2022-02-26, 02:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Vi har starkare försvar dock, det blir svårare att ta Sverige, vi ligger en bra bit bort också. Om Putin atom-bombar oss så får han nog Finland och Norge på sig också. Om Putin börjar mucka med för många länder så kommer det bli för mycket för Ryssland.

Sverige har inget försvar, ni klarar inte ens av att hantera Muhammeds
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Hahahaha! Ja en ryss kan hitta på vad som helst!
Det är därför ryssarna behöver ha en så stor armé. De måste hantera den dåliga kvaliteten på deras militära utrustning på något sätt, och då ser de till att ha så mycket kanonmat som möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Ja men det är väl självklart att man ser ryssen på milavstånd om man tittar på flightradar. Det är bara löjligt att hålla den linjen. Ingen som har läst en bok om Putin under 2000-talet håller med dig.

Det är bara småpojkar som aldrig spenderat en tid inom totalförsvaret som skulle komma med dom påståenden som du kommer med. Skärp dig för fan!
Vad farao snackar du om?

"Ser ryssen"? Vem fan har snackat om ryssen? Om du är ett sånt dreglande mähä att du inte ens förstår att DU svarade på ett inlägg från "Blondins" som länkade till ett amerikanskt militärt tankplan, en KC-135 Stratotanker, och att jag påtalar att det är plan från NATO vi talar om så begriper jag inte hur man ska kunna få dig att begripa ett skvatt. Speciellt inte när du själv skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Du måste vara helt handikappad. Tror du att NATO plan flyger med transporder är du helt efterbliven.
...så vem i helvete har skrivit något om "se ryssen på milsavstånd"?

Ryssarna flyger i allmänhet UTAN transponder (fast inte alltid, man kunde faktiskt följa en del av deras fåniga luftlandsättningsförsök igår, från starten i Pskov), men vi talar inte om Ryssland. Och än mindre om Putin och vad någon som "läst en bok om Putin under 2000-tal" har att säga om att följa NATO-tankplan i civilt och fredat luftrum...

Kan du knipa käft nu? Du är överbevisad, nedsablad och totalt bortgjord. Dina försök att blanda bort korten genom att dra in massa annat i diskussionen fungerade inte, och det kommer inte fungera i framtiden heller. Jag antar att du är någon form av rysstroll, ni har ju i allmänhet tomtar på loftet.

Som sagt, du är överbevisad: https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae037e
Edit: Flera nonsensinlägg av dig i denna anda, kommer bara tas bort, ska jag tillse. Ta till vettiga argument eller håll truten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Min gissning är att det är filmat vid ett tidigare tillfälle och publiceras för att skrämma upp gemeneman.
Förövrigt så hörs eldgivning i den sändningen, man får skruva upp ljudet.
https://www.youtube.com/watch?v=-Q7FuPINDjA&ab_channel=DWNews

Ja, givetvis verkade det vara en gammal film från 2018. Snacka om idiotiskt att påstå att man kör en ICBM närmare gränsen för att kunna smälla av dessa.

Och ja, det hörs ordentligt nu.
Citera
Medlem
mossadmartins avatar
Jag har en kompis som är radioamatör. Sedan 2 timmar tillbaka fullstädigt bombarderas Kiev med krypterad radiotrafikk från från Samsun i Turkiet!

Vad kan detta betyda?????????
Citera
Medlem
Htrumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
nu smäller det hyffsat
Länk?
Citera
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
nu smäller det hyffsat

Ja men vilken bild är det !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du slår ihop olika medlingsförsök och sedan FN:soldater med NATO…

Och väst har skapat Putin… Antecknat...

FN soldater? Jag pratar om NATO-operationer, något som aldrig skedde under kalla kriget. I vissa fall tämligen godtycklig implementering av FN-resolutioner - i andra fall utan FN-stöd. Förnekar du exempelvis Obamas roll under Libyen-kriget? Till och med Obama själv har erkänt att det varit felsteg. Brittiska parlamentet kom till samma slutsats.

Det är väl ganska uppenbart att Putin helt gett upp den diplomatiska vägen? Efter 30 år av enorma diplomatiska förluster i ett allt mer söndertrasat internationellt system är det ganska givet att gå bortom diplomati och utnyttja Rysslands enorma handlingsutrymme.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Slaget om Kiev har börjat

Konstanta smällar på Kiev live cam nu!

https://www.youtube.com/watch?v=-Q7FuPINDjA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Htruman
Länk?

https://www.youtube.com/watch?v=-Q7FuPINDjA
Citera
2022-02-26, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Misstag?
Missar du helt att tankern backar över bilen ytterligare en gång för att totalt demolera den?

Han körde ju på den och så backade han tillbaka när han var över den. Han kör ju inte på den igen.
Citera
2022-02-26, 02:03
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Tusentals....konstigt att man inte sett några bilder av detta. RT propaganda på hög nivå.
Tacka Google/Youtube som har rensat duktigt - för att bilderna inte ska uppröra känsliga tittare

2014/2015 när ukrainska regeringstrogna trupper besköt Donbas som mest, dog det tiotals civila varje dag. Bland dem barn. Du kan multiplicera själv, utan att räkna dem som "strödödades" fram till 2021.
https://api.time.com/wp-content/uploads/2014/07/brest_fortress.jpg

Om du verkligen inte har sett några bilder med söndersprängda civila från den perioden är det tragiskt, men jag minns mycket väl att vänsterländsk media valde att inte rappotera om civilbefolkningens lidande. Civila på separatistsidan värderades tydligen inte lika högt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in