2022-02-26, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
När anfaller rysshororna inatt?
Just nu smäller det väldigt kontinuerligt på livestreamen i Kiev
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Precis som varje natt hittills? :O

Tror att terrorbombningarna börjar nu, helt svart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
100% demokrati nej såklart inte, men jag kan ändå göra i princip vad jag vill, säga vad jag vill, göra karriär inom vad jag vill eller vad fan som helst i Sverige.
Lycka till att göra det i Ryssland eller någon diktatur, där är det diktatorn och rika tomtar som styr allt och har all makt samtidigt som folket får smulor och inte har ett ord att säga till om.

Då är du hjärntvättad om du inte tror att det finns "self made" rika entreprenörer i Kina och Ryssland.
Man får göra och säga vad man vill men det finns regler och det finns det här också.

Snacka skit om judarna så ska du se vad som händer eller ifrågasätt Hitler.

Precis som i västvärlden finns det rika tomtar där som styr och har all makten medans folket får smulor och inte har att ord att säga till om, du beskrev precis USA:s politik och ekonomi.
Citera
Medlem
Jävla bomber och granater i Kiev-trakten nu. Ruskigt. Vilket helvete att befinna sig där.
Citera
2022-02-26, 02:01
Medlem
Nu smäller det en del på livestreamen, har rysshororna och bergsmuslimerna börjat anfallet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Därför tror jag att Putin är medveten att USA har fördel över Ryssland, och en all-in från USA hade varit slutet för Ryssland.
Därför tror jag att hans hot om kärnvapen är bara en bluff. Han vet att det hade varit ett självmord för honom ifall han hade tryckt på knappen.
Han hade slutat som Kejsardömet Japan när de har skickade Kamikaze-styrkor mot Pearl Harbor. Helt säkra på att USA skulle inte svara tillräckligt hårt. Vad har senare hänt, så räcker det att se på Hiroshima och Nagasaki.

Biden har inte heller tillräckligt mod för att trycka på knappen. Hade det däremot varit Trump eller någon i stil av Reagan eller Truman så hade USA varit kapabla till att avfyra.

Men vafan skärp er, klart han inte kommer att använda nukes wtf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Ja det är ju lite inbyggt i namnet ICBM. Intercontinental är ju just det...intercontinental. Så varför i bomben skulle man flytta dessa närmare Ukraina för att smälla av dessa om det nu är planen? Mycket möjligt att man ställer dom där för att få någon politisk poäng med det kanske.
Min gissning är att det är filmat vid ett tidigare tillfälle och publiceras för att skrämma upp gemeneman.
Förövrigt så hörs eldgivning i den sändningen, man får skruva upp ljudet.
https://www.youtube.com/watch?v=-Q7FuPINDjA&ab_channel=DWNews
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Det finns ett längre klipp från en annan vinkel som visar hur en av soldaterna gör bakhåll på en rysk soldat som sedan lägger sig och gömmer bakom bakhjulet på ett transportfordon. De som gjort bakhåll går runt lastbilen och avrättar mer eller mindre grabben som kurat ihop sig. Efter kommer bandvagnen farandes och man ser hur han tappar kontrollen och kör över bilen.

Gvietvis så lägger han sig inte och "gömmer sig bakom hjulet". Han är ju för helvete halvt död när han ramlar ur bilen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Haha du är helt värdelös.
Nu pratar vi om det som sker i Ukraina. Vi lever i nuet.

Inget rättfärdigar om det som hände Irak men du tyckte säkert att det var bra. Så varför nämna det?
Alla som börjar ett inlägg med "haha" är haha.
Citera
Medlem
nu smäller det hyffsat
Citera
Medlem
Htrumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Obs! Enligt en annan ryss här på Flashback så fick den ryska pansarvagnen sladd när den körde på en rak väg, och "råkade" köra över den äldre ukrainska mannen i sin bil.
Det är ett fullt rimligt scenario! Ryssarna är så dåliga på att bygga krigsmateriel att deras pansarvagnar inte ens kan köra rakt fram på en rak väg utan att få sladd.
Men det var väl en ukrainsk tank? Som spetnaz har stulit.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Det finns ett längre klipp från en annan vinkel som visar hur en av soldaterna gör bakhåll på en rysk soldat som sedan lägger sig och gömmer bakom bakhjulet på ett transportfordon. De som gjort bakhåll går runt lastbilen och avrättar mer eller mindre grabben som kurat ihop sig. Efter kommer bandvagnen farandes och man ser hur han tappar kontrollen och kör över bilen.

Ah där ser man. Det handlade alltså inte om någon oskyldig 80-åring. Som jag trodde. Men i massmedia så framställs det givetvis som att ryssarna kör över oskyldiga helt oprovocerat. Lär er källkritik gott folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in