2022-02-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennex
Om det stämmer har 2500 ryssar dödats i dag. Ta det lugnt med groggen

En liten grogg för varje slaktad ryss..jag tar det..men det kommer ju att ta åratal och åter åratal detta.
Champagne fram när kräket i Kreml..Vladimir Putin är död!
DEATH TO VLADIMIR PUTIN.

Sverige skall gå med i NATO..hick!
Citera
2022-02-25, 21:04
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Spelar ingen roll. Ryska arméer har genom historien alltid behövt 3-4 ggr så stor styrka som motståndet för att kunna vinna ett krig. Blir tufft för de ryska alkoholisterna att vinna det här.

Putin är ju avholdsmann. Mycket starkare än juden zelenskji.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Ja men det känns lite så, att Putin tänker. Att han kan agera utan att FN sätter in sina trupper.
Vet inte om det är taktiskt, eller dumdristigt.

Väldigt sällan jag blir rörd av krig, men detta är riktigt obehagligt.

Att Usa bombar skiter ur någon ökenland, kliar mig ingenstans.
Dels är vi långt ifrån varandra, har inget gemensamt.

Men Ukraina ( Lär mig aldrig hur det stavas) Är samma ras som oss, samt vi har alltid haft starka band med landet.

Gammelsvensklbyn t.ex, där har vi svenskättlingar som talar svenska.

Nä, detta är inte så jävla fett

FN har visserligen fredsbevarande styrkor som agerar under FN-flagg men det är inget som sätts in i en krigssituation. Det som är relevant är om krigshandlingarna är sanktionerade enligt FN, det är en rent politik fråga. För det krävs godkännande i säkerhetsrådet där bl.a. Ryssland har vetorätt.
Citera
Medlem
ErikEriksdottirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Men är det inte så att ryska flaggan kommer att vaija över den ukrainska regeringsbyggnaden till slut.

Kommunismen har besegrat demokratin till slut.

Vad tror ni? Om Biden trycker på knappen nu! och raderar ut ryssland. Då är problemet löst eller hur?.

Biden sover. Hur är den senile ens relevant? Europa ska sta upp mot Putin.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ukrainarna är ett vilt folk från stäppen, som tartarer, hunner och andra barbarer. De ska inte vara i Europa. Var kommer denna kärlek till Östeuropeiska folk ifrån helt plötsligt..? Gammalt rysshat som blommar upp igen?

Rysshatet kommer inte, utan rysshatet är fullt levande nu. När ryssen säger ifrån emot deras ledare, då ska vi tänka om. NU vet vi att ALLA ryssar är ohyra som ska bort.

Nu kommer alla vara emot ryssarna. Om vi säger som så, amerikaner är inte omtyckt, ryssar anfaller en fungerande europeisk demokrati. Jag tycker nästan synd om er ryssäckel.
Citera
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Men är det inte så att ryska flaggan kommer att vaija över den ukrainska regeringsbyggnaden till slut.

Kommunismen har besegrat demokratin till slut.

Vad tror ni? Om Biden trycker på knappen nu! och raderar ut ryssland. Då är problemet löst eller hur?.

Vi får se hur mycket bollar väst har nu, men det behövs inga knapptryck än. Dags för väst att visa sina fjädrar och tvinga den ryska björnen att slinka tillbaka i sitt rövhål..
Citera
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Hur många divisioner tänkte diktatorn i Kreml offra i de finska skogarna den här gången?

Flyganfall först sen är det bara att ta båten till Helsingfors.

Vi får hoppas att det stannar vid en diskussion här annars är vi också snart i krig med ryssen.

Putin på anabola är inte att leka med.
Citera
2022-02-25, 21:05
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Ukraina har köpt mkt Turkiska drönare.
På flygplatsen i Kiev, några timmar innan Ryssland började interventionen, landade två transportflygplan (Airbus M400) tillhörande det turkiska flygvapnet. De lyfte från Eskişehir.

Om de kom med leverans, eller snarare för att hämta upp något, får man spekulera om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miocic
Om inte Ryssland lyckas med detta, tror ni risken är att de släpper något kärnvapen pga försvagat ego?

Lite som USA i Hiroshima.

Eller är Ukraina för nära Ryssland?
Atombomba Ukraina kan jag inte föreställa mig. Om barnamördare V.Putten är så borta i skallen att han skulle försöka så misstänker jag att han lyfts ut och "omkommer i en ridolycka" omgående och att en general tillfälligt tar över medan vicepresidenten (eller vem som nu tar över automatiskt i Ryssland) "informeras"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ldz2
Känns som att Ukrainarna är segare än väntat. Tror det kan kosta mer än Putin räknat med det här kalaset.. Zelenskyj verkar vara en hård jäkel

Jo men det känns ändå som att det bara kan vara frågan om max någon dag innan de plockar bort Zelensky.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Ja det kan vi kanske hoppas på...

Det som ser positivt ut är att det är många värnpliktiga som verkar dö just nu...

Det slår ju direkt mot Putin!

Varje liksäck blir ett växande problem.....

Är det 6000 döda ryssar nu?

Varje rysk liksäck är ett spadtag i den grav som i bästa fall väntar Vladimir Putin.
Bäst blir egentligen att bara spola ned liket i toalettstolen.
Problemet blir hans abnorma huvud..det får man nog dela på mitten.
Lär av detta..se vad Botox gör..:-)
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Läs på min vän

https://www.bbc.com/news/world-europe-60158694

Vet inte om läsförståelse i den svenska skolan är en sak nuförtiden finns inget i den artikeln som motsäger något jag precis försökte förklara för dig på lätt svenska.

Citat:
The estimated number of Russian troops deployed in and around Ukraine has ranged from 100,000 to 190,000 in recent weeks.

On Friday, the US government said Russia had between 169,000 and 190,000 personnel in and around Ukraine.

Så vart du får ifrån att ryssen har 200K eller ens 100K kvar vid gränsen är obegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in