2022-02-25, 06:41
Medlem
Den senaste uthängningen på Dumpen är anmärkningsvärd. Personen på filmen beter sig väldigt irrationellt när Patrik och Sara konfronterar aset som Patrik tydligt ropar Ronny till.

Obehagliga och mängder av chattar, kukbilder och även möjlig barnporr skickade till profiler vilka beskriver sig som barn.

Den uthängde figuren är på många nivåer involverad i företagsnäringen i ett av Sv*rig*s landskap. På grund av regel 0.10 vill jag inte ge noggrannare information vilken skulle kunna peka ut personens identitet.

Känns i vilket fall som en gränslös och farlig figur för barn.

Det här kan bli ett brutalt socialt ras.

* = e
Senast redigerad av Spritsson 2022-02-25 kl. 07:02.
Citera
2022-02-25, 07:01
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Åsikten att han är ett viktigt avskum verkar delas av hans medägare till företaget dom drev ihop. Företaget gick ut på Facebook idag och tog avstånd från honom och förklarade att han inte jobbar kvar.
Lite komiskt när dom skriver följande på facebook. ”Den berörda personen är borttagen från tjänst och kommer inte heller att arbeta mer med företaget”. Nu är det så att den berörda personen är en av dom som äger företaget som är ett vanligt HB. Så dom ljuger rätt ut.
Senast redigerad av BeachBob 2022-02-25 kl. 07:11.
Citera
2022-02-25, 07:24
Medlem
Benkoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Det var en god idé. 100 spänn på att du redan jobbar som PR-konsult? Du kan ju i alla fall hoppas att någon från Dumpen läser det du nyss skrev.

Haha nej, som öldrickande hårdrockare passar jag nog inte riktigt in i den typen av kravatt och martini mentalitet, vi ar sejtans pipel vet du. Kanske är just därför många PR-bolag är så usla?🤔Jag menar martini och kravatt känns ju väldigt Carl Jan...Så du kan swisha 100 spänn till dumpen alternativt köpa en påse fredagsgodis till ungarna eftersom du är kluven till dumpen.👍
Citera
2022-02-25, 07:34
Medlem
Benkoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Är det mig du syftar på? Jag njuter av skadeglädje varenda dag. Det bästa är att jag inte brukar göra det när människor misslyckas. Tvärtom faktiskt. Men tar man så vedervärdiga beslut som dessa stympade halvfigurer till snopphavare, ja då förtjänar man att folk skrattar åt ens undergång. För en gångs skull kan jag verkligen hänge mig helhjärtat åt skadeglädje, och det finns inte ett uns av dåligt samvete över att jag gör det.

Nix, bemötte bara en rad i ett inlägg.
Ja, jag förstår dig till 100% även om jag själv snarare känner äckel och illamående än skadeglädje. Men sen ser jag sällan mer av en uthängning än att jag får ett ansikte eftersom jag inte bryr mig ett uns om deras försvar och bortförklaringar.
Skulle dumpen stöta på någon som faktiskt visar sig vara oskyldig skulle dem knappast lägga ut den uthängningen.
Citera
2022-02-25, 07:43
Medlem
Benkoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Du vet inte vad du skriver. Det finns en orsak till att det aldrig bli någon skillnad genom Dumpen är att dom inte ses som seriös av vare sig media, politiker, samhällsmyndigheter eller samhällsdebattör.

Dumpen löser inga brott, det dom ägnar sig åt är uthängningar genom metoder som inte ens polisen får använda sig av.

Lagrådet ägnar sig inte åt populism utan ser till att olika kritiker och ett av dom är att inte sätta rättssäkerheten ur spel.

Du har ju missat poängen med Dumpen. Dem är väl medvetna om att dem ibte löser några brott eftersom Sveriges lagstiftning är så usel som den är. Det dem däremot gör är att öppna ögonen för allmänheten och visar på att det finns ett enormt missnöje för lagstiftningen för den här typen av människor.

Ingen tog Sveriedemokraterna på allvar till en början heller, se hur det gick? Nu jämför jag verkligen inte Dumpen och SD i något annat hänseende än att när missnöjet blir tillräckligt stort så får det politiska konsekvenser. Denna gång kanske det resulterar i något bättre än att vi får massa rasister i regeringen. Allt börjar någonstans. Med det sagt, Fuck SD, Go Dumpen 💪
Citera
2022-02-25, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Lite komiskt när dom skriver följande på facebook. ”Den berörda personen är borttagen från tjänst och kommer inte heller att arbeta mer med företaget”. Nu är det så att den berörda personen är en av dom som äger företaget som är ett vanligt HB. Så dom ljuger rätt ut.

Är det som kallas 'kratta manegen"??

