2022-02-25, 22:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Frågan är om Zelensky inte har förlorat kontrollen över statsapparaten. Han tycks inte längre kontrollera ukrainska styrkorna. I alla fall inte alla.

Han kommer inte kunna beordra militären att ge sig. De kommer inte att lyssna utan fortsätta att slåss.
Citera
2022-02-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Det EU är beroende av är förstås främst de ryska produkterna gas och olja. Men det är ju där EU skall införa köpstopp så inte Ryssland får in några pengar! Sanktionerna måste ju bita!

Äntligen är du och jag överens om något. Då vill du förstås att detta drabbar diktator Putin och hans korrupta regim redan imorgon?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Det argumentet köper jag. Han vill säkert ha lite spänning under sina sista år. Den som lever får se, även om vi vid ett sådant scenario kommer dö
De som bor/befinner sig centralt i städerna skulle dö. Rysslands kärnvapen skulle inte räcka till att bomba mer än de större städerna.
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ukraina har längre historia än 1991.

Ryssland med, men vi får väl utgå från någon punkt i historien eller hur? & Ukraina deklarerade självständighet från Sovjetunionen 24 augusti 1991 & blev erkända av världssamfundet som självständig stat 1 december 1991. Vi pratar om stadsstaten Ukraina, inte landområdet som finns där, eller vilken folkgrupp som bor där.
Citera
Medlem
Grovtbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Svämmar över av rysstroll här.
Känt fenomen. SvD skriver idag om dem.

Med på västs sanktionslistor står ryska hemlighetsfulla Internet Research Agency i Sankt Petersburg – som pekas ut som Kremls egen trollfabrik. Bakom det anonyma namnet döljer sig en kraftfull apparat för desinformation som anklagas sprida falsk information om Ukraina.

På en annan adress i Sankt Petersburg ligger ”trollfarmen"

Fasaden är anonym. Blåskimrande glas i en ordinär sjuvåningars kontorsbyggnad. Adressen i Sankt Petersburg är en av flera som under flera år pekats ut som säte för Internet Research Agency, IRA – omtalad producent av desinformation riktad mot andra länder och med nära koppling till Kreml.

De gav mig pengar för att skriva. Jag var yngre då och tänkte inte på den moraliska sidan. Jag skrev för att jag gillar att skriva, berättade en tidigare anställd vid IRA 2018.

Personen tjänade motsvarande 13 000 kronor i veckan för att sprida desinformation, men uppgifter finns även om betydligt lägre löner.

De skriver här i tråden.
Är det något vi kan göra åt det?

Hade varit kul att göra något åt det
Citera
Medlem
Kennexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Zelenskyy ger sig.

Som väntat väljer han att inte dö då Ryssen är nästan i Kyiv, vilket också va Putins plan från början. Ta Kyiv och få regeringen att ge upp.
Kan också vara taktik. För att vinna tid för omgruppering av styrkor, ta mot mer vapen från utlandet, få bort lokalbefolkning från stridszonen m.m.
Citera
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Exakt. Baltikum nästa för Putin.Finland blir en tuffare nöt att knäcka
Det handlar inte bara om NATO. Skulle nog påstå att det är ytterst komplicerat att gå in i ett land som är medlem i EU.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Vad är underhållande i att oskyldiga Ukrainska barn dör för rysk militär aggression och invasion tycker du? Jävla kromosomhaveri!

Människan har alltid krigat! Genom historien. Det är uppenbarligen något vi dras till. Sedan så är det självklart olyckligt för dessa barn du refererar till.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Zelenskyj gjorde en ny trevare nyss om att han vill förhandla med ryssarna. Tror han anar vartåt det barkar. Jisses vilken panik han måste ha nu. Sjappar han till USA eller Israel blir han ihågkommen som en fegis, stannar han blir han ihågkommen som den som signerade ett snöpligt fredsfördrag.

Tycker för övrigt att man ser på Putin när han uttalar sig att han är grymt pressad och stressad. Han har verkligen inte sin vanliga "allt under kontroll"-min.
Citera
Medlem
När upphör kriget? Lär ju vara över nästa vecka
Citera
2022-02-25, 22:51
Medlem
Hur kan det ta sådan tid för ryssarna att avancera? Jag trodde de med sin överlägsna militär skulle tagit Ukraina på ett par timmar.

Är de upptagna med att rövknulla varandra? Bögvåldtäkter är ju ett stort problem bland ryska värnpliktiga.
Citera
2022-02-25, 22:51
Avstängd
Citat:
Så din slutsats är att han kommer nukea hela Ukraina? Lol

Nej. En enstaka bomb på någon hyfsat avskild plats. Maktdemonstration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in