Russian Ministry of Defense: yesterday a successful landing was carried out in the area of the Gostomel airfield in the suburbs of Kiev.
More than 200 Russian helicopters were involved in the operation. The success of the landing was ensured by the suppression of the entire air defense system in the landing area, the complete isolation of the combat area from the air and the active conduct of electronic warfare.
During the capture of the airfield, more than 200 nationalists from the special units of Ukraine were killed. There are no losses in the Russian armed forces.
Минобороны России: вчера была проведена успешная высадка десанта в районе аэродрома Гостомель в пригороде Киева.
В операции были задействованы более 200 российских вертолетов. Успех десанта был обеспечен подавлением всей системы ПВО в районе высадки, полной изоляцией района боевых действий с воздуха и активным ведением радиоэлектронной борьбы.
При захвате аэродрома были уничтожены более 200 националистов из состава специальных подразделений Украины. Потерь в российских вооруженных силах нет.
Минобороны России: вчера была проведена успешная высадка десанта в районе аэродрома Гостомель в пригороде Киева.
В операции были задействованы более 200 российских вертолетов. Успех десанта был обеспечен подавлением всей системы ПВО в районе высадки, полной изоляцией района боевых действий с воздуха и активным ведением радиоэлектронной борьбы.
При захвате аэродрома были уничтожены более 200 националистов из состава специальных подразделений Украины. Потерь в российских вооруженных силах нет.
Zelensky på Twitter:
"Sweden provides military, technical and humanitarian assistance to Ukraine. Grateful to
@SwedishPM for her effective support. Building an anti-Putin coalition together!" https://twitter.com/ZelenskyyUa/status/1497186465494806529
Zelensky på Twitter:
"Sweden provides military, technical and humanitarian assistance to Ukraine. Grateful to
@SwedishPM for her effective support. Building an anti-Putin coalition together!" https://twitter.com/ZelenskyyUa/status/1497186465494806529
Någon som vet vad vi bidrar med?
Finns det några risker med att bidra med militärt stöd nu?
Inte det minsta, förhoppningsvis kan vi skänka våra NLAW och så köper vi nya av SAAB.
Win Win då de vi har dödar ryssar och vi får nya fräsch som håller längre.
Det kan väl förvisso vara riskabelt att frakta materiel till Ukraina just nu, det kan vara riskabelt för att vi själva kan behöva det i framtiden men framför är det nog mest riskabelt att INTE stötta Ukraina!
Om Ryssland kan ta Ukraina utan att resten av Europa visar på vilken sida vi står vet vi inte vilket land som blir nästa på tur.
Inte det minsta, förhoppningsvis kan vi skänka våra NLAW och så köper vi nya av SAAB.
Win Win då de vi har dödar ryssar och vi får nya fräsch som håller längre.
Hoppas på Rbs 70, om det inte kräver för lång utbildning för att ge någon effekt. Ukraina behöver allt luftvärn de kan få..
Behöver du verkligen veta att Roskomnadzor förbjuder information
som inte är godkänd av ministeriet/myndigheterna? OK, då.
”Russia has sought to tighten its grip on global perceptions.
The communications regulator Roskomnadzor has threatened bans and fines
for journalists who cite anyone other than “official Russian sources.”
Bäste monsterstark – jag påstår inte saker. Jag konstaterar saker.
Värderar källan. Ser till att ha fler källor. Därefter postar jag. Om du är
tveksam, så hänvisar jag till min egen posthistorik. Gräv så länge du vill.
Jag påstår inte saker. Ha en solig eftermiddag.