Själva verket betyder det ingenting, hade han fått avsäga sig sina aktier för 10-100000Kr hade betytt något.
Citera
2022-02-25, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benkove
Du har ju missat poängen med Dumpen. Dem är väl medvetna om att dem ibte löser några brott eftersom Sveriges lagstiftning är så usel som den är. Det dem däremot gör är att öppna ögonen för allmänheten och visar på att det finns ett enormt missnöje för lagstiftningen för den här typen av människor.

Ingen tog Sveriedemokraterna på allvar till en början heller, se hur det gick? Nu jämför jag verkligen inte Dumpen och SD i något annat hänseende än att när missnöjet blir tillräckligt stort så får det politiska konsekvenser. Denna gång kanske det resulterar i något bättre än att vi får massa rasister i regeringen. Allt börjar någonstans. Med det sagt, Fuck SD, Go Dumpen 💪

Jag håller inte med Dig men respekterar din åsikt. Ifall Dumpen ägnar sig åt journalistik och upplysning angående ett "samhällsproblem" med sitt utgivningsbevis likt vanlig media så skulle man inte hänga ut personen utan dölja ansiktet eller kontakta anhöriga, så jobbar inte media när dom belyser ett problem.

Det Dumpen ägnar sig åt är gatans parlament och populism som bygger på swishjournalistik, man hänvisar till pressrelease istället för svara på medias frågor, får ju ingen genomslag och gömma sig bakom pressleaser är kontraproduktiv till få en debatt, kolla på SVT Västernorrland man inte svarar på mer än skriva inlägg och svara på hemsidan, blir ju ingen debatt och man missar ju målet med vad man vill med Dumpen utan man anklagar SVT för 11 negativa inslag om Dumpen. Varför inte bemöta direkt i rutan??

Även om man belyser ett probleme så måste lagstiftaren alltid se till att grundlagar följs och inte sätter andra lagar ur spel samt löper parallellt till mänskliga rättigheter och följer EU--lagar och Europakonventionen om de mänskliga rättigheterna.

Precis som SD är Dumpen ett missnöjesyttrande men man har ingen stöd från etablissemanget som påverkar till en förändring då det dom ägnar sig åt bygger på populism och kränkningar.
Finns betydligt mer seriösa organ inom barnsrättigheter och säkerhet och det är ECPAT t ex.

T ex finns inte stöd från någon i rättsapparaten (Advokatsamfundet, åklagare, domare).
Senast redigerad av Arcabo 2022-02-25 kl. 09:17.
Citera
2022-02-25, 08:48
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkove
Haha nej, som öldrickande hårdrockare passar jag nog inte riktigt in i den typen av kravatt och martini mentalitet, vi ar sejtans pipel vet du. Kanske är just därför många PR-bolag är så usla?🤔Jag menar martini och kravatt känns ju väldigt Carl Jan...Så du kan swisha 100 spänn till dumpen alternativt köpa en påse fredagsgodis till ungarna eftersom du är kluven till dumpen.👍

Ahh, så du är en gelike. Fortsätter nog på mitt spår med att köpa fredagsgodiset till barnen, snyltar lite och uppdaterar Dumpen.
Citera
2022-02-25, 10:43
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Den senaste uthängningen på Dumpen är anmärkningsvärd. Personen på filmen beter sig väldigt irrationellt när Patrik och Sara konfronterar aset som Patrik tydligt ropar Ronny till.

Obehagliga och mängder av chattar, kukbilder och även möjlig barnporr skickade till profiler vilka beskriver sig som barn.

Den uthängde figuren är på många nivåer involverad i företagsnäringen i ett av Sv*rig*s landskap. På grund av regel 0.10 vill jag inte ge noggrannare information vilken skulle kunna peka ut personens identitet.

Känns i vilket fall som en gränslös och farlig figur för barn.

Det här kan bli ett brutalt socialt ras.

* = e

Brutalt socialt ras är bara förnamnet. Allting kommer gå förlorat, även för hans anhöriga.
Citera
2022-02-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Brutalt socialt ras är bara förnamnet. Allting kommer gå förlorat, även för hans anhöriga.

Känner du till mer om det här äcklet?

Hur drabbas anhöriga?

Stora företag har fortfarande kvar profilbilder på den uthängde på sina hemsidor.

Blundar dom?
Citera
2022-02-25, 11:58
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Den senaste kolatorsken och Patrik S

Däremot stödjer jag dumpen till hundra procent men har du sett hur Patrik festar?

https://youtu.be/yygnaAdnx6c
Varför festar "gamlingen" Sjöberg med unga kvinnor för?
Citera
2022-02-25, 12:10
Medlem
Den senaste uthängda casanovan som ville knulla en 13-åring i lastbilen, den äckelgubben sitter alltså i minst 6-7 olika styrelser för STORA åkeriföretag!!!

Det är helt sjukt. Om man ser mönstret då har väl Dumpen hängt ut väldigt många lastbilschauffören i förhållande till andra grupper?

Kan den här äckelgubben vara en del i ett nätverk av peddosar som kör och jobbar i åkeribranschen?

Tanken slår en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in