2022-02-24, 23:49
Medlem
Brabantias avatar
Exakt, jag postade länk från Börsveckan ovanför.

Helvete vilket kackel det är i Facebook-gruppen nu, där flera tongivande individer som vanligt försöker få det att låta som något extremt positivt.

Jag håller med dig, vad i HELA helvete?
Citera
2022-02-24, 23:57
Medlem
Vad tippar ni att callen ligger på imorgon ?

Mitt tips: 3,75 kr...

Kan nog återhämta sig och sluta dagen över 4,00 kr... eventuellt
Citera
2022-02-25, 00:29
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brabantia
Bolaget bedömer idag att avtalet avseende försäljning av tester i Indien inte kommer fullföljas.

https://www.borskollen.se/pressmeddelanden/bolaget-bedomer-idag-att-avtalet-avseende-forsaljning-av-tester-i-indien-inte-kommer-fullfoljas

Snyggt att släppa ett PM 21:45 dagen innan rapport.

Den är riktigt fult släppt den där, det är väl för att DI inte ska hinna dra ihop en artikel. Tajmingen är inte slumpmässigt vald i alla fall. Sedan så säger jag som mina fellow aktieägare brukar göra, det där visste vi redan. Undra när de tänker släppa rapporten, 17:29
Citera
2022-02-25, 00:29
Medlem
Facebookgruppen har skevat ur helt. Flera personer boostar varandra med diverse ”var ändå inte inprisat. Bra tecken på att de städar upp i oredan!”

finner inga ord. det är helt omöjligt för de här människorna att förstå.
Citera
2022-02-25, 00:34
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:

Helvete vilket kackel det är i Facebook-gruppen nu, där flera tongivande individer som vanligt försöker få det att låta som något extremt positivt.

Vad är positivt i det då?
Jag kan i och för sig känna att de som trodde på något från Asien bör väl ha gått att räkna på en hand. Jag vet inte vad man hoppas längre på här, det är flera år innan det finns chans till positivt kassaflöde, VS är som jag tolkar det ett dött spår.

Det är inte ett kul klimat att äga förhoppningsbolag i nu precis, det vänder säkert, men det vänder nog bara för de med tillväxt
Citera
2022-02-25, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Vad är positivt i det då?
Jag kan i och för sig känna att de som trodde på något från Asien bör väl ha gått att räkna på en hand. Jag vet inte vad man hoppas längre på här, det är flera år innan det finns chans till positivt kassaflöde, VS är som jag tolkar det ett dött spår.

Det är inte ett kul klimat att äga förhoppningsbolag i nu precis, det vänder säkert, men det vänder nog bara för de med tillväxt

Det är just det som inte stämmer. Alla säger att ingen tror på Asien men det är inte helt släppt utan lyfts ofta som fördel att ”man förhandlar”. Man tror framförallt på alla andra miljardordrar som Jacky och Nowmed skakade fram.

Här kommer några citat från fejan:
” Det här är ju tyvärr en del i att rensa upp efter nowmed.. Bra att de faktiskt tar tag i saker, klart att det är tråkigt för oss AÄ. Men som sagt, ledningen vill bygga ett långsiktigt värde. Och då behöver man rensa upp ordentligt. En del saker kommer vara positiva, en del negativa”

” Inte så oväntat, det var ändå inte inprisat i kursen. De städar på 🧹”

” Alla vill se korten på bordet. Här kom ett och det kommer säkert fler. Så väntat. De städar upp i oredan. 😉”

Discorden gick dock åt helvete idag och t om de mest inbitna försvararna blev tokiga. Folk räknade med indien, helt klart. Vissa enstaka tror att ”kanske de skickar dålig info nu för att skicka bra på rapport!” och så ett par försök även där att försvara sitsen t ex genom att ”det var ju Aegir som tackade NEJ”. Men överlag blev det ett jävla liv.
Senast redigerad av strudelborg 2022-02-25 kl. 00:56.
Citera
2022-02-25, 01:56
Medlem
Citat:
Den är riktigt fult släppt den där, det är väl för att DI inte ska hinna dra ihop en artikel. Tajmingen är inte slumpmässigt vald i alla fall. Sedan så säger jag som mina fellow aktieägare brukar göra, det där visste vi redan. Undra när de tänker släppa rapporten, 17:29

Dina "fellow aktieägare" Ni måste vara ett grymt gäng!!! Synd att jag gillar att tjäna pengar på börsen, annars kunde jag kanske hängt med er och köpt aktier i bolag som aldrig har skickat en faktura...
Citera
2022-02-25, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Kl 22.45 ikväll kom denna:

https://www.aegirbio.com/news/bolaget-bedomer-idag-att-avtalet-avseende-forsaljn/

” Bolaget bedömer idag att det avtal som bolagets tidigare distributör träffat avseende Indien om minst 20 miljoner tester, villkorat av relevant myndighets godkännande, inte kommer fullföljas. Bolagets tidigare distributörs avtalspart har krävt att en lokal produktion startas upp i Indien för tillverkningen av Viraspec, vilket har utvärderats av bolaget. Med beaktande av ändrade marknadsförutsättningar har styrelsen idag beslutat att inte starta upp en sådan tillverkning då det, enligt bolagets bedömning, inte är kommersiellt motiverat. Detta innebär att avtalet avseende ovan försäljning i Indien inte kommer att fullföljas.”

Haha alltså vad i helvete? De är verkligen bortförklaringarnas mästare……

1a. Har det någonsin NÅGONSIN hänt att det TREDJE LEDET KRÄVER att produkten de bundit sig att sälja måste öppna en fabrik i det egna landet? Jag menar alltså någonsin? En återförsäljares roll är köpa en sak, och sedan (förhoppningsvis) sälja den.

1b. Visst, aegirs tester är pissdyra och för att få ner kostnaderna blablabla men… testerna är beställda till ett visst pris, en viss mängd och det var inte heller jättelänge sedan. Någon jävla fabrik har det aldrig varit tal om.

2. Ordern var villkorad ”NB” / godkännande oavsett och den processen är… ”igång”. Jävligt förvirrande med Aegirs konstanta anonymiserande av Jacky och Nowmed. ”Tidigare distributör” = nowmed och thailändska distributöä = jacky / jp world medical. Nowmed var väl också ansvariga för att lösa godkännandet i indien. Det tror vi så klart går jävligt bra.

3. De hintar fint om att Viraspec är nerlagt. Som vi sa för flera månader sedan: mer skit kommer i det här. Var så säkra.

Bonusreflektion:
Aegir menar också på fullaste allvar att vi ska tro att de precis tog det här beslutet. Att meddela marknaden, absolut. Men det här har man vetat länge.

Discorden
Just nu finns det alltså folk som försöker vända det till att ”Aegir tackade nej till Indien, inte tvärtom” och ”det var ju inte lönsamt”. Ja. Ni läser rätt.

det här är ett nästan oförklarligt utvecklingsstört scenario vi bevittnar.

Lär vara ett rätt bra avtal de tecknat med Schenker, bättre att stå kvar med tester istället för att leverera dem direkt. 👉🏼🤪👈🏼

Jag börjar förstå vad som menas med att vara "långsiktig i Aegirbio", man behåller alla osålda tester!

Det finns ju nästan ingenting bolaget har fullföljt av vad de utlovat, även om de skyller på en annan part så är Aegirbio ansvariga för vad de informerar marknaden om. Deras tidigare luddiga PM gör det inte till en fördel för bolaget att vara trovärdiga, det har varit alldeles för mycket konstigheter och när VDn i videointervju vid DC-affären säger "mer eller mindre" gällande Thailand (tror det finns kvar på Pepins) så tyckte man inte att det var anmärkningsvärt då kan man kanske ta en funderare över hur det sades då såhär i efterhand.

SLÄNG UT BOLAGET FRÅN BÖRSEN, DE HAR INGENTING DÄR ATT GÖRA!!
Senast redigerad av BezNazwy 2022-02-25 kl. 02:39. Anledning: red
Citera
2022-02-25, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Kl 22.45 ikväll kom denna:

https://www.aegirbio.com/news/bolaget-bedomer-idag-att-avtalet-avseende-forsaljn/

” Bolaget bedömer idag att det avtal som bolagets tidigare distributör träffat avseende Indien om minst 20 miljoner tester, villkorat av relevant myndighets godkännande, inte kommer fullföljas. Bolagets tidigare distributörs avtalspart har krävt att en lokal produktion startas upp i Indien för tillverkningen av Viraspec, vilket har utvärderats av bolaget. Med beaktande av ändrade marknadsförutsättningar har styrelsen idag beslutat att inte starta upp en sådan tillverkning då det, enligt bolagets bedömning, inte är kommersiellt motiverat. Detta innebär att avtalet avseende ovan försäljning i Indien inte kommer att fullföljas.”

Haha alltså vad i helvete? De är verkligen bortförklaringarnas mästare……

1a. Har det någonsin NÅGONSIN hänt att det TREDJE LEDET KRÄVER att produkten de bundit sig att sälja måste öppna en fabrik i det egna landet? Jag menar alltså någonsin? En återförsäljares roll är köpa en sak, och sedan (förhoppningsvis) sälja den.

1b. Visst, aegirs tester är pissdyra och för att få ner kostnaderna blablabla men… testerna är beställda till ett visst pris, en viss mängd och det var inte heller jättelänge sedan. Någon jävla fabrik har det aldrig varit tal om.

2. Ordern var villkorad ”NB” / godkännande oavsett och den processen är… ”igång”. Jävligt förvirrande med Aegirs konstanta anonymiserande av Jacky och Nowmed. ”Tidigare distributör” = nowmed och thailändska distributöä = jacky / jp world medical. Nowmed var väl också ansvariga för att lösa godkännandet i indien. Det tror vi så klart går jävligt bra.

3. De hintar fint om att Viraspec är nerlagt. Som vi sa för flera månader sedan: mer skit kommer i det här. Var så säkra.

Bonusreflektion:
Aegir menar också på fullaste allvar att vi ska tro att de precis tog det här beslutet. Att meddela marknaden, absolut. Men det här har man vetat länge.

Discorden
Just nu finns det alltså folk som försöker vända det till att ”Aegir tackade nej till Indien, inte tvärtom” och ”det var ju inte lönsamt”. Ja. Ni läser rätt.

det här är ett nästan oförklarligt utvecklingsstört scenario vi bevittnar.
Ja, vad fan hade du gjort om du köpt 1000 aktier på kurs 250 spänn..
Man håller fast vid halmstrå och upprepar det VD sagt.
Det är som i många andra småbolag och då har jag ändå följt ett par genom åren.
Citera
2022-02-25, 07:26
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:

Kopiera gärna in lite av det roliga, tack.
Citera
2022-02-25, 08:46
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postcykel
Dina "fellow aktieägare" Ni måste vara ett grymt gäng!!! Synd att jag gillar att tjäna pengar på börsen, annars kunde jag kanske hängt med er och köpt aktier i bolag som aldrig har skickat en faktura...

Vi är asgrymma, vi känner till allt dåligt, men sitter ändå kvar i aktien och tar smällen, vi är martyrer hela högen. Förväntningarna hos många är att påven kommer helgonförklara oss. Jag är en av de bästa investerarna, för jag är bara minus 60%, kan vara - 80 efter idag. Blir bra det här

Mitt innehav är nu nere i en kopp kaffe och en bulle på Ikea. Tyvärr hinner jag inte sälja idag så risken är att jag får skippa bullen innan det är klart för idag
Citera
2022-02-25, 08:51
Medlem
Citat:
Vi är asgrymma, vi känner till allt dåligt, men sitter ändå kvar i aktien och tar smällen, vi är martyrer hela högen. Förväntningarna hos många är att påven kommer helgonförklara oss. Jag är en av de bästa investerarna, för jag är bara minus 60%, kan vara - 80 efter idag. Blir bra det här

Mitt innehav är nu nere i en kopp kaffe och en bulle på Ikea. Tyvärr hinner jag inte sälja idag så risken är att jag får skippa bullen innan det är klart för idag

Ajaj rapporten var värre än väntat (och då hade vi ändå låga förväntningar). Får nog bli ett par tuggummi på dig som fredagsgodis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in