2022-02-25, 22:48
Avslutad
Vad hände med livesändningen från Självständighetstorget? 🤔
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Till skillnad från dig så ser jag till Sveriges bästa. Ryssland skapar nu fred i Ukraina. Detta gagnar oss i Sverige och det gagnar freden och stabiliteten i Europa. Vi är mindre säkra då Ryssland är hotat, så att undanröja hotet i Ukraina mot Ryssland är bra för Sverige.

De enda krigen som pågick i Ukraina bedrevs av Ryssland. Bisarrt påstående att de nu mördar civila och soldater i landet för att skapa fred.

Om Ukrainas armé nedkämpas, vilken inställning tror du alla offer för kriget kommer ha mot Ryssland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Källa? Sen är det väl inte zelensky som valt att ge sig, tidigare idag så sa ju ryska sidan att de vägrar samtal. Varför denna vändning kan man ju då fråga sig.

Illia Ponomarenko från The Kyiv Independent

https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1497318656996515842
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Med FN-mandat i Libyen.

NATO gick in i det jugoslaviska kriget när det pågått under nästa hela 90-talet och då Milosevic-regimen började med etnisk rensning i Kosovo.

Det började med en blockad 92, följt av en lång rad andra operationer som ledde till en alltmer desperat situation för just serberna... Att pressa dem till bristningsgränsen funkade uppenbarligen.

Ett löjligt starkt mandat för att komma till en föhandlingslösning, FNs säkerhetsråd är baklåst sedan Obama ändå valde kaoset.
Senast redigerad av ModeratSkeppet 2022-02-25 kl. 22:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Otroligt att ett sådant klipp finns tillgängligt tänker jag.

Kan det handla om teater? Med syfte att få Putin att framstå som en paranoid galning för att ge ett argument till väst att sakta backa in i busken för att inte skrämma galningen till något värre?
ALLT är möjligt... känns läskigt just nu. Många här inne spelar macho, men jag är 60+ minns kalla kriget, det här är värre.... tokjäveln kan dra i väg en missil mot Berlin/London/Paris när som helst.... bara för att..... otroligt att vi hamnade här. Men ingen kan riktigt veta varför. Må nästa generation få leva i fred.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Jag är inte trött ännu. Och återigen, följer görna på avstånd. Kan ju inte följa underhållningen om jag tar en kula

Vad är underhållande i att oskyldiga Ukrainska barn dör för rysk militär aggression och invasion tycker du? Jävla kromosomhaveri!
Citera
2022-02-25, 22:49
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hur lätt är det att ta sig till Moskva nu för en lilltös? Jag antar att du är i Ukraina och strider just nu för vår frihet?

Varför skulle jag vara i Ukraina? Exakt, en lilltös som hela världen tydligen ska svansa efter. Lägg ner nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
"Det är en svår situation för båda sidor". Hoppas han får sparken.

Man bör ställa alla dessa ryssjävlar framför valet: Säga framför kameran att putler är skit elle få sparken!
Citera
Medlem
zkuurks avatar
Tycker vi absolut ska ta imot Ukrainska flyktingar och i utbyte skickar vi bidrags glada Araber
och skjut glada Somalier till den Ukrainska fronten...
Alla mellan 18-60 som inte har gjort rätt för sig utan bara levt på bidrag låt oss säga 20 år tillbaka får åka dit och göra rätt för sig..
Och då får vi samtidigt en möjlighet att rensa upp och ta tillbaka vårat en gång vårat fina land...

ALHA ska med...
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Nej, Ryssland är inte paria i större delen av världen. Det är i stort sett bara USA och dess satellitstater i Väst som skriker högt, vilket beror på att Ukraina nu inte längre kommer att vara en spjutspets i kampen mot Ryssland.

Skämtar du? Syrien,Venezuela,Myanmar (Burma), Kina och Indien. Vilka exemplariska nationer som stöttar Putin. Resterande världen som ej är skurkstater och diktaturer fördömer kraftigt. Ryssland har helt tappat sitt anseende i årtionden framöver. Även Kina har börjat mana Ryssland till förhandlingar. Den enda överraskande stöttningen är väl ifrån Indien men det kan snabbt förklaras med deras gemensamma handel och inköp av rysk stridsmateriell.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Vem är "god" och "ond" i detta egentligen?
Kan nån ge en sanningsenlig förklaring i all enkelhet?

Jag har sagt det förut. Vilken sida har varit tvungen att stänga in sin egen befolkning för att de inte skulle fly till "fienden"? Vilken sida har varit tvungen att censurera nyheter, kultur och media för att man inte vill visa folket hur mycket bättre man har det hos fienden? Vilken militärallians bygger på frivillighet och vilken bygger på erövringar och hot, NATO eller Warszawapakten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
En ung ukrainsk soldat som blir intervjuad, stackarn verkar ganska rädd

Från 3.00
https://youtu.be/SB1cxIc3qDA

Fel person på fel plats. Hoppas han hamnar i säkerhet tillsammans med sin familj. Ganska uppenbart att om Ryssarna kommer så kan han ingenting göra, helt själv utan träning och erfarenhet... Lätt slakt. Hoppas så inte blir fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in