2022-02-26, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Ja, det är märkligt. Var är alla jämställdhets-nissar nu?

Det är väldigt lite snack om att män offras. Jag undrar vad som hänt om man skickat ut nakna kvinnor istället. Med parollen make Love not war. Till tonerna av Imagine.
Då hade IVAN knullat sönder stora kuken och fått ett nackskott av ukrainska Ivana just innan orgasm...case Closed.
Citera
Medlem
DroidBishops avatar
Själv tycker jag propagandan är löjligt uppenbar. Rapporter om hur modiga diverse soldater och civilare är på båda sidor och siffror om si och så många nedskjutna plan. Jojo så kanske det kan vara. Men kom igen.

Jag litar inte på något just nu. Det enda vi kan vara säkra på är att folk dör och det finns inget vackert i krig oavsett hur mycket man har blivit matad med krigsromantik från Hollywood
Citera
Medlem
Lajlikes avatar
Tror ni att allt gått enligt plan än så länge för Putin? Känns ju som att ryssarna lyckats invaderat Ukraina relativt smärtfritt än så länge, att något krigsfartyg ryker är ju helt självklart oavsett. Ser inte riktigt hur det påverkar den fortsatta invasionen överhuvudtaget
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Du upprepar med en dåres envishet att det var en kupp. Folkviljan ville ha bort honom.

Pinsam historierevisionism som du konstant håller på med. Får du lön från Moskva?

Ideellt arbete...

Folkviljan är kanske ett lite luddigt begrepp. Vad vi vet är att en oerhört stor majoritet på Krim valde att ansluta sig till Ryssland då de inte var delaktiga i kuppen 2014. Vi vet också att ett inbördeskrig bröt ut östra Ukraina, som hade en lite annan folkvilja än vad kuppmakarna hade, kuppmakare som sedan genom diverse juntor sett till att riktigt knäcka allt som har med demokrati att göra, förföljandet av oppositionella, förbud mot politiska partier på vänsterkanten, understödjandet av nazistiska militärförband som begått folkmord mot den ryska befolkningen i Ukraina osv.

Allt detta är prologen till dagens händelse, med det ryska ingripandet i Ukraina. Vi får väl se vilken folkvilja som går segrande ur dagens Ukraina.
Citera
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Uppdatering: Kadyrov kraftsamlar mördarmiliser - målet döda den ukrainska presidenten. Tusentals tjetjener står vid gränsen.
Vart kommer denna uppdatering från?
Citera
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Fy Fan. Nog för att Ryssland är vidriga som attackerar, men man kan inte som land skicka familjefäder och söner rätt in i döden för att meningslöst försvara riket. Det handlar inte längre om att försvara riket Ukraina, utan om (två alternativ) Spel för galleriet, visa att ukrainska staten har makt och vilja att försvara sitt folk, (när man i själva fallet skickar de rakt mot en säker död). Eller alt. 2 desperat försöka bevaka kapitalistiska intressen.

Hellre fly än illa fäkta!

Ja. Ingen av sidorna är oskyldiga här, men Zelensky's gäng har gjort ett så stort övertramp i och med det här att jag inte ens tycker att folk med rak rygg kan påstå att han bryr sig om sin befolknings välfärd längre.
När jag hörde om att de tog bort åldersgränsen så fick jag genast Joseph Kony-vibbar, då det i princip innebär att de kommer att gå nedåt i åldrarna vilket är så sjukt ohumant och omoraliskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Jag saknar könsvinklingen hos media, att de ska prata om förtrycket emot män. De är män som tvingas offra sig inte kvinnor, men media som så gärna pratar om kvinnoförtryckt över ingenting, ignorera det könsvinklingen då män dödas p.g.a sitt kön. Zelenskyj framställs som god hjälte.

Hah, jag tror att du får vänta rätt länge på den fronten.
Vid det här laget vet vi ju inte ens om vuxna kvinnor också har börjat bli pressade att medverka, eftersom banditerna verkar vara så desperata vid det här laget. Kanske tar de en och annan babushka också som får hålla i en Kalshnikov.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
En fråga. Om man vet att man kommer förlora. Varför inte bara kapitulera?
Det korta svaret: Stolthet
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Hur känns det att ett folk kämpar för sin frihet, du som hatar nationalism?
Syftar du på separatister i Donbas, eller ukrainska ultranationalister? Folk, som i meningen vanligt folk, har jag inte sett "kämpa för sin frihet".
Citera
2022-02-26, 00:27
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Ukrainas folkvalde president är en hjälte medan barnamördare V.Puttin är en feg impotent diktator. Vi hoppas han hålls ansvarig för den strida ström kistor med unga döda ryska män, som anländer till Moskva de närmaste dagarna.
Tyvärr. Ryssarna har en slavmentalitet som gör att de till och med sörjde Putins idol, massmördaren Stalin. Så han lär nog sitta i orört bo.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovtbrott
Det är bekräftat via officiella kanaler

Länka till dessa officiella kanaler då?
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Du har ju varit bakom flötet sen trådstart och gråtit ut konstant. Din prognos är varken saklig, opartisk eller byggd på något som speglar verkligheten.

