2022-02-25, 19:04
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Du är isf desinformation som du fått. Till och med SVT gick ut med att Donetsk välkomnade Ryssland…

Deras reporter på plats yppa det.

Okända personer på FB och dess information tar jag med extrem stor nypa salt
Jag har ingen anledning att ljuga om att jag känner en från Ukraina som får direktinfo från släkt och vänner i olika delar av landet och jag återger bara det. Men jag bryr mig inte nämnvärt om vad du anser. Det är inte hela Donetsk som tillhör separatisterna och civilbefolkningen är inte glada att bli beskjutna av någon sida. Om folk är glada så är det väl för att de tror att Ryssland ska befria dom från beskjutningarna iscensatta av Ryssland.

Nog om det från mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
USSR skrev på ett avtal med Finlands ledning efter ww2. Ungefär så kommer det att gå till nu. Detta kommande avtal kommer att ge Ukraina säkerhetsgarantier, neutralitet, inga främmande trupper i landet och en liten krigsmakt som inte kan hota Ryssland.

Du menar typ budapestavtalet?

https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum_on_Security_Assurances
,
Citera
Medlem
Kanske OT men hade hela Norden tillsammans haft en chans mot ryssarna?
Citera
Medlem
Perkele,mitt finska blod börjar småputtra lite av ryssens hets.Detta har man växt upp med,ryssen kan komma..men dock på samma gång känner jag ett mystiskt lugn,låt fanskapet komma.
Citera
Medlem
Kennexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Förmodligen mestadels judar i den skaran. Oppositionen i Ryssland finns mest i Moskva och består i princip av judar, homosexuella, studenter, unga kvinnor och förvirrade skinnskallar, under ledning av CIA-agenter.
Källa på det!
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Just att grannländerna är medlemmar i nato gör väl att de är rätt låsta, eller har jag fel?

Tyckte jag läste något om ryska soldater som blivit slaktade, igår, har någon info eller länk om detta?

Kan någon informera om hur man stöttar det förtryckta ukrainska folket mot massmördarna i Ryssland?

Folket ska segra mot den den ryska adeln igen.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Putin borde säga som det är, att det är judar som styr Ukraina och att det är judar som styr hela Västvärlden. Han vet såklart hur det ligger till.
Fast om han säger det så blir hans likhet med Hitler total.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
STOLTENBERG SÄGER ATT ÄVEN BELARUS KOMMER FÅ BETALA PRISET

Natos generalsekreterare Jens Stoltenberg säger under pressträffen att Ryssland och Belarus kommer hållas ansvariga för sina handlingar. Belarus har under invasionen använts för att skicka in ryska marksoldater i Ukraina. Och Stoltenberg säger också att Ryssland kommer få betala ett högt pris under åratal framöver.

Tjetjenien då? Eller är det inte sant att tjetjener är i Ukraina, eller på väg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Ekot: Nato har sagt att de ska skicka fler soldater. Kommer Sverige bidra?
– Vi har nära samarbete med Nato och övar med Nato. Vi har parnerskap och fördjupat det under de senaste åren.
Hultqvist tar vid och berättar att Sverige ska delta med 1 600 man i en Nato-övning

Sverige tigger om rysk attack…

Lycka till med det. Vi till skillnad från Ryssland står vi inte ensamma
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Öh, nej. Finland är en liten nation som inte har en chans själv. Däremot kommer de få hjälp om de skulle bli anfallna.

Får Finland samma signalspaningsservice av Nato som Ukraina fått i år samt logistikhjälp genom Sverige, så tror jag att Finland håller emot rätt länge. Massivt artilleri och pansarvärn verkar fortarande bita!

Flygvapnet har även markattackförmåga efter den senaste uppdateringen för några år sen. Finlands krigsorganisation med 290,000 man finns på riktigt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Sanna ord.

Stoltenberg har de facto inget att säga till om. Han är bara en frontfigur. Det är Pentagon och ytterst sett Biden (+ ledarna för UK och Frankrike) som har befälet över kärnvapnen och i dagens krig så dikteras alla överväganden mot bakgrund av kärnvapnen. Därför kommer ingen till Ukrainas undsättning och därför kan Putin idag – om han så skulle vilja - ta hela Baltikum utan att något kärnvapenland skulle vilja hindra det.

Ger han sig på ett medlemsland efter det här så visar han ju klart och tydligt att han är beredd att gå hela vägen till kärnvapen tyvärr. NATO skulle göra mos av Ryssland illa kvickt men det skulle ju troligtvis skicka jorden tillbaka till stenåldern. Om nu inte vissa rykten om vad USA sitter och trycker på stämmer.
Citera
2022-02-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Nu har de första landsförrädarna från Ukraina anlänt till Sverige. Man undrar vilken rutt de tar.
Landsförädare?
Detta är inga Syriska MÄN eller Afghanska MÄN som kommer.
Det är barn och kvinnor till 99%!!!

Är det någon gång vi ska hjälpa flyktingar så är det NU!!
Detta är ÄKTA flyktingar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in