2022-02-25, 19:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
I en översättning via Sky News meddelar Rysslands talesperson för utrikesdepartementet, Maria Zakharova, att Sverige och Finland borde avstå från NATO-ansökan eller erfara politiska och militära konsekvenser.

Ord och inga visor! Ska vi nu lägga svansen mellan benen eller se till att gå med i NATO på stört?
Ser ut som att det är ryssland som bestämmer vem som kan gå med i NATO
Citera
2022-02-25, 19:33
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Ukraina blev ju bara invaderat för att de insisterade på att gå med NATO - samt att de bombade sin civilbefolkning i 8 år istället för att genomföra fredsavtalet förstås.
Inte för att jag på något sätt hävdar att du har fel, men vad menar du med att Ukraina bombade sin befolkning i 8 år?
Citera
2022-02-25, 19:35
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Ibland undrar man om inte Putin och hans regering jobbar för globalisterna. Ukrainakriget är den bästa reklam som NATO någonsin kan få.

När det gäller Sverige, tror inte Sverige kommer att gå med NATO men Sverige kommer troligtvis expandera sitt samarbete med NATO.

Vara utanför NATO är bättre eftersom det även ger massa nackdelar, t.ex. att globalisterna får för sig att starta ett krig som inte Sverige har att göra med och tvingar in i konflikten.

Du menar som när Putin anfaller Ukraina?

Det är ofattbart hur många svennar som vägrar fatta att Putin är globalist. Han vill ha en sfär av länder att dominera och hans problem är att han inte får det.
Citera
2022-02-25, 19:41
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du menar som när Putin anfaller Ukraina?

Det är ofattbart hur många svennar som vägrar fatta att Putin är globalist. Han vill ha en sfär av länder att dominera och hans problem är att han inte får det.

Han står på sig bättre iaf än dom svennar med pingpongboll stora rektumz pga åratal av homosexuell pennalism i skolan.

Krokenäsan styr Sverige, och dom installerade en marionett i Ukraina. Men dom gick på bet.

Inga flyktingar alls till Israel, men till Sverige är alla och envar välkomna 😭😭😂😆😆

Globalistdräng. Nu får dom en fet djävla lavett som sig bör av mamma🐻
Citera
2022-02-25, 19:45
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Han står på sig bättre iaf än dom svennar med pingpongboll stora rektumz pga åratal av homosexuell pennalism i skolan.

Jag vet inte varifrån du fått de här fantasierna. Det är ryska armén som gör så där. Det är helt normalt i Ryssland och förväntat att bli våldtagen när ryssen gör militärtjänst.

Citat:
Krokenäsan styr Sverige, och dom installerade en marionett i Ukraina. Men dom gick på bet.

Jag trodde Ukraina var nazister. Bestäm er för fan.

Citat:
Inga flyktingar alls till Israel, men till Sverige är alla och envar välkomna 😭😭😂😆😆

Globalistdräng. Nu får dom en fet djävla lavett som sig bör av mamma🐻

Mongolerna har inte sett början än. Putin kommer sluta sina dagar hängandes upp och ner från en balkong eller lyktstolpe.
Citera
2022-02-25, 19:52
Medlem
Vettigast är att bilda allians med Danmark, Norge, Sverige och Finland. Det blir stort nog för att avskräcka ett anfall.

Har namnet klart. Det ska heta " norden allians" .😎
Citera
2022-02-25, 19:53
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag vet inte varifrån du fått de här fantasierna. Det är ryska armén som gör så där. Det är helt normalt i Ryssland och förväntat att bli våldtagen när ryssen gör militärtjänst.

Jag trodde Ukraina var nazister. Bestäm er för fan.

Mongolerna har inte sett början än. Putin kommer sluta sina dagar hängandes upp och ner från en balkong eller lyktstolpe.

Snacka inte skit. Du vet mycket väl hur mycket homoverksamheter det förekommer i svenska internat. Inkl prefekter som knullar runt med småbarn.

Ukraina är nazister modell infantilé - så efterblivna att dom låter en kroknäsedvärg köra dom rakt i fördärvet.

Mu skiter jag FULLSTÄNDIGT i ryssland å putin men. Större chans att London får smaka en kärnvapenmissil än någon av mamma🐻 ungarna råkar illa ut.

Men om det förtröstar och får dig må bättre mitt i eländet... För all del.

Spec mtp hur mycket det lär läcka ur pingpongbolls stora röven vid detta laget...
Citera
2022-02-25, 20:02
Medlem
guderis avatar
Jag måste nog tyvärr säga att Nato låter som ett jävla skämt. Stoltsenberg "We dont know when articel 5 , bla bla bla" vad fan är det frågan om...
Citera
2022-02-25, 20:04
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Tro mig, det kommer ske när allt det är här över. Alla kommer då se hur extremt verklighetsfrånvänt vårat lederskap var.

Troligen kommer politikerna redan nu inse att det kommer behövas samarbetas brett över alla politiska linjer.

Allt som inte syftar till att Putin hänger och dinglar är sekundärt just nu.
Det positiva för Sverige är att vi inte har stora politiska motsättningar. Folket i stort har liknande åsikter.

Detta kan jämföras med USA där folk är väldigt polariserade och det är stort missnöje med den sittande presidenten.
Citera
2022-02-25, 20:07
Medlem
gofigurs avatar
Putin tycker det är okej att balterna är med i Nato men inte att Sverige går med...

Lite kul av Putin? Är han en pajas nu igen?
Citera
2022-02-25, 20:16
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Sverige ska inte gå med i NATO. Tänk efter nu för i helvete. Sluta agera i panik pga en konflikt i närområdet. Som bekant är USA ett medlemsland i NATO, och USA letar ständigt efter nya konflikter runt vår planet. Ett svenskt NATO-medlemskap innebär att svenskar kommer dö i USA's krig över hela världen framöver. Tänk inte bara på det som händer nu i Ukraina. Tänk längre än så!

Tack!

PS. Sverige har lyckats leva i fred med ryssar i över 200 år utan att vara medlem.

Är du ett rysstroll eller är det något annat som får dig att skylla allt på USA?
Citera
2022-02-25, 20:18
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Putin tycker det är okej att balterna är med i Nato men inte att Sverige går med...

Lite kul av Putin? Är han en pajas nu igen?

Tåget har gått m.a.p. balterna. Han vet, eller borde veta, att han inte har en chans där längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in