2022-02-26, 00:06
Medlem
Bum1s avatar
Varför valde Putin att gå till anfall precis när pandemin gått över? Något strategiskt?
Citera
2022-02-26, 00:07
Medlem
Htrumans avatar
Putin försöker på någon småskalig israelisk kommando krigsföring. Han är typ på level 40 kanske, så hans armé måste farma mer exp. Dom har ju gjort bort sig både i kommandoräderna nu som blev botchade och när dom krigade sju separatister o en bmp mot 2 ukrainska tanks. Finns på youtube.

Asso jag fördömer och är emot osv osv. Men tycker omvärldens reaktion är löjlig. Vart fanns ni i Irak och Afghanistan? Och vadå Putin ska väl få leka med liv lika mycket som George Bush, Reagan och Eisenhower. Guaremala. Iran. Oförlåtliga handlingar som måste liksom erkännas och diskuteras.

Hoppas Putin gör det smarta och får komma in i värmen igen. Känner inte igen honom. Och vadå, nu ska 12 lax Tjetjener komma dit också?

Nej ni, denna hybridkrigsföring kommer inte funka. Dom kan inte go all in på special forces. Hade det varit Frankrike eller England som invaderade Ukraina hade dom vunnit för länge sen. Så mina misstankar är att detta bara är för att tvinga fram ett avtal om Nato. Och där fattar jag Putin. Men EU måste vara okej.

Ukraina har tydligt visat att dom inte vill tillhöra Ryssland. Så där hoppas jag Putin visar sig vara ändå den sympatiska upplysta despot jag ändå tänkt att han är.

Men om det blir full scale war så har jag ännu en gång blivit lurad av media och ja, ser det som en läropeng bara.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Onödig konflikt som hade kunnat undvikits.
Det är ingen konflikt utan en regelrätt invasion där Ryssland invaderar sitt grannland.
Den hade naturligtvis inte kunnat undvikas. Putin med sitt storhetsvansinne bestämde sig för länge sedan att han ska ha Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hur många fallskärmsjägare dog när IL-76 sköts ned? Kan det vara en 50 man?

Om det är sant så är det väl bara o jämföra med denna nedskjutningen. Borde vara snarlikt då.
https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Ukrainian_Air_Force_Il-76_shootdown
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Lägg ner ditt rysstroll. Ryssarna låter sig ledas av den svagbegåvade Putin och därför kommer landet ramla tillbaka till armod och nöd. Putin kommer med all säkerhet vinna en sorts seger i Ukraina men den kommer stå honom dyrt (eller snarare ryska folket dyrt) men han kommer inte vinna freden. Han har försäkrat sig om omvärldens förakt och så länge ha sitter kommer ingen sanktion att lättas någonsin.

Det är rätt uppenbart att ryssen inte kommer längre. Fascinerande ändå att världens nummer två är nere på nummer 20?
Citera
2022-02-26, 00:08
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Varför är det så viktigt för er rysstroll att försöka övertyga oss svenskar om att Ukraina kommer ge upp?
Den propagandan brukar man köra mot sin fiende.
Ni är ju helt från vettet. Men det är klart, det är väl bara såna människor som blir rysstroll också?

Hörde att Ukraina stoppat orchernas framfart lite nu iaf. Bra Ukraina!

Börjats demonstrera ordentligt mot diktator putin redan!
Heja ryska befolkningen. Ni kan störta gangster putin! Han är bara en kriminell skit, inget mer.

På vilket sätt kan vi stötta Ukrainas försvar mot de inkräktande orcherna?

Vilka fler sanktioner kan vi införa?
All flygtrafik från ryssland till demokratiska länder borde stoppas tycker jag.

Detta har redan blivit dyrt för gangster putin. Ukrainarna bjuder bra motstånd! Ryssland fortsätter tillhöra b-laget. Inte för att det behöver vara så, men för att man har putin vid rodret. Tänk vad förnedrande att vara världens största land men bara nämnas i negativa sammanhang hela tiden.
Ens kompisar är bara psykotiska diktaturer. Fan vad pinsamt och tragiskt för den ryska befolkningen.

Förhoppningsvis kan de befria sig från tyrannen och gå en bättre framtid till mötes.

Heja Ukraina!

Mvh

”Rysstroll, rysstroll”...”dumma elaka Putin”. Du argumenterar som en bebis. Har du gått retorikkurs på en förskola?

Har du noterat att Ukrainas judiske president nu vill förhandla och erbjuder ukrainsk neutralitet? Det kanske kan vara läge för det nu när ryssarna omringat hela Kiev. Snart är det slut på din sidas Bagdad Bob imitationer.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Om han vägrar?
Avrätta eller fängsla honom och utnämna en president som är ryssvänlig.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Vi får se hur det slutar, risken är ju dock stor att ryssen tar hela Ukraina också.

Det är det absolut. Men en järnridå blir det, den några av oss har upplevt. En allt än annan fri tillvaro på andra sidan, och svårt, omöjligt eller i bästa fall bara olustigt att ta sig över gränsen.
Citera
Medlem
Kaos i Kiev just nu.... media skriver att Kiev håller på och bombas och flyglarmet tjuter...

Ja det är riktigt kaos där nu..

https://youtu.be/hVMUZseHNjY
Citera
2022-02-26, 00:09
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Varför valde Putin att gå till anfall precis när pandemin gått över? Något strategiskt?
Framförallt väntade han nog ut OS i Kina. Putin har visst tecknat avtal med Kina om att de ska köpa hans olja och gas och det hade inte tagits emot väl i Peking om Putin avbrutit OS med sin invasion.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Htruman
Putin försöker på någon småskalig israelisk kommando krigsföring. Han är typ på level 40 kanske, så hans armé måste farma mer exp. Dom har ju gjort bort sig både i kommandoräderna nu som blev botchade och när dom krigade sju separatister o en bmp mot 2 ukrainska tanks. Finns på youtube.

Asso jag fördömer och är emot osv osv. Men tycker omvärldens reaktion är löjlig. Vart fanns ni i Irak och Afghanistan? Och vadå Putin ska väl få leka med liv lika mycket som George Bush, Reagan och Eisenhower. Guaremala. Iran. Oförlåtliga handlingar som måste liksom erkännas och diskuteras.

Hoppas Putin gör det smarta och får komma in i värmen igen. Känner inte igen honom. Och vadå, nu ska 12 lax Tjetjener komma dit också?

Nej ni, denna hybridkrigsföring kommer inte funka. Dom kan inte go all in på special forces. Hade det varit Frankrike eller England som invaderade Ukraina hade dom vunnit för länge sen. Så mina misstankar är att detta bara är för att tvinga fram ett avtal om Nato. Och där fattar jag Putin. Men EU måste vara okej.

Ukraina har tydligt visat att dom inte vill tillhöra Ryssland. Så där hoppas jag Putin visar sig vara ändå den sympatiska upplysta despot jag ändå tänkt att han är.

Men om det blir full scale war så har jag ännu en gång blivit lurad av media och ja, ser det som en läropeng bara.

Varför kommer inte ryssen någonstans? De har stått nästan still hela dagen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hans påstående är faktiskt delvis korrekt. Det rättfärdigar inte en fullskalig invasion dock. Eftersom många civila har dött så kan jag därmed säga att han är en mördare.

Ha ha! Ingenting rättfärdigar Putin att ta Krim, Donbass, Luhansk eller Ukraina. Putin och Ryssland är så jävla komplexfyllt mot väst och det enda uthålliga i deras historia är krig, fångläger, mänskligt förtryck och misslyckad planekonomi. Ryssland under Putin är ett diktaturens rövhål. Putin måste ha Syfilis, karln är galen. Har gjort sig till en jävla kejsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in