Är inte så konstigt dock. Är ju bevisat att korkade människor är enkla att manipulera. Rysshetsen och propagandan som pågått i 30 år har verkligen satt sig i ryggraden hos den fega svensken.

Putin är varken galen, sjuk eller korkad. Skulle vilja påstå att han förmodligen är en av de mest intelligenta ledarna i världen.

Sanktioner kommer inte bita på Ryssland:

https://economictimes.indiatimes.com/news/international/world-news/putin-insulated-russias-economy-will-bidens-sanctions-hold-him-back-in-ukraine/articleshow/89762166.cms

De hårdaste sanktionerna man kan införa kommer i princip våldta deras egna ekonomier och drabba deras eget folk stenhårt. Kommer inte hända.

Ryssland under Putin är också bra mycket bättre än det var innan. Ekonomin är bra, levnadsstandard har ökat markant, liksom löner och man har lägre arbetslöshet än de flesta europeiska länder..
Belåning är också låg.

Du kan argumentera att det ändå suger. Du har aldrig varit där, du känner ingen där. Din åsikt är därav baserad på dina egna övertygelser och brist på kontroll på dina egna känslor.

Sverige har pisshög arbetslöshet och hög statsskuld. Vi är extremt importberoende. Det har eller är inte Ryssland. Är vi sämre då?

Det faktum att Sverige faktiskt döljer sin arbetslöshet genom att skriva in studerande med CSN som anställda/arbetande är ju också skrämmande...

Mig veterligen dör folk inte på akuten eller får sitta där i 3 dagar. Den bild jag själv upplevt i de större städerna förvisso, är att de har en hög standard.

Självklart är det lägre standard i många områden där många lider och andra får rätta mun efter plånbok, säger inget annat.

Men dessa problem är enorma i andra länder, särskilt USA med sin brutala inflation, enorma hemlöshet, den högsta crime raten i den moderna världen och korruption på högsta politiska nivå där invånarna helt tappat förtroendet för systemet.

Det låter som de folk beskriver Ryssland som.

Det är så sjukt hur insnöade, korkade och rabiata folk är just nu.

Det är bra att faktiskt ha en stor bild av allt.

Du kan gärna prata med några vänner till mig som flydde hit under Syrien-kriget. Där kan du få höra hur snälla USA var.......

Eller varför inte en libanes som skjuter soptunnor på jobbet och kom hit när man våldtog Libyen och i princip tog över hela landet utan hänsyn till civila överhuvudtaget.

Det som sker i Ukraina nu var oundvikligt. NATO och USA har aggressivt närmat sig Ryssland och är ett enormt hot. Det spelar absolut ingen roll vad du säger - fakta är fakta.

Du kanske tycker det genialiska vore att låta NATO Expandera och omringa Ryssland. NATO är USA och USA slösar ingen tid på att bygga flygbaser och högkvarter i Medlemsländerna.

Glöm inte att Ryssland är USAS fiende nummer 1 och det är exakt så dom vill ha det.
Skönt att du på kvällskvisten skriver meterlånga uppsatser om allt som flyger in och ut i ditt huvud. Om det finns substans bakom din harang borde du arbeta på att sammafatta ditt svammel till ett eller två argument så att det finns något att bemöta. Jag bemöter det fetstilta.
Putin kanske är intelligent men det utesluter inte att han är en psykopat. Vi i Västeuropa utgör inget hot alls mot Ryssland men våra demokratiska system gör det. Eller så vill han, som ha sade i sina tal, återupprätta Storryssland. I de länder där det finns ryssar måste buga sig för den nye tsaren.

Är du ryss? Vad vinner du på att vi alla knäböjer för lille Putin?
Citera
2022-02-26, 00:28
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Och var framgår det av CNN videon?
I beskrivningen under videon, bland annat...
Citat:
CNN
13.3M subscribers
A Ukrainian Sukhoi Su-27 fighter jet was shot down over Kyiv early Friday, Ukrainian Deputy Interior Minister Evgeny Yenin tells CNN's Matthew Chance.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in