2022-02-25, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Värt att nämnas är ju att Ryssarna flera gånger föreslagit om att gå med i både NATO och OSCE sedan Sovjetunionens fall, men alltid blivit nekade av en mystisk anledning.

Man undrar då varför?
Skulle inte Europa vara säkrare för alla om ryssarna ingick i någon av dessa organisationer och man kunde istället koncentrera sig på andra problem?

Vad tror ni?

Varken Ryssland eller Soviet har ansökt om medlemskap i NATO och har således inte heller nekats medlemskap. Huruvida Ryssland skulle ha släppts in är en annan fråga.
Citera
2022-02-25, 16:15
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Ryssland säger att det erövrat ett flygfält utanför Kiev

https://www.rt.com/russia/550616-russia-captures-kiev-airfield/

Inga ryska offer, jo tjena. Går inte att tro på ett ord ifrån rysk media. Varför ens läsa skiten?
Citera
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men dom tjetjenska styrkorna måste släpa med sina bönemattor och vända sig mot Mecka 4 ggr per dygn vilket gör dom ineffektiva. Dessutom kan dom inte smyga.

Dessutom, medelvikten såg ju ut att ligga +100 pannor på "elitsoldaterna". Kan bli jobbigt det där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Fast info från propagandacentralen RT, skärpning sämre källa finns ju inte!

Jo anser att Aftonbladet är sämre men jag kollar på båda.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Putin höll ett tal för ca 30 minuter sedan. Scrolla tillbaks.

Från SKYs livesändning:
https://www.youtube.com/watch?v=9Auq9mYxFEE

Bättre här:
https://www.youtube.com/watch?v=-upyPouRrB8
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag står på Ukrainas sida i detta men att beväpna civilbefolkningen känns som ett jävligt fult och desperat drag.
Okej att det är frivilligt men det kommer också bli oerhört tacksamt att senare beskylla ryska soldater för att döda civila. Blir man beskjuten kommer elden besvaras oavsett vem den kommer ifrån.

Tycker för övrigt inte att detta bådar gott för Kiev och dess befolkning. Av bilder att döma är det någon tafatt sprängd bro, improviserade vägblockader gjorda i sista minuten och uråldriga vapen även i militärens händer. Nej, jag har ingen bra känsla inför resten av detta dygn.

Befolkningen sätter stort tryck om att få vara med och försvara.
Både militär och civilsamhälle vet att man står i underläge mot ryska krigsmakten, därav tar man i från tårna i detta mycket allvarliga läge.
Tror faktiskt även Sverige skulle göra detsamma om vi skulle pressas så hårt i krig som Ukraina nu gör, och ingen annan hjälp utifrån finns att få.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Ryssland återupprepar sina hot Sverige och Finland, rapporterar den statliga nyhetsbyrån Ria.
Om Sverige och Finland går med i Nato kommer Ryssland tvingas att ”vidta åtgärder”, skriver ryska utrikesdepartementet.

Det behöver nog dock inte ryssland oroa sig för. Efter hur fegt NATO har agerat här så lär inte många ändrat sig i frågan trots rysslands agerande.
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Jag tycker det är bra. Vi får inte bilder på allt. Det mesta är filmat av civila.

Finns redan filmer på att ryska soldater dödat civila.

Fast Lavrov har ju sagt att man bara skjuter på militärer!

Säger du att han ljuger?!

Nä det klart att orcherna skjuter på allt som rör sig!
Citera
2022-02-25, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Stor Ukrainsk militärkonvoj sönderbombad.

https://twitter.com/200_zoka/status/1497227095847620614?s=20&t=jv_TMAkqwqX6Nrs5Aq7TiQ

Intressant med tanke på mixen civilt och militärt, antingen bombmatta eller automatkanoner får stridsflyg.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Fint gjort! Jag har själv släktingar där som lider, vill du hjälpa till med pengar så kan jag ta emot och föra vidare till dom? Kan skicka ett nummer du kan swisha till?

Tack för erbjudandet men jag vet inte om jag vågar undvara mer just nu.

Dessutom, inte för att jag misstror dig, så känns det bättre från mitt perspektiv att bidra via etablerade officiella kanaler.

Jag hoppas bara att det fungerar hela vägen fram.
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Du tror på fullaste allvar att NATO riskerar ww3 för att hjälpa Sverige? Herregud Wake up and smell the fucking coffe..

På samma sätt som NATO respekterar att inte gå in i Ukraina så kommer Putin att inte gå in i Sverige.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Nej det är inte tillräckliga nivåer.
Det är det om dammet andas in, vilket sker nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in