2022-02-25, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Ryssland har luftthärraväldet över hela området. Både jakt och helikoptrar. Missiler. Fallskärm. Är det något mer ni behöver för att förstå att Ukraina med sina 300000 soldater har gett upp. Det är faktiskt bäst så. Putin är inte bra för någon så vitt jag vet. Det jag är orolig för är Finland för då behöver jag kanske rycka in tillsammans med flera släktingar.
De har knappast gett upp efter en dag utan större nederlag. Väl förberedda på markstrider och att inte försöka vinna i luften verkar vara taktiken.
Citera
2022-02-25, 03:03
Bannlyst
Så dom kommer markvägen..

Report that Ukrainian city of Konotop (190km-118 miles from Kyiv) is under siege now, Russian military convoys moving westward towards Kyiv.
Others report that Russian forces are only 32km (20 miles) from Kyiv.

https://twitter.com/NeutralNewsLive/status/1497028843982442507
Citera
2022-02-25, 03:04
Medlem
Kan inte NATO bara ge några avancerade och automatiska luftvärnsenheter till Ukraina mot helikoptrarna? Typ Mantis eller liknande? Borde ju inte krävas många för att Ryssarna ska tänka om innan dom vågar skicka ut helikoptrar igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Säkert! Vad knasiga de är, ukrainarna 😩
En liten invasion från psykopat-Putin och de blir alldeles tossiga!

Är detta verkligen Putin?
Jag modererade inlägget för att sedan radera det. Däremot står jag fast vid att Ukrainas regering kommer falla inom 72 timmar. Det måste vara uppenbart även för dig att Ukraina inte kan besegra Ryssland i ett konventionellt krig. Däremot kan Ukraina besegra Ryssland i ett gerillakrig. Frågan är då om civila ukrainare är villiga att utkämpa ett gerillakrig mot Ryssland. Jag är för gammal för "memes" så snälla - bespara mig dem.
Senast redigerad av Edgerton 2022-02-25 kl. 03:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Jag har förståelse, ja. Vad är ditt problem?
Mitt problem är att du är mycket tvetydig.

Du skrev detta:
(FB) Den stora och enda tråden om kriget mellan Ryssland och Ukraina

Där du skriver att det inte är okej att detta sker men att du har förståelse för det. Varpå du blir ifrågasatt av mig, och en annan användare, gällande ditt argument. Därav svarar du att det självklart inte är okej att mörda kvinnor och barn (eller vad det nu stod mer ordagrant).

Edit: Detta trots att du nyligen skrivit att du har förståelse för det.
Senast redigerad av AsinusGallus 2022-02-25 kl. 03:07.
Citera
2022-02-25, 03:06
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
De enda som har använt atombomber i krig mot människor är USA. Hur kan du sitta där och försvara USA? De har inga spärrar, vilket vi vet av historien nu. Det är USA som är the bad guys - inte Ryssland.
Jag försvarar inte USA men det är ju solklart Ryssland och Kina som är bovarna. Det är ju så självklart att det inte ens är lönt att du försöker något annat.
Och USAs atombomber 1945 stoppade kriget, ett krig som Japan startade så det var rätt åt dom.
Du är bara en muppet!
Citera
2022-02-25, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Wow! Rysk retorik imponerar! Man invaderade alltså Ukraina för att försvara sitt folk från ett upplevt hot från amerikanarna? Då är det alltså fritt fram att invadera Ryssland om man känner ett upplevt hot?

Jag vill rikta mig direkt till NATO: Flashback-användaren FiF ger grönt ljus för en invasion av Ryssland när ni känner er hotade.

Я хочу обратиться к НАТО напрямую: пользователь Flashback FiF дает зеленый свет для вторжения в Россию, когда вы чувствуете угрозу.
Snyggt att fulcitera ett inlägg som bara påpekar de båda sidornas version för att bygga en halmgubbe att bemöta. Användaren tar inte ställning överhuvudtaget.
Citera
2022-02-25, 03:07
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Nåja, London och många andra brittiska städer fick ta emot rätt mycket stryk.
Dock började de allierade med den typen av terror.

Sant! Inte många känner till att britterna bombade Berlin innan tyskarna svarade med Blitzen. Guldstjärna till dig.
Citera
2022-02-25, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsinusGallus
Mitt problem är att du är mycket tvetydig.

Du skrev detta:
(FB) Den stora och enda tråden om kriget mellan Ryssland och Ukraina

Där du skriver att det inte är okej att detta sker men att du har förståelse för det. Varpå du blir ifrågasatt av mig, och en annan användare, gällande ditt argument. Därav svarar du att det självklart inte är okej att mörda kvinnor och barn (eller vad det nu stod mer ordagrant).

Edit: Detta trots att du nyligen skrivit att du har förståelse för det.
Jag har förståelse för Rysslands agerande i frågan. Det har jag. Det har även du om du förstår dig lite på geopolitik. Men jag är fortfarande emot krig och dödande av oskyldiga.
Citera
2022-02-25, 03:10
Medlem
In på Flightradar24 och man ser amerikanska tanker flyg som cirkulerar nära gränsen till Ukraina. Står nu en del rykten om att Ukrainska militärflyg får hjälp av dessa för att tanka planen och flyga åter in i strid. Känns som det ligger något i den med tanken på att de