2022-02-25, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
på Deutche Welle news säger de att Ryssland kontrollerar Kievs internationella flygplats och en annan flygplats. Stämmer det?
Ja det stämmer. Ryska fallskärmsjägarna är på plats
https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497126208319938563?t=NLWaMZXIhL3eRtAA2NDIHg&s=19
Citera
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Kriget kommer attt ta flera veckor alternativt flera månader, Ryssen vet om att Ukrina har moderna vapensystem så de skickar fram kanonmaten så att Ukraina ska skjuta slut på de avacerade vapensystemen. När ryssen skickar in de moderna stridsvagnarna och artillerisystemen har Ukraina inga bra vapen kvar att slåss med.

Ja ven vet, så kanske de tänker? Själv är jag dock tveksam till den strategin, men det får vi kanske ta i en annan tråd.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Jävlar vilka hjältar de ukrainare är som just nu kämpar mot en övermäktig fiende som invaderat deras land. Hoppas de har gudarna, vädret och turen på sin sida.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Vilken ondska! https://twitter.com/WarsontheBrink/status/1497150113801641984?t=HjvwM68PrJv28cQ694UTXQ&s=19#BREAKING: #Ukraine armed forces are now calling up people of any age to fight against the #Russian Forces. All they need to do is bring along their passport and they can fight. Dom utnyttjar civila för att kriga deras krig! Fy fan!

Majoriteten av de ryska soldaterna i Ukraina är också vanliga värnpliktiga. Som i alla krig. Så fort en människa får en uniform och ett vapen så slutar hen tt vra civil och blir militär. "Civila" är ingen annan art, det är bara människor som inte ännu blivit militärer.
Citera
2022-02-25, 11:22
Medlem
Mycket som verkar gå emot Ryssarna just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Det är värre för Ryssland ja. Men när bränslet går upp i 30kr/l och elpriserna på 10öre/kw för att Tyskarna måste ha all vår el som vi kan leverera, då kommer du inte ropa TockHitler. Du kommer be att kriget går över så snabbt som möjligt.

Jag skiter fullständigt i Ukraina och Ryssland, jag vill inte att mina investeringar skall gå i botten och behöva slänga halva min lön på att ta mig till jobbet för att Putin och Biden inte kan komma överens om the battlefield of Ukraine.

Det där är småpengar. Sen så finns det andra energikällor. Det här är en välbehövlig omställning.

Kul att du påstår att du inte bryr dig efter att ha gjort 5000 inlägg på samma tema i den här tråden. Du ljuger ju lika mycket och dåligt som tjockisen Putain.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Olika intressen kommer alltid finnas länder sinsemellan. Det innebär inte att Ryssar kan invadera ett annat land bara för att de känner sig kränkta.

Nej, men om man ser det ur deras synvinkel så är säkert USA barbaren och de bara försvarar sina intressen som uppenbart hotas och provoceras gång efter annan. Så är geopolitik och storpolitik.

Sen att jag och andra som du föredrar USA är egentligen en annan sak.

I en värld med kärnvapen kommer svårligen alla dansa efter samma pipa utan lokala eliter kommer inte acceptera att ändra eliter ska ha hela kakan och diktera vad "internationell rätt" är och när den kan förbises och bara vara en pappersprodukt och när den ska vara "på riktigt".
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Nu hör man smällar Är det stridsvagnarna?

https://www.youtube.com/watch?v=m809VVjdBys
Citera
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
tror inte han befinner sig i ukraina.

cia har transporterat honom till washington.

Det är inte omöjligt att han flytt redan med familjen. Precis som ledaren för Afghanistan gjorde i höstas. Tog pengasäckar och flydde i helikopter.

Men det vore beundransvärt om Zelensky är kvar och går ner som en kapten med sitt skepp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikEriksdottir
Nä, han kommer fly.

Han flyttar runt för att inte sabotörer skall nå honom. Detta är ett helt misslyckat krig. Ryssland vet inte vad dom vill mer än att installera en ny regim men dom behärskar inte radio-TV, dom behärskar inte huvudstaden, dom är helt obeslutsamma.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Stod på Twitter för en halvtimme sen. Låter för bra för att vara sant :
Länk skulle uppskattas.

Hoppas såklart det stämmer.

Mvh
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
Lavrov. Vilken sunkig gubbe. Må han brinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in