2022-02-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Hur skulle det vara om, låt säga Ryssen ger upp?? Det är ju trots allt dom som attackerar Ukraina.

Nu skrev jag Ukraina för att det är dom som är helt chanslösa mot Ryssland ju mer dagarna går, fan offra civila är inte bra
Citera
2022-02-25, 23:46
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Konstigt man ser ju symbolen på armen på flertal soldater man sett i media.

https://www.theguardian.com/world/2014/sep/10/azov-far-right-fighters-ukraine-neo-nazis

Det beror på vilken tidningen du läser. Faktum är att de är 200-300 medlemmar.
Citera
2022-02-25, 23:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Nu är det panik i media igen liksom i början på pandemin så skrek journalisterna rätt ut att vi alla kommer dö som flugor nu skriker dom vi måste gå med i NATO ..... väldigt allvarligt nu börjar påverkan på folk igen. Förmodligen kommer experterna liksom covid börja propsa för NATO i TV4 och sen intervjuer med folk som enbart är positiv till NATO sen ytterligare experter som säger att ryssland kommer atombomba oss om vi inte är med(egentligen större risk om vi går med, men våran vapenexport kommer gå som på räls om vi går med och vara militärer kommer att få kriga mer. Men sverige kommer aldrig kunna glida som neutralt land) och sen kommer experterna propagera på olika områden och eftersom svensken är lättledd så kommer majoriteten tro att det här är det enda valet . Invandrarna kommer vara de som inte tycker något för dom är inte uppfostrad att staten är deras religion utan de tänker fortfarande självständigt sen kommer statistik på att 30% inte vill gå med i Nato och hetsjakten kan börja...

Glida som neutralt land? Vad betyder det?
Citera
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Nu skjuts det centralt i kiev ser det ut som.
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t1gmw2/kiev/
Citera
Medlem
Mest bedrövligt är ju att dessa militärer utför dessa order och med berått mod skickar iväg dessa bomber mot den ukrainska befolkningen. Säger ju mycket om hur mycket Grisar det finns i ryssland. Korrumperade maffiabossar som delegerar sina korrumperade order och resultatet är helikoptrar som skjuter mot allt och inget. Ett bedrövligt agerande utfört av Grisar med noll tänk innanför pannbenet.
Citera
2022-02-25, 23:48
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nja, ruiner är enklare att försvara än hela byggnader.

Varför är trasiga byggnader enklare att försvara?

Du anser också att kriget är över om två veckor. Tror du fortfarande på att NATO kommer titta på?
Citera
2022-02-25, 23:48
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Nu skrev jag Ukraina för att det är dom som är helt chanslösa mot Ryssland ju mer dagarna går, fan offra civila är inte bra

Alla oskyldigas liv ligger helt på Ryssens ansvar eftersom det var dom som startade kriget.
Citera
2022-02-25, 23:49
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Jag är väldigt besviken på Putin. Jag har alltid uppskattat hans ärlighet och sunda syn på WOKE-agendan och utvecklingen i väst. Han har många bra poänger där. Men nu verkar han tyvärr ha tappat det fullständigt.

Risken nu är ju att WOKE-cancern kommer spridas ytterligare och att minsta motstånd mot de 421 könen och hatet mot vita män kommer viftas bort som "rysstroll" och "Putin-lover". Det känns så otroligt surt.

Död åt Putin, men lika mycket död åt HBTQ och WOKE

Putin har ju varnat i 8 år att Kiev måste slutföra Minsk 2 avtalet och skapa fred med donbas, i 8 år har Ryssland väntat medan Ukraina med USA som stöd har bombat vidare. Nu tydligen tog tålamodet slut. Ryssland gav verkligen Ukraina och EU varje chans men Ukraina ville ha krig och EU var för rädda för att motsätta sig USA. Nu blev det krig tillslut, som USA ville. Väldigt tråkigt men också oundvikligt. USA kommer krossa den lilla självständighet som fanns i väst och tvinga väst att införa sanktioner mot Ryssland som kommer skada Ryssland lite men väst mycket mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Då flyger dom med transponder. Vilket är normalt i fredstider. Om du tror att stridsflyg syns vid krissituationer är du hopplöst ute.

Eurofighter Typhoon är ett stridsflygplan, googla själv. Det står vilken typ av plan det är i Flight radar 24 (nästan alltid). Så transpondern var ju på…och de eskorterade vad jag tror var ett tankflygplan (inte strid i varje fall) bort från Ukrainska gränsen där det cirklart runt i några timmar.
Senast redigerad av Grantoppen2 2022-02-25 kl. 23:52.
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ukraina borde ge upp tycker jag. Både länderna lider och det är inte värt att fortsätta lidandet när Ryssland med 99% sannolikhet kommer vinna, om dom inte drar in kärnvapen då har vi ingen vinnare.

Onödig konflikt som hade kunnat undvikits.
Det är nog enda sättet att få stopp på kriget så fort som möjligt. Vore ju bra om Ukraina och Ryssland kunde börja samtala och komma överens om vapenvila.
Citera
2022-02-25, 23:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Ja, han tigger om civila döda, lite som Hitler

Ja, jag är rätt neutral i konflikten. Så mkt inbäddat i detta samt historik att jag inte tänker gå in på det, är inget speciellt rysslandfan direkt, men detta var riktigt magstarkt...

Som folkstormen eller ngt. Liksom vad är grejen? Saknar du soldater så ska du mäkla fred, inte fan dela ut vapen till vemsomhelst.. Det fattar väl alla sen att de kan gå runt och i propagandasyfte och fota bortsprängda ungdomar i civila kläder..

Nä detta var riktigt vidrigt. Ryssland evakuerade iaf den civila befolkningen från de östra områdena...
Citera
2022-02-25, 23:50
Medlem
cybergrodans avatar
https://www.youtube.com/watch?v=HIPNVm6lNfM
Ser ut som att det skjuts i Kiev nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem