2022-02-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Är det nån idé? Imorgon kanske det är över.

Det mest läskiga är ju att det inte borde vara en risk för detta. Ett jättestort land med tiotals miljoner innevånare, som rustat sedan landet hamnade i krig 2014. Det är extremt långt ifrån typ USA mot Afghanistan första vändan. Ryssland vet ju själva hur svårt det var i pluttelandet Tjetjenien som inte ens hade en egen armé.

Hur tänker Putte?

(a) Han är galen?

Nja, osmart är han nog inte. Däremot kan han så klart vara omgiven av ja-sägare och tro sin egen propaganda. Dvs. förvänta dig att Ukrainarna inte stödjer presidenten utan det han som en Nato-marionett och dessutom tror att Ukraina skulle få det mycket bättre med Ryssland.

(b) Han har rätt, och Ukrainarna lägger ner vapnen, de vill inte detta och ser framtiden med Ryssland.

Allt vi ser är vinklat.

Båda ovan känns ganska osäkra.

(c) Ryssarna går bara in å stökar lite i Ukraina, drar till sig uppmärksamhet kring aktier, tar Luhansk och Dunbas och drar sig ur inom någon dag.

Detta är ju vad jag skulle gissat på för några dagar sedan, men är det verkligen nödvändigt? Skulle det inte räcka med att vara forsa in i separistområdena och sedan förklara sig nöjd? Jag vet inte. Kanske kan han få till en ”fred” med Ukraina.

(d) Han är bered på att det — inte — kommer att gå enkelt. Då pratar vi år och att Ukraina kommer bli en grushög.

(e) I ryssarnas doktrin ingår taktiska kärnvapen som ett alternativ på slagfältet. I första hand defensivt, men vem vet…
Citera
2022-02-26, 00:11
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
På sikt har Ukraina ingen chans, som du säger dör Ukrainare utan chans till att vinna. Om inte någon utomstående makt blandar sig i och gör det med enorm mängd trupp.

Jag tror Ukrainas president kommer skjutas av ryska soldater och att han därför beordrar alla tillgängliga medborgare att strida.
Kanske.

Menar du att han kan agera samvetslöst eftersom han vet att det är kört? Jag gissar att det är svårare som politisk ledare att gömma sig idag än det var när nazisterna drog till Argentina.
Citera
2022-02-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
Sanna mina ord, det här är över till morgonkaffet.

Inte när så många fallskärmsjägare gick förlorade. Det har varit en tuff dag för Ryssland. Mycket illa planerat krig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
"BREAKING: Ukraine's military says it shot down a large Russian plane with paratroopers south of Kyiv"
https://twitter.com/BNONews/status/1497345626031468547

"JUST IN: Ukraine’s Air Defense downed a Russian Ilyushin II-76 carrying a landing force near Vasylkiv south of Ky"
https://mobile.twitter.com/IAPonomarenko/status/1497344191474528258

Trevligt.

Ju fler liksäckar som kommer hem till Ryssland, ju fortare kan kriget ta slut och slaktaren i Moskva förlora makten.
Citera
Medlem
Grovtbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
Sanna mina ord, det här är över till morgonkaffet.
Du kommer sätta kaffet i halsen när du inser vad Ukraina åstadkommit i natt
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Jag tror också att det kommer hända så småningom - men jag tittar LIVE på RT och det rapporteras inte där.
Om det höll på att hända så skulle RT sätta lite ryskt spin på det och rapportera om det.

Se där, du är tillbaka. För tre dagar sedan skrev du så här om det Ryssland du försvara till 100%:

"Nej alltså det kommer gå ganska lugnt till. Blir det ett "krig" så blir det ett supersnabbt "krig" där Ryssland går in i de nya republikerna och kanske någon kilometer till - för att stoppa skjutandet mot Donbass. Befolkningen i Donbass kommer vara glada att Ryssland är där - så från deras perspektiv är det en befrielse och inte en invasion.
Ukraina kommer skrika "invasion" så högt de kan - trots att de behandlat Donbass värre än skit!"

Du hade inte så liiite fel. Någon självransakan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Det där är inte live, men ja det är inte kaos i livekamerorna än så länge heller.

Varje gång jag kollat livecam har det var helt lugnt.
Citera
2022-02-26, 00:13
Medlem
Ograsts avatar
Ukrainska styrkor sköt just ner ett ryskt transportplan med över 100 fallskärmsjägare. Även om Ryssland har ett stort militärt övertag så bjuder Ukraina hittills på ett hårt motstånd.

https://twitter.com/olliecarroll/status/1497345957230522369
Citera
Medlem
Naofumis avatar
USA har kastat Ukraina in i elden, precis som de gjorde med Georgien 2008.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
”Rysstroll, rysstroll”...”dumma elaka Putin”. Du argumenterar som en bebis. Har du gått retorikkurs på en förskola?

Har du noterat att Ukrainas judiske president nu vill förhandla och erbjuder ukrainsk neutralitet? Det kanske kan vara läge för det nu när ryssarna omringat hela Kiev. Snart är det slut på din sidas Bagdad Bob imitationer.
Osakligt påhopp.
Zelenskyj stannar iallafall och försvarar sitt land. Den lille fege putin sitter i sitt miljardpalats som han byggt med pengar som han stulit från den ryska befolkningen.

Россия сейчас состоит в основном из слабых трусов. Вторгнуться к своим украинским братьям и сестрам - блин.
Citera
2022-02-26, 00:14
Medlem
-DaRude-s avatar
Uppdatering: Kadyrov godkänner tjetjenska styrkor in i kiev. Detta betyder officiellt att Tjejenien nu är involverad i konflikten och en del av Ryssland.
Citera
2022-02-26, 00:14
Medlem
Men vad ska vi säga om en uppkäftig Ukrainsk president som inte har någon plan B när ryssarna atackerar?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in