2022-02-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Vi komer att fördöma aggressioner, förövrigt kommer vi inte göra någonting.

Samma som händer nu.

Betänk att I Putins värld är Finland en buffert mot Nato. Om Finland bara andas en stavelse om att gå med i Nato kan vad fan som hällst hända

Ryssland skulle aldrig våga attackera Finland, inte efter vad de fick uppleva 1939. Såvida inte PK-maffian lyckats utradera all sisu från finnarna.
Citera
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Nej vi klarade andra världskriget genom att blidka Hitler och hans medbrottslingar. Jag ser hellre att vi inte gör något liknande igen.

Vilket var ett väldigt bra beslut. Vi ska inte offra våra liv för andra länders angelägenheter. Måste man välja mellan militär invasion eller blidka Hitler, ja då är valet självklart. Vad som helst så länge man sparar svenskars liv.
Citera
Medlem
Det finns bara ett sätt att stoppa denna psykopat. Det måste införas ett totalt förbud för alla ryssar i EU, USA, GB och andra länder i alla kontinenter. Ryssar utomlands har med stor sannolikhet inte samma Putinvänliga approach vilket kommer att leda till en intern opinion att få bort denne idiot från makten.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Men återigen, hur ska vi hinna bli medlemmar innan Putin hittar på något mot oss?

oss?

Vi går med på en gång såklart. Nato säger att vi är välkomna omedelbart.

Citat:
Jag förstår att ni älskar NATO och hatar Ryssland, men var rationella för en sekund. Det tjänar inte att riskera svenska liv och bomber över svenska hus för att vi i all hast ansöker om NATO. Det innebär att även Finland kommer ansöka, och de har en lång gräns mot Ryssland.

Vad ska vi göra när Rysslands regering explicit ber oss gå med i Nato som de gjorde idag?
Citera
2022-02-25, 20:12
Medlem
Från SVT:
Citat:
SVT:s Rysslandskorrespondent: Något stort är på gång

Läget är spänt och något stort är på gång. Det säger SVT:s
Rysslandskorrespondent på plats i Ukrainas huvudstad Kiev.

- Bara de senaste minuterna har jag hört tre, fyra,
fem starka bombexplosioner inte så långt från där jag befinner mig. Gissningsvis är ryska trupper på väg in i stan, säger Bert Sundström på plats i Kiev strax innan klockan 20.00 på fredagskvällen.

Han medger samtidigt att det är svårt att bedöma avståndet
på explosionsljuden.

- Om det är en mil bort eller två mil bort är svårt att säga.

Bert Sundström tror att Ryssland inom kort kan komma att inta huvudstaden.

- Jag skulle gissa att vi inom en dag eller två kommer se ryska soldater och stridsvagnar på gatorna här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Om ukraina vill att Sverige ska bistå med vapen, tror ni vi hjälper till?

Nej Sverige kommer endast att skicka förnödenheter, proviant och sjukvårdsprodukter. Man skulle aldrig våga att tappa sitt ansikte som neutrala.

Trots att vi är värdens största vapen exportör per kapita. Däremot kanske Svenska vapen/militärutrustning hamnar i Ukraina via andra länder, tex Finland osv. För då har ju inte "Sverige bidragit" med det.
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovtbrott
Vi kommer knulla ryssen

Japp, via Östersjön har dom inte en chans. Inte heller via norr med konventionella förband, då det innebär en gränsöverskridande operation över både Norge och Finland.

Våra Ubåtar och flygvapen tar hand om landstingnings förband som rör sig framåt mot sverige på Östersjön.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Men återigen, hur ska vi hinna bli medlemmar innan Putin hittar på något mot oss?

Jag förstår att ni älskar NATO och hatar Ryssland, men var rationella för en sekund. Det tjänar inte att riskera svenska liv och bomber över svenska hus för att vi i all hast ansöker om NATO. Det innebär att även Finland kommer ansöka, och de har en lång gräns mot Ryssland.

Är och var emot NATO, men Putin lyckas nästan övertyga mig om att det är rätt väg att gå.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vilket jävla nys.
Ryska stridskrafter kan inte nog underskattas.
Permanent kanonmat..men bra på att dö är de..det måste man ge dem..:-)

Ukraina har ju flera gånger mer än vad de omoderna ryska horderna anfaller med.
Citera
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Faller Kiev i natt ? SVT rapporterar om att något stort är på gång.
Länka svt rapporten. Vill se vad lögnhalsarna kokar ihop nudå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Nato kommer att ha jävligt lätt att försvara Baltikum, Nato har över hälften av jordens försvarsanslag, Ryssland har en tiondel av USA:s.
Men NATO har ingen beslutsförmåga
Citera
Medlem
Hur länge kommer kriget pågå? Känns som att ju längre Putin fortsätter desto sämre ekonomi får Ryssland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in