2022-02-25, 20:57
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men det är inte sant. Jag har sett en rapport helt ny ifrån Mariupol och det är intensiva strider, ukrainska styrkor skjuter artilleri tillbaka.

Men visst ammunitionen kan ta slut i morgon.
Tror när jag ser videos eller MSM rapportera att så är fallet. Ukrainsk rapportering är lika underhållande som den var 2014 från Donbas. Ukrainska sanningsministeriet kom ständigt med rappoter om hundratals dödade separatister. Egna förluster begränsades dock till stukade tummar och nageltrång. Verkligheten såg naturligtvis helt annorlunda ut.

Det räcker att kika på videos från sociala medier, MSM, ryska medier. Ingen som helst tvekan att ukrainska styrkor får pisk var de än dyker upp.
Citera
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Bästa kamera länken under detta kriget (Känns rätt sjukt att man sitter och kollar live efter ryssfan )
Vilken länk?
Citera
Medlem
Vad skulle hända om Ukraina gick med i Nato säg kl 22 ikväll.

Om jag gissar rätt så skulle ett land direkt börja leta olja & for freedom 😉
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Drönarvideon verkar vara fake det är ifrån turkiska sidan i Syrien. Tror tyvärr ej att ukraina besitter bombdrönare utan endast för underrättelse.

https://www.youtube.com/watch?v=hsXFgLsfo34
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Jag tror många Ukrainare har fått nog av Volodymyr Groysman och Volodymyr Zelensky som styr Ukraina. De startade en konflikt på uppmaning från Nato/USA/Israel mot Ryssland som deras armé inte var mogna uppgiften, Ukrainas flyg och luftvärn är utraderat.

Om några dygn faller Kiev, kommer Volodymyr Groysman och Volodymyr Zelensky fly och ta statskassan med sig eller kommer de förhandla med Ryssland om att ta tillbaka sin Nato ansökan?

Jag tror Ryssland vill få bort Volodymyr Groysman och Volodymyr Zelensky och hans junta från makten och sedan lämnar de Ukraina. Som USA gjorde i Irak och många andra länder.
Jag är däremot övertygad om att ALLA Ukrainare vill ha bort barnamördaren V.Puttin från makten. Zelensky är vald i fria och demokratiska val, medan pajasen Putte måste fuska för att klara sig kvar. Inga riktiga män fuskar, Puttler är en fjolla med handen väldans djupt ner i statskassan.
Citera
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Här är anledningen till varför kameran slocknade 😱😱😱😱😱😱

Kyiv, Ukraine - before & after russian attacks

https://twitter.com/Uyageographer/status/1497297136471494664

Eller är det fejk?

Jävla desinformation som sprids överallt. Bilden till höger är från 2014. https://www.abc.net.au/news/2014-02-20/kiev-ukraine-protests-before-after/5272570?nw=0&r=HtmlFragment

Menar inte specifikt mot dig.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
allt talar för att ryssarna ligger för det mesta utanför kiev. förberedelser kanske. om nu målet är att gå in i staden, men tror man vill undvika det. man slog ut kraftverket för att pressa ledningen i ukraina.

Man slog ut kraftverket för att man är ett psykopatiskt as. Jävligt patetiskt och fegt.
Citera
2022-02-25, 20:58
Medlem
Kommer någon här bege sig och strida mot ryssen i Ukraina?
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Håller med.
Efter muslimerna härjat nu i Sverige under flera år så vet jag INGEN som tycker om just muslimer.
De är en stor skam för hela Sverige!

Ryssland hade nog kunnat utnyttja det svenska samhällets splittring rätt lätt. Svenskar mot babbar, olika babbe grupper mot varandra. Kriminella gäng mot alla.

Sen känner nog vi i södra Sverige inte direkt något broderskap med Finland, vi är ju ockuperade av er stockholmare sedan 364 år tillbaka & jag hade gärna blivit införlivad i Danmark & stått med pölse till de danska befriarna
Citera
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057
Ukraina har inga. Ryssland har 6500 bekräftade

Och USA /*NATO sitter trygga över atlanten med Europa som buffert, och kommer utan tvekan att svara sådan aggression med samma medel
Citera
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Läs på min vän

https://www.bbc.com/news/world-europe-60158694

Spelar ingen roll. Ryska arméer har genom historien alltid behövt 3-4 ggr så stor styrka som motståndet för att kunna vinna ett krig. Blir tufft för de ryska alkoholisterna att vinna det här.
Citera
Avstängd
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Finland är fortfarande de östra provinserna i Sverige. Det är sedan urminnes tider.
Ja om Putin inte snart är historia kommer vi alla behöva gå österut....

Testade nyss att kontakta Ukrainska asmbasaden för att ev. kunna ansluta mig som frivillig.

tyvärr har de släckt ner av ryska cybertrupper
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in