Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Putin säger nu att han vill "tala" med ukrainska ledarna. Detta enligt färska nyheter från brittisk media.
Inser han att han inte kan vinna kriget på marken?
Inte nödvändigtvis. Det är ett bra läge att sätta sig och förhandla
innan man förvandlat motståndarens hem till en parkeringsplats. För det första är den mänskliga skräcken för vad. som. skulle. kunna. hända. en utmärkt hållhake vid förhandlingsbordet. För det andra, när man senare, oavsett förhandlingsresultat, smyger in etniska ryssar för att bli majoritetsbefolkning så är alla grejer som infrastruktur och skit fortfarande intakt för ryssen att nyttja.