2022-02-20, 09:32
Medlem
Hej har tänkt på detta ett tag nu och försökt hitta svar. En vän till mig kan ta 2 Citodon Och få hyfsad smärtstillande effekt, men för ett tag sedan tog han ca 80mg oxy som han tuggar sönder innan och kände typ inget. Personen är inte en frekvent opiat användare på något sätt. Hur är detta möjligt. Att en del människor har naturligt hög opiat tolerans är inget nytt för mig men att man kan få effekt av lite och "svag" opiat men inget på hög dos och stark opiat. ?
Citera
2022-02-20, 15:01
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Hej har tänkt på detta ett tag nu och försökt hitta svar. En vän till mig kan ta 2 Citodon Och få hyfsad smärtstillande effekt, men för ett tag sedan tog han ca 80mg oxy som han tuggar sönder innan och kände typ inget. Personen är inte en frekvent opiat användare på något sätt. Hur är detta möjligt. Att en del människor har naturligt hög opiat tolerans är inget nytt för mig men att man kan få effekt av lite och "svag" opiat men inget på hög dos och stark opiat. ?
Är han säker på att det verkligen var Oxy då? Det lär inte vara något han fått utskrivet?
Citera
2022-02-20, 18:12
Medlem
Jo säker på att det var oxy som var från svenskt apotek
Citera
2022-02-21, 12:30
Medlem
Jag har faktiskt själv problem med dålig effekt från just oxycontin (förskrivna och uthämtade på apotek). Får absolut mer relativ effekt av citodon men även oxynorm vilket ju åtminstone i mitt fall tyder på att det är något i just continen som gör att effekten hämmas. Den uteblir inte helt men att tugga 20-30mg contin har ungefär samma effekt som 2st citodon eller en 5mg oxynorm för min del. Ganska irriterande när man har ont eftersom citodon inte går att äta i den takt den går ur pga paracetamol (får ordentligt ont innan jag kan fylla på) och oxynorm är ganska svårt att få utskrivet av någon anledning...

Anywho, på 80mg contin tuggat hade jag blivit ganska svängd oavsett. Kan ju dock hända att din vän upplever samma sak som mig fast värre.
Citera
2022-02-22, 17:20
Medlem
Tack för svar Jo det värkar ju som han gör det. Men undrar som sagt hur det är möjligt. Fattar inte hur continet skulle kunna hämna effekt. Skillnaden är ju bara att det är depot eller ej mellan continet eller oxynorm.
Citera
2022-02-25, 05:14
Medlem
Kanske är som mig får effekt beroende lite vilket humör jag är på. Flesta anser att benzon boostar subben tycker själv den trubbar av opiat ruset. Lika som vissa blir uppåt andra neråt av subben, första gången jag tog sub blev jag neråt annars uppåt för det mesta. Lika oxy kommer ihåg första gångerna blev riktigt neråt. Senaste 2åren har jag tagit oxy några gånger men aldrig fått svar som första gångerna istället knappt känt nått. Men tagit 20-40mg vilket man ska känna av bra effekt på 80mg är en jävla hästdos.
Senast redigerad av .kalashnikov 2022-02-25 kl. 05:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in