2022-02-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
För att det är så verkligheten ser ut i Ukraina just nu.
Ok, jag förstår, men det blir ju aldrig när de sänder?
Citera
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Finns inget ukrainskt hot! Tar du rubel som alla rysshoror?

Säg det till civilbefolkningen i Donbas som blivit bombade av Ukrainska nazister i Azov under 8 år, under 8 år som Ukraina skulle ha genomfört Minsk avtalet och etablera fred.
Citera
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/47K5la/alexander-ovetjkin-vadjar-snalla-inget-mer-krig

Vill inte ha krig men ändå är det hans president som han ser upp till.

Jävla fårskalle!
Citera
Medlem
Vad ska sägas om de brända jordens taktik?. Detta hade ukrainska armen kunnat använda. Men icke vi är inte där 2022. Därför ifrågasätter jag deras taktik. Det finns ingen. Man blir bara överkörda av ryssarna. Utgången är då givetvis klar.

Om Ukrainarna hade velat detta till 1000% försvara sitt land så skulle man ju sedan 2014 utarbetat en strategi vad som är bäst vid krig. Det hade man inte någon plan för. Man står naken. Se på vietnam (gömde sig under jorden) se på afghanistan (gerillakrig) Ukraina????? Vad dom skulle ha satsat på är "streetfighting" men icke. Alltså ingen taktik utan en given utgång.
Citera
2022-02-25, 22:39
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Men för helvete, det är inte det jag sagt. Det finns olika nationer och etniciteter ja. Jag personligen lägger inget större värde i det.
Men lyssna på dig själv. Hunner, vilt steppfolk och vad det nu var. Vilket århundrade lever du i?
Personligen känner jag inte något större släktskap med ukrainare helt plötsligt. Det där är något bullshit som rysshataren Reinfeldt hittade på, typ "balternas sak är vår". Alla som är antiryska ska vi ta till våra hjärtan och hjälpa på alla vis, oavsett vilka svin de är.
Tyvärr, jag köper inte det budskapet. Jag vill tänka själv.
Citera
Medlem
Pruttars avatar
Är Ryssland och Ukraina samma land egentligen från början?
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hur bra rimmar detta med Kremls uttal om precisionsattacker mot militära objekt och begränsade militära insatser?
Ryska befolkningen måste ju vara helt flängda om dom tror på dessa falsarium.

Vart man än släpper loss ett sådant där vapen, så blir det massförödelse och flera civila döda.

Termobariska vapen skickar man fram för att rensa ut nedgrävda ställningar. Det hade lämpat sig i Donetsk och Luhanskregionerna. Men vidrigt är det.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland har rätt att varna andra länder för konsekvenserna ifall de försöker hindra Ryssland att undanröja hotet. NATO-länder eller andra har dock ingen rätt att vara ett hot mot Ryssland, som inte är ett hot mot någon som inte hotar det.

Folkrepublikernas uppkomst är ett resultat av ett inbördeskrig som började efter att demokratin i Ukraina upphörde 2014 genom den USA- och EU-stödda kuppen i Kiev. Att Ryssland erkänner dem är ingen ockupation.

Ryssland har ingen rätt att vara ett hot mot andra länder
Citera
Medlem
passports avatar
Väst behöver gå in och vissa vad skåpet ska stå. Inte en chans att Putin använder kärnvapen på väst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
NSFW... ryska soldater med uppsprängda rövar (ja, alltså bokstavligen) .. https://twitter.com/profetah23/status/1497315364186767368

Inget utav det här är kul eller trevligt. Att folk dör skiter Putler fullständigt i. Han är en psykopat.
Ja allt är bara så jävla onödigt och samtidigt sorgligt.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Varför säger alla SVT journalister att - sekunden innan sändningarna så hördes bomber/skottlossning??? Pinsamt

För de är inte intresserade av nyheter utan vill bara synas och höras själva, och berätta någon anekdot som berör dem själva (Som i detta fall att DE hörde bomber).
Citera
2022-02-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Jo jo. Men i ärlighetens namn, är det inte lite underhållande att följa ändå? Och tänk ett helt WW3, så mycket att följa och ta del av. Ger en spänning i vardagen.

Kissa och gå och lägg dig nu. Vill du ha spänning så kan du anmäla dig som frivillig på endera sidan och ta en kula för laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in