Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det krävs inga speciella färdigheter till att dö.

Ta dig till Polen och sjung där ut din sak och att du lotsas vidare in i Ukraina.

Måste erkänna att du gav mig ett gott skratt. Du har så rätt.

Jag hoppas jag slipper se någon dö och än mer behöva döda någon men än mer behöva dö.

Men om jag kan föra provianter eller skadade människor, civila som soldater, så får jag använda all min livsfärdighet till att INTE dö.

Behöver lite humoristiska svar, är trots att jag är bestämd, väldigt rädd.
Citera
2022-02-26, 00:52
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
Detta jävla harklande om att han vill ha något gammalt soviet. Men när man ber om någon form av äkthet i det så kan ingen visa, inget uttalande eller dokument som bekräftar det.. din tönt somna om

Det räcker att kolla på hans 30 min långa tal där han öppet säger att han ej ser de gamla Sovjetländerna som egna nationer.
Citera
2022-02-26, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Sverige och Finland bör omgående gå med i NATO.

Och sen skicka all militär material vi kan till Ukraina.

Man borde låta Putin vinna sen får man ta det därifrån, han kommer använda kärnvapen om det behövs för att vinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ok, intressant. Det jugoslaviska kriget beror alltså på NATO. Inte ens på Balkan skulle man köra en sådan i idé.

Din sista mening förstår jag inte.

Vadå "beror"? Du skrev att NATO blandade sig in i slutet - sanningen är att de var inblandade från början. Att på NATO hela tiden var med och styrde utvecklingen med sin inblandning är väl självklart?

Libyen-resolutionen kunde implementeras på valfritt sätt... Genom att trumma upp det falska narrativet om civila massakrer ville Obama och hans krigsälskande polare göra det med ren krigsmakt.
Känns det kanske igen med Putins Ukrainahantering?
Dock tvivlar jag på att Zelensky kommer bli våldtagen med bajonett i röven - det är nog troikan Obama, Hillary och Bidens fetish.

Putins Ryssland existerar inte i ett vakuum, det är 30 års efterbliven diplomati som format den värsta möjliga skurkstaten. Drägg som Clinton(x2), Bush och Obama har alla samverkat till att skapa det perfekta drägget - Putin.
Senast redigerad av ModeratSkeppet 2022-02-26 kl. 01:02.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
sedan när är ryska militärplan synliga på Flightradar?

När de flyr från Ukraina!
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Må så vara.
Men har du sett Ukrainska folkets lidande?
Har du sett barnen som ligger döda på gator? Kvinnor som mördats?

Det finns bevis för hur mycket som helst.

Hade Putin BRYTT sig om Ukrainska folket hade han kunnat göra en mer precis operation och plockat deras president och liknande. Han startar ett fullskaligt krig, och de som får lida med är folket "som han inte är emot"..

Håll bara käften.

Operationen är så precis den kan bli. Det vi ser och tar del av i massmedia är såklart den allra värsta bilden och gravt vinklad. Hade man bara följt allt som skrivs så hade man kunnat tro ryssarna springer från hus till hus och avrättar småbarn, så är det inte, men givetvis alltid trist när oskyldiga råkar illa ut.
Citera
Medlem
Grovtbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Lägg ner, börjar bli patetiskt.

https://apnews.com/article/russia-ukraine-business-europe-united-nations-kyiv-6ccba0905f1871992b93712d3585f548
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Att BNP inte betyder något säger bara en stackare som bor i ett land med usel BNP. Alla vet att Putin har byggt ett stort palats för pengar han stulit från den ryska befolkningen, som svälter och lider. Du kan hitta på vilka mått du vill för att beskriva Rysslands usla ekonomi. En bajshög är en bajshög även om du försöker klä den i guld.

Jag bor i Sverige lol.

Putin har säkert byggt Palatser, so what? Menar du att politikerna i Sverige slösar pengar korrekt? Eller USA som lägger miljarder på bullshit. Du borde fokusera mer på vart pengarna i Sverige går istället för att oroa dig om Ryssland.

Förövrigt tillhör allt den ryska staten och inte Putins familj, men jag är inte ignorant som dem flesta av er, han sitter säkert på massa cash.

Du har inge argument så du snackar skit, Rysslands ekonomi är hälsosammare än dem flesta ekonomierna i västvärlden, även under massa sanktioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De var inne i Sumy igår natt med, då sköts de sönder och samman. Vi får nog avvakta natten.
Ja precis, det har varit hårda strider som TYVÄRR ryssarna gått vinnande ur.
Inte så konstigt när de är precis intill Ryska gränsen.

Nu åker de runt i centrum, troligtvis ner till Kiev för sitt stora mål.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Att BNP inte betyder något säger bara en stackare som bor i ett land med usel BNP. Alla vet att Putin har byggt ett stort palats för pengar han stulit från den ryska befolkningen, som svälter och lider. Du kan hitta på vilka mått du vill för att beskriva Rysslands usla ekonomi. En bajshög är en bajshög även om du försöker klä den i guld.

Ryssland säljer olja och vete som en stor jävla bensinmack med möjlighet att köpa en varm smörgås.
Dom säljer naturtillgångar och dricker vodka. Inte nödvändigtvis i den ordningen.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Låt Ukrainas president fly till väst så lugnar det förmodligen ner sig. Tragiskt med alla onödiga dödsoffer.

Jo, så är det. En vuxen och frisk ledare över Ryssland hade förstås inte startat en tokighet som det här.

Putin är ansvarig för alla dödsoffer, men tycker fortfarande att det är värt det.
Citera
2022-02-26, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Kolla upp vilka hjälporganisationer som är på plats och prata med dom I första hand. Risken att råka illa ut minskar markant om du jobbar för exempelvis rödakorset.

Mycket bra poäng, tackar. Jag är inte ute efter att leka Call Of Duty osv. Slipper helst skada någon övht.
Så ditt förslag är minst sagt värdefullt, tack så mycket.
Hör av mig till diverse instanser så fort telefonerna öppnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in