2022-02-26, 00:24
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hur hårt tar förlusten av fallskärmsjägare? Nja 150 man är nog inte med men om 50-60 fallskärmsjägare bara dör under dag 3? så måste det bli helt demoraliserande.

Jag tycker att Ryssland sköter detta uselt måste jag säga.

Såklart en strike. Men att få ner ett plan måste ju vara underbart, förmågan att lasta planet mer gods eller förflytta trupper måste väl begränsas en del. Om inte kanske Ryssen inte vågar ta lika stora risker med kvarvarande plan. Jag vet inte hur många plan ryssen har, men sådana där transportplan är väl rätt dyra och i begränsad upplaga.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Uppdatering: Kadyrov kraftsamlar mördarmiliser - målet döda den ukrainska presidenten. Tusentals tjetjener står vid gränsen.
Du kan inte tänka dig att länka en källa?
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja, det är inga som bryr sig. Synd att de inte vet bättre, men man kan inte hjälpa alla efterblivna.

Ukrainas president har skickat en signal till folkmordsryssarna, att ni ska attackera ikväll. Förhoppningsvis har de ryska "elit"trupperna skrivit sina vita rullar

(inte ni som du, men ryssarna)
Citera
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Ja, han verkar desperat nu. Inte minst när han rekommenderade molotovcocktails.
Fy fan alltså. Dags att kapitulera. Ingen flagga är värd förlorade människoliv. Dock tror jag det är tur för oss i väst att han försöker hålla ställningarna, på så vis markerar dem för Putin att det inte är öppen dörr hela vägen.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Han är som Bagdad Bob och Mouth of Sauron kombinerad.

Sannerligen.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Under Obama invaderade ryssarna Krim. Under Obama godkände utrikesminister Hillary Clinton en jättelik uranleverans till Ryssland. Under Biden invaderade ryssarna det som är kvar av Ukraina. Men Trump är boven?

Jag har aldrig påstått att "Trunp är boven". Dock verkar några här ha rätt så livliga fantasier om hur han hade agerat i denna situationen.
Citera
Medlem
Messials avatar
För och vara objektiv så är alla länder i forna Östblocket förutom centraleuropeiska länder gråa och trista.
Alla länder som är ortodox kristna.

Om man skall vara ärlig så är Kroatien och Slovenien pärlorna i forna Jugoslavien. Även Ukraina ser deprimerande ut, både atmosfären och arkitekturen. Samma sak med Ryssland, grått och tråkigt.
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Finns väl ingen som gillar Serber heller? Vilket jävla skitland, precis som Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troy_mclure
Läser information bland affärsvärlden i Ryssland.

Folk med deg i Ryssland har börjat tveka kring Putins agerande och ber om ursäkt till sina partners i väst men dom ryggar tillbaka och bli utfrysta. Det är ungefär så tonläget är just nu.
Med tanke på att Ryssar snart måste ha visum i bland annat EU så förstår jag deras oro, sommaren på rivieran och monte carlo är i fara.
Senast redigerad av AviramHawk 2022-02-26 kl. 00:37.
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
LAGR242 har anslutit sig till LAGR241 nu

https://www.flightradar24.com/LAGR242/2af0fc09

Byter dom av?

MEN SLUTA FÖR FAN! Tror du att militärflyg syns på flightradar?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland genomför ingen invasion. Det slår ut Ukrainas militär och kommer att se till att Ukraina förblir neutralt. Sedan drar Ryssland hem, möjligen med restprodukten att fler områden i öst hamnar utanför det nya Ukraina som uppstår efter den nuvarande ryska fredsbevarande operationen.
"Fredsbevarande operationen". Om en regelrätt invasion av ett grannland är en fredsbevarande operation, så är det också en fredsbevarande operation att detonera kärnvapen i Kreml.

Путин большой идиот. Любой, кто следует за ним в его отвратительном вторжении, бесхарактерен.
Citera
Medlem
Enorma nederlag för Ryssland. Och kiev faller inte i natt heller.

Ukraina håller många städer och kunde man skjuta ned ett transportplan så påpassligt så har man lärt sig att kriga.

Ryssland kommer naturligtvis aldrig erkänna hur dåligt det går och inte tala om egna förluster. Vi har också sett brända stridsvagnsbesättningar idag.

En mardröm för Ryssland och hur blir reaktionerna mot Putin inom militären när allt skall summeras?
Citera
2022-02-26, 00:25
Medlem
Bum1s avatar
En tanke som skrämmer mig är hur detta anfall gått till om Ukraina formellt varit med i NATO. Hade NATO vågat slå tillbaka och försvara trots Putins atombombshot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in