2022-02-25, 21:26
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Ryssland är en stormakt ... du må inte gilla det men så är det.

Jag bryr mig faktiskt inte vad du ger ryssland för etiketter. Jag varken ogillar eller gillar "det", jag bryr mig inte det minsta. Det där är viktigt för dig, men inte för mig.

Den Ukrainska befolkningen som just nu upplever ett rent helvete skiter fullständigt i vad "Killer2142" på flashback tycker om USA, afghanistan eller nån gammal cubakris 2-3 generationer tillbaka. De barn som nu måste genomlida ett helvete var inte ens födda då. De behöver inte din idioti.

Citat:
USA startade nästan ett tredje världskrig när man satte nuke i Cuba
Nej, det blev inget världskrig och det låter som att du snackar om en händelse för 60 år sedan.

Citat:
och sedan dess har man haft olika Överenskommelser varav ett var att Ukraina inte skulle gå med i NATO.
Falskt, det finns inte något sådant avtal. Detta är en lögn.

Citat:
Ukraina och Ryssland har haft bra relationer tidigare men det är nu Ryssarna anser att man har gått över gränsen.
Näh.. Ukrainas självständighet är att gå över gränsen. Därför DÖDAR Putin Ukraina nu med våld.

Citat:
Frågan uppstår, hur skulle USA reagera om man satte Nukes i Cuba igen? men det vet vi redan, en invasion, precis som ryssarna gör nu.

Uh huh.. för det första finns det inga Nukes i Ukraina. För det andra: så därför är det acceptabelt att Putler invaderar Ukraina .. för att USA bla bla hade reagerat si och så om X och Y. Bro, ta dina retard-pills.

Citat:
Jude median är som vanligt kåt på att slänga skit på Ryssland när dem gör det USA gjorde under kalla kriget.
Låt säga att USA mikrovågsugnar bäbisar och äter upp dem. Två fel gör inte ett rätt. Det talar inte till Putlers fördel när du jämför en krigslysten USSR-fanatiker som vill tillbaka till andra världskriget, med något annat monster som äter bäbisar. Liksom... tänk efter lite. Ge den tanken åtminstone två sekunder.
Senast redigerad av mjoelk-kanna 2022-02-25 kl. 21:30.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Du som är för rikaste sorten, hur kommer ni klara er nu? Ni kommer inte kunna ta er till europa för det fina livet i en demokrati?
Du behöver inte nia mig, vi lever inte på 50-talet.

Demokrati i ordets egentliga bemärkelse existerar inte. Det är en utopi. Men du får rösta sisådär 15 gånger i livet. Det får räcka.
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan2021
Zelensky blev trollad av Nato?
Han trodde på deras löften och försäkringar, ungefär som Sverige får av Nato, när det smällde, så svek Nato, ungefär så berättar denna video,
swebbtv.se/w/6HgiScG5VY4CToDkYv6tza

Nej, Det är Putin som är trollad av NATO. Det vore omöjligt för NATO att avsätta Putin, men nu kommer ryssarna ta hand om det.
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Ja du vet.. Allt du gör är ju inte nödvändigtvis det du vill göra ellerhur? Har du aldrig känt t.ex. på morgonen att du inte vill gå till jobbet men ändå gjort det?

Jag gissar på att det är samma grej här, för varför alienera andra slaver som man vill ha tillbaka på sin sida med en attack om det inte absolut var sista utvägen?

Så du menar att det inte fanns några som helst andra alternativ än att anfalla för Putin?
Citera
Medlem
Ryssland förlorar hela tiden för mycket fordon och tanks. Och det innebär också att soldater hela tiden dör.

Hur kan detta bli en vinst för Putin? Jag förstår inte alls hur han tänker. Och Kiev skulle falla i natt? Skulle inte tro det.

Det finns missuppfattning att ett kärnkraftverk är bombat. Ni är bombade om ni tror det, så vitt mina underrättelser stämmer är det ett värmekraftverk eller ett kraftverk som levererar ström. Det är naturligtvis inte bra för den Ukrainska försvararna i vilket fall som helst.

Ukraina hade väl endast Tjernobyl som slitet kärnkraftverk.
Citera
2022-02-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vad menar Putin å larvov när dom kallar regimen i Ukraina för nynazister?

Zilinsky är ju jude.
Det har väl att göra med att naästan varenda nynazist i Västeuropa har slagits för Ukraina.
Citera
Medlem
Tjetjenien redo att skicka 70 000 soldater mot Ukraina.

Behöver NATO fler anledningar?? Kan Tjetjenien så kan NATO också, eller??
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Now not is the time.

Det är möjligt att detta är enda chansen vi får tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Det ryska anfallet tycks ju vara en stor flopp, vad håller dom på med? Har dom ingen styrning eller vad fan är det frågan om.
Skulle den här invasionen imponera så har dom misslyckats enormt.

Svårt att veta efter två dagar. Vem trodde egentligen de skulle ta över Ukraina så snabbt? De lär ta veckor. Allt handlar om hur mycket de vill offra.
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Frågan är när Ryssland ska sätta in den riktiga stöten.

Rätt uppenbart att Ryssarna har gått in med ett mindset att skapa så lite skada som möjligt.
Putins stubin kan nå sin ände och då blir det inte kul.
exakt vad jag tror.

Putin vill skona civila så mycket det går men går detta åt fel håll så blir det rena slakteriet.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Tror det skulle leda till utbredd bojkott av ryska varor i Sverige. Dessutom tror jag att vi skulle flytta över ytterligare militär till Gotland i syfte att avskräcka ryssarna.

Vi borde även ringa fransmännen och beställa ett gäng Exocet-robotar så blir det svårt för ryssen att närma sig med fartyg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Du har inte hängt med i utvecklingen, Ryssland har extremt moderna vapen idag, de är bland de ledande i världen och visade i Syrien vad deras flyg går för, de krossade på Assads begäran IS på kort tid, något USA "inte" klarade av.

Ryssarna är inte vad de var förr, nu har de Tsirkon missile som hade sänkt varenda svenskt skepp innan det lämnat hamn. Vad i Sveriges arsenal stoppar Tsirkon missile? INGENTING. Glöm USAs omoderna Patriot system korrupta svenska politiker köpte in.

Tsirkon missile: https://nypost.com/2021/07/19/russia-successfully-tests-tsirkon-cruise-missile-i/
Ryssland har på papperet en imponerande mängd militärmateriel, det mesta av det är från 60-talet och sönderrostat. Det är mycket möjligt att svenska flotten blivit sänkt, men har Ryssland tillräckligt många bogserbåtar och länspumpar för att få ens halva Östersjöflottan till Gotland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in