2022-02-26, 02:48
Avslutad
Oroa er inte, NATO har koll på alla kärnvapen, så fort de försöker så detonerar de i Ryssland
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Zelenskys approval rating. Har inte sett så bra ut, och nedåtgående trend. Mindre än en tredjedel gillar det han gör.

https://www.statista.com/statistics/1100076/volodymyr-zelensky-s-approval-rating-ukraine/

Äntligen kan Ukrainarna få ett kompetent styre. Skål
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Varför snackar du ens svenska, hänger på ett svenskt forum, bor antagligen också i Sverige om du inte gillar svenskar? Hur tappad är man inte då?

Det är som att säga att man är hetro men tar kuk i röven varje dag frivilligt

Lite dubbelmoral från din sida kan tyckas.
Citera
2022-02-26, 02:49
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Nato kommer ingripa snart

Vad får dig att tro det?
Finns absolut inget som pekar på det inom den närmaste framtiden.
Citera
2022-02-26, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Putins allierade är den ryska statens allierade, dvs t ex Kina. Putin har inte mycket till övers för oligarker som han själv ruinerat flera gånger. När han har gjort det har väst tagit parti för oligarkerna i fråga!
Det finns redan några rapporter om att Kina verkar hjälpa till för att kringgå sanktioner. Det var ganska förutsägbart med tanke på att Ryssland har gjort liknande tidigare. Och oligarkerna är nog inte nöjda. De förlorade mycket pengar på grund av attacken och dottern till en av dem kritiserade Putin offentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tänk om de kunde göra en "Grekland"? Italien gick in helt överlägset men om inte tyskarna kommit till hjälp hade grekerna tagit Rom. Ukraina kanske gör detsamma och kör hela vägen till Moskva. Högst osannolikt men hoppas kan man ju.
Som du säger, osannolikt, men det vore något.
Citera
2022-02-26, 02:50
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ryssarna ska ha tagit flygplatsen Gostomel/Antonov strax utanför Kiev och kommer föra in trupp via den. En amerikansk exgeneral på CNN gissade att ukrainska armén kommer spränga broarna över Dnepr i Kiev inom kort(?) Om broarna sprängs har ryssarna bara tillgång till västra halvan av Kiev.
Förbluffande korkat om de faktiskt spränger broarna. Livet kommer ju att fortsätta även efter Rysslands intervention, och sprängda broar kommer ändå inte att stoppa ryska trupper. Urkorkat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
.
Jag hann se vad du skrev.
Japp, klart man fäller en tår när man ser lidandet som barn och kvinnor få stå ut med.
Och prata inte om äldreboende, nej mina föräldrar är inte där än som tur är.
Men senaste tre åren har jag vecka ut och vecka in besökt en familjemedlem där och tro mig det har gråtits för henne under den tiden och den dagen hon gick bort.

Du behöver inte ta ut din ilska mot mig för du har betalningsanmärkningar på dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Du vet att Google lagrar sina servrar i Sverige va?

Ja, du vet att om det blir strömlöst på datacentret i Sverige så är Google fortfarande åtkomligt. Vad säger det dig?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Hade inte Eu varit sådana fjantar hade vi sett en annan utgång.

Finns det något land som bistår med trupper?
Citera
2022-02-26, 02:51
Medlem
RusImperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Sjukt om det stämmer.
Om det gör det har Ukraina skjutit ner två plan senaste två timmarna, plan som kan bära 140 man styck.

Känns som det är propaganda för att höja moralen i den Ukrainska armen, hoppas det stämmer att de skjutits ner så några Ryss svin dog.

I förrgår visste jag inte ens vad Russophobia var, men efter att ha följ den här konflikten nu sedan den startade. Fått se den misär som utspelar sig, gråtit framför datorn när man får se barn och kvinnor som flyr i panik så ska jag erkänna. Jag och många andra tror jag känner ett hat mot hela Ryssland!

Antar att du då känner samma hat mot hela USA efter deras bravader i Irak, Syrien och Afghanistan osv? Och mot hela Afghanistan efter talibanernas påhitt? Och hela Syrien efter IS små upptåg? Mycket har blir det...
Citera
Medlem
Citat:
Nato kommer ingripa snart
Källa på denna information?
Citera
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Oroa er inte, NATO har koll på alla kärnvapen, så fort de försöker så detonerar de i Ryssland

Det finns ju t.ex. kärnvapenbestyckade ubåtar osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in