hemsida. Kommer att försöka idag igen. Kanske lite gammal men som gammal yrkesmilitär och aktiv jägare kan jag fimpa ett rejält antal invaderande ryssar i strider i stadsmiljö.
Du får mina applåder. Men du, bevara ditt liv tills vidare och lobba för en attack på ryssland istället. Där gör du mer nytta.
Citera
2022-02-26, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Exakt! Resonemanget gäller förstås alla kameror där man bara hör saker på avstånd, men det var den jag tänkte på och är en av de strömmar som jag har igång. Förut var det typ en låt på repeat under en lång stund, och ja, munspel och allt möjligt...
Fast nu börjar det faktiskt låta som att dom kan vara närmare, observerade att 2 bilar tog höger och stanna kan iofs vara civila.
Citera
2022-02-26, 04:32
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Han återkommer dock alltid till det som är vinklat i Ukrainarnas fördel och säger att han inte hittar något som kan bekräfta den andra sidan av storyn.. Riktigt sneaky snubbe. Och han kallar sig "agenda-free". Jo tjena. När någon kallar sig "agenda-free" då ska man nog spetsa öronen lite extra bara för att.

Alla har sin sanning, vad är din gällande vad som sker i Ukraina och vilka är dina källor?
Citera
2022-02-26, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Putins Spetnaz slog ut IS i Syrien och stoppade deras massmord på civila medan andra länder som Israel och USA i smyg stödde IS med vapen och sjukhusvård. Det är rätt ruggiga länder du sympatiserar med.

USAs flyg gjorde bra mycket mer än ryssarna. Dom som gjorde mest var syrier och kurder
Citera
2022-02-26, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Fast nu börjar det faktiskt låta som att dom kan vara närmare, observerade att 2 bilar tog höger och stanna kan iofs vara civila.
Jupp, dessvärre min uppfattning också just nu. Ljudet växer.
Citera
2022-02-26, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ryssvinen blockerar fortfarande Ukrainas ambassad!

Nån som vet hur man kan komma i kontakt med dom från EU?
(+46) 8 522 28 400 (+46) 8 522 28 401
https://www.svenska-ambassaden.com/Ambassad/17505/Ukraina-i-Stockholm
Citera
2022-02-26, 04:37
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Alla har sin sanning, vad är din gällande vad som sker i Ukraina och vilka är dina källor?

Just nu kollar jag mest på webcams. Lägger inte så stor vikt vid det som postas på twitter eller sägs i svenska mainstream-medier förutom att försöka skapa en bild av vad som sker i stora drag(kan vara klurigt med all vinklad information).
Citera
2022-02-26, 04:38
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Finns det källor på det? Eller är det vad ryska tidningen skriver? (Släpper ut som info).

Såhär tror jag, det finns inte på kartan att om en nuke skulle transporteras in att vi vanligt folk skulle få reda på det.

Tänk vilken säkerhet och mörker kring sådana förflyttningar.

Nej, det är nog bara för att skrämmas om det läcker sådan info.

https://mobile.twitter.com/SteveD3/status/1497310877737009157

Tror det var rätt, orkar inte leta så mycket mer.
Citera
2022-02-26, 04:38
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Åkte han in i Georgien för att Georgien tvingade honom också eller?

Finns 2 utbrytarregioner där också.

Abchazien och Sydossetien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in