2022-02-25, 21:56
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Det är en del av en antisovjetisk koalition och innebär oerhört mycket mer än en försvarspakt.
Men ja, just under kalla kriget låg allt fokus på försvar, tills Sovjet tog slut på sig själv - vilket funkade utmärkt.

Efter kalla kriget har organisationens fokus varit den offensiva potentialen, för att forma världsordningen.

Har du några exempel på vad du syftar på här?
Citera
Medlem
Grovtbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Putin har en överenskommelse med Kadyrov.

Fler tjetjener kommer. Så länge Putin gör Kadyrov rik kommer han att skicka styrkor till Ukraina.

Tusentals tjetjener mobiliserar just nu.

Dom är välkomna, dom kommer få lära sig vad den verkliga haram är
Citera
Medlem
Inga sanktioner som EU, UK eller USA infört hittills kommer att betyda något större för utvecklingen av kriget eller för Ryssland i år eller nästa år. På tio års sikt kan de sanktioner som införts ha pyttelite påverkan för Rysslands ekonomiska utveckling men inte mer.

- Frysa tillgångar för nån.. (du får vänta lite innan du kan använda ditt bankomatkort)
- Konfiskera forever är det enda som bör gälla (du har gjort så dumt så dina pengar har gått till de människor som du gjort hemlösa och föräldralösa så de kan bygga upp nya liv)

Ryssland har kanaler till tex Kina som löser sanktionsproblemen på 4-5 års sikt. På 1-2 års sikt har Ryssland byggt upp valutareserver av gas/olja-export som gör att de klarar sig själva.

Detta är Putins sista grej som gammal gubbe, ni ser ju hur ihopsjunken, plufsig och föredetting han är, han ser ut som nittio fast han är högst åttio. Han vill bara sätta ett märke i historien men kommer att vandra ut som en pajas eller kanske inte ens ihågkommen..

/Kim Young Puttin (naziryss)
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Nej de attackerade bara ett land, inget annat nej.

Nato stängde luftrummet, folket krigade, inget annat. Läs på lite vetja!
Citera
2022-02-25, 21:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Jag kan med stor säkerhet säga att det redan finns brittiska och amerikanska specialförband på plats..men det kommer aldrig komma fram officiellt

Vad gör de där?
Citera
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Hur känns de att ditt moderland ej klarar av cyberattacker?
Du tror att ” anonymous” är ett par tonåringar i mammas källare eller?

Går du på Nigeriabrev också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Jag tror faktiskt att det uppgått för dem att ett hot mot Ukraina är ett hot mot oss, och sen de sakerna du listar.

Själv har jag vänner i baltländerna, och de mins ju hur det var innan 1991 och vill ju verkligen inte tillbaks.

Respekterar verkligen folken i Baltikum, de har fått lida mycket och de satsar på militärt försvar och strategiska allianser. De satsar också på den egna kulturen eftersom det är viktigt för sammanhållning och försvar mot yttre fiender.
Sverige har gjort tvärtom sedan 1970-talet, levt i hybris och kulturell självförnekelse.
Det kommer att straffa sig hårt oavsett om Putin invaderar eller ej.
Sveriges värsta fiende är dess egna maktelit.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nja, ruiner är enklare att försvara än hela byggnader.

Bomber är däremot väldigt bra för psykisk terror. Ett par riktigt eländiga bomber kan få många soldater att få psykbryt.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Nja. Det finns väl lite mer. Om någon utanför alliansen skulle få för sig att ställa upp regler för denna försvarsallians och sen para dessa nya regler med hot om anfall om dessa inte regler följs, så måste ju rimnligen försvarsalliansen - att med hot om våld - säga åt den som hotar att denna allians måste ta tillbaka hotet. Annars är ju försvarsalliansen i praktiken en lam anka i sin statiskhet, eftersom världen förändras.

Har du något faktiskt exempel på vad du menar här eller detta är bara fria fantasier från dig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
När alla kort är borta från bordet återstår det slugiltiga.
Tror du detta är just another TV spel?
Dåre.

du som är en dåre som vill använda kärnvapen. hur dum i huvudet får man vara. använder väst kärnvapen svarar ryssland med sina.
Citera
Medlem
Hoppas och tror att Putin är sinnessjuk, han har visat tecken på det.
Detta är hans sätt att hävda sig i sin värld
Jag åker snart ner till Polen för att stoppa ryssen ,,,,,,,,,,,
Kommer nog inte tillbaka för jag vill döda ryssar hur många som helst och jag gör allt jag kan.
jag jude, gammal militär, Pappa och Farfar är Ukranier.
Nu ska jag strida för Ukrania
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Står även att putler har misslyckats med 200 missiler..

Värre än Nordkorea

Jag är extremt imponerad not.
Å andra sidan är jag inte överraskad ett dugg.
Ryska armen är skit..har alltid varit och det har naturliugtvis inte blivit bättre under den mentalt sjuke gangstern Prutte.
Ryssar är kanonmat..har alltid varit,kommer alltid vara.
Både finnar som tyskar vet detta sedan gammalt..:-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in