2022-02-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Du är hjärntvättad och har en slavmentalitet som ger dig själv lägre värde. Inget att vara stolt över direkt.

Försökt hitta personer som dig i historieböckerna men ingen tycks bry sig eller vilja minnas personer som dig.

Om din flickvön blir våldtagen framför dina ögon, visst springer du därifrån va?

Jag ör svensk och ser mina landsmän som medmänniskor och vareviga laglydiga svensk är av samma värde som mig.

Du får gärna sitta vid sidan och hylla dig själv för det, i slutändan är det bara ditt ego som du har som sällskap. Clown.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-02-25 kl. 23:07.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Du har ingen aning om vad jag har gjort. Om jag donerar pengar till Röda korset så ger det mera än att stå med en skylt i Stockholm. Vad har du själv gjort förutom att skydda stackars Greta?

Jag har inte gjort något faktiskt, men funderar på att åka dit. Jag har barn och vill att de ska få leva i fred, behöver nog bara lite övertalning. Ska du med (jag har vapen för en armé)? Röda korset snor dina pengar, leta hellre efter en lokal organisation som kan göra riktig skillnad istället för att betala ut feta löner till Svenska administratörer. Pengar kan jag skänka, men jag känner inte till någon lokal admin som jag vet att pengarna kommer rätt, ska höra mig för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Glöm inte att Sverige har 300 000 jcgare, de flesta duktiga skyttar.
Knäpper dom varsin ryss innan de själva blir skjutna så har inte Ryssland så många soldater kvar.

Detta efter att Ryssland först ska passera landvägen över Finland, med stora förluster redan där.

När ryssarna invanderad Sverige i kriget om Finland i början på 1800-talet var det beväpnade bönder och drängar som drev dem på flykt.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Jag kan också rekommendera Wilderängs rapportering från kriget. Han skriver en hel del intressant och spär på med egna analyser som har stämt väldigt väl än så länge.

Intressant input: "22:09 Det uppges nu att rysk logistik håller på att braka samman för frontförbanden. Ukrainska försvaret uppmanar lokalbefolkning att ha i socker i ryssarnas bränsle om de kan. Stridsvagnsbesättningar ska gå med dunkar och försöka köpa bränsle. Ockupationsstyrkor har krävt mat av lokalbefolkningen och det ska ha spelats in plundring av mataffärer."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Ibland har storleken betydelse;

Bruttonationalprodukt 2020 - allt i trillion USD. Källa: Google.

USA: 21
Kina: 15
Tyskland: 4
Italien: 2
Ryssland: 1.48

Ryssland har dock lagt merparten av pengarna på militär upprustning och är nu som tidigare nämnts i den här tråden världens andra starkaste militärmakt (efter USA och före Kina).

Detta är den enda anledningen till kriget.
Ryssland är bankrutt. Lever enbart på olja och gas och lånad tid.
Enda utvägen är ett krig.
Wag the dog
Citera
Medlem
Grovtbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Gå in och kolla i Flightradar24 nu, två jaktplan(?) som följer ett annat plan från uppe vid Ukrainas gräns men nu är de nere över Turkiet typ.

Hittar inte detta
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Ibland har storleken betydelse;

Bruttonationalprodukt 2020 - allt i trillion USD. Källa: Google.

USA: 21
Kina: 15
Tyskland: 4
Italien: 2
Ryssland: 1.48

Ryssland har dock lagt merparten av pengarna på militär upprustning och är nu som tidigare nämnts i den här tråden världens andra starkaste militärmakt (efter USA och före Kina).

Är inte relevant med icke ppp bnp

https://warontherocks.com/2019/12/why-russian-military-expenditure-is-much-higher-than-commonly-understood-as-is-chinas/
Citera
2022-02-25, 23:05
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Putin är den vuxna i rummet som tar ansvar. Han inser att den ukrainska proxyregimen som hotar Ryssland måste bort. EU och USA vill använda denna proxyregim för att kunna upprätthålla hotet mot Ryssland, eskalera det tills det blir riktigt farligt.

Vad Putin gör är att han demilitariserar Ukraina och skapar fred. Detta är vänster. Kom ihåg, alla från kommunistpartiet till högern i Ryssland står bakom Putin, därför att Putin slår tillbaks en aggressiv amerikansk imperialism som använder Ukraina för sina syften.

I förlängningen stabiliserar Putin situationen i Europa, undanröjer den oroshärd som är Ukraina och efter fredsförhandlingen kommer vi att se ett nytt neutralt och fredligt Ukraina.

Tar ansvar genom att kasta ett brödrafolk i krig.

Du är en total idiot som argumenterar något sådant.

Hela idén med en rysk gemenskap genom tre folk är något som Putin nu förstör.

Din tanke om vilka som står bakom Putin motsätter dina egna ord. Hur kan det vara vänster om den ryska högern ger sitt stöd?

Nej, du får fundera en hel del mer innan du skriver, för nu förefaller det bara vara Moskva-propaganda.
Citera
Medlem
De ekonomiska migrantmännen i Ukraina (afrikaner och Mena) flyr på direkten. Det är förmodligen de som kommer komma till Sverige, när svenskarna trodde sig ha öppnat sina hjärtan för riktiga flyktingar för en gångs skull...
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uyuni
Ville Libyen bli invaderat? Irak? USA hotar och mobbar länder. Tror du saudia är kompisar med USA för att de delar samma värderingar eller för att de är livsrädda?

Bara för ett land gör något betyder det inte att befolkningen står bakom det. Och även om så, kan andra länder ha en åsikt om det.

Ville Ukraina bli invaderat av Putte?

Nu var påståendet att alla Nato medlemmar vart lydstater till USA. Det påståendet stämmer inte. Varje land som blir medlem av Nato vill det själva.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Det var nån annan som skrev det.
Östersjön. Förmodligen landsväg också om de är smarta.

Ja skulle nog vara från minst två fronter om de attacker Sverige
Citera
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exmate
En irländsk man som livestreamar från Kiev, från hans lägenhet(?)

https://www.youtube.com/watch?v=0e3evgolld4&ab_channel=REALNEWS

Han kan varken ryska eller ukrainska verkar det som. Får vi se om han överlever natten..
Han sitter nu och pratar om att ''i gotta get to poland, maybe tomorrow'' med ångest och rädsla i rösten. Måste vara hemskt otrevligt att sitta mitt i en krigszon sådär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in