2022-02-25, 18:38
Medlem
baggebo1s avatar
Offensiv inledd även mot Mariupol. Det är här Azov har sitt högkvarter och åtminstone en svensk "frivillig" fortfarande kvar:

https://twitter.com/NBCNews/status/1497251723009794053
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Han är chef för typ världens största militära koalition genom tiderna och rokossovsky på Flashback kallar honom clown?!

Tunga ord…

Sanna ord.

Stoltenberg har de facto inget att säga till om. Han är bara en frontfigur. Det är Pentagon och ytterst sett Biden (+ ledarna för UK och Frankrike) som har befälet över kärnvapnen och i dagens krig så dikteras alla överväganden mot bakgrund av kärnvapnen. Därför kommer ingen till Ukrainas undsättning och därför kan Putin idag – om han så skulle vilja - ta hela Baltikum utan att något kärnvapenland skulle vilja hindra det.
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Angående ormön, "Snake island". Stört av Ukrainska politiker att kräva att soldater skall dö helt i onödan. Om mitt land krävde av mig att jag skulle gå naken mot pansarvagnar som bad mig ge upp, men mina politiker krävde att jag skulle dö kan de alla fara åt helvete. Det är fan värre än ryssarna.

Instämmer. Inget hedervärt med att placera soldater där som kanonfoder och sedan glorifiera deras död som "hjältar". Det är så psykopatiskt det bara kan bli.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ryssarna tar sig inte ens igenom skärgården så de får gå från alla övriga håll i så fall.

Det där ju det jag skriver. Jag vet hur anfallsplanen såg ut förr och i princip behöver den inte ha ändrats särskilt mycket sen dess. De har bara betydligt vassare teknik numera. Stockholm är intaget på 2-3 dagar.
Citera
Medlem
Fyfan vad tror ni händer om någon annat land går in och hjälper Ukraina. Den passiva sättet kan inte va hållbart då säger man till diktaturer med kärnvapen att det är fritt fram att invadera vilket land som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kommer ryssen med ca 200 000 man kommer han aldrig att återvända till moder Ryssland igen utan begravs i jorden på Karelen.

Dessa finnar ska ändå ha lite cred tbh, behöver inte ens gå med i NATO då de klarar Ryssland själva typ
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jag frågar igen, har UA en armé? Hur kan man ge upp på sin huvudstad inom 48 h?

Var är kanoner och flyg? Jag förstår inget.

Det undrar jag också, känns typ som ryssen knallar in obehindrat.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Det finns människor och det finns amöbor dvs troll.

Här är några med ryggrad: 664 forskare och vetenskapsjournalister går ut i ett öppet brev i Le Monde idag och protesterar mot detta krig. Heroiskt.
Senast redigerad av farbror Sven 2022-02-25 kl. 18:46.
Citera
2022-02-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Ukrainas första självmordsbombare.

Also, a brave Ukrainian soldier volunteered to set explosives on a bridge to block the Russian advance. He blew up the bridge knowing that he would die from the blast. I’m crying for this hero!

Har de inte hört om att man kan fjärrutlösa bomber?
Citera
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludwigmannen
"Svenskar" håller väll enda på att bli utrotade så förstår hur du menar.
Mycket sant. Ska jag kämpa och dö för landet, så att dessa politiker kan fortsätta plocka hit ännu mer psykopatiska somalier som säljer droger och mord, som samtidigt roffar åt sig bidrag? Get real. Sverige är förlorat, och inget att slåss för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Han är chef för typ världens största militära koalition genom tiderna och rokossovsky på Flashback kallar honom clown?!

Tunga ord…

Han kanske inte är en clown men definitivt homosexuell och sannolikt pedofil, som de flesta "män" på ledande positioner i Västvärlden. Man ser det direkt på hans ansiktsuttryck och kroppspråk.
Citera
Medlem
Ukraina ligger på plats 117 av 179 i världen när det gäller korruption.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Korruptionsindex

Samma nivå som Swaziland, Niger, Mexiko, Bolivia, Pakistan och Kirgizistan t ex.

Hur kommer det sig att Ygeman verkar så ivrig att få hit hela Ukrainska maffian, räcker det inte med att halva IS går på socialbidrag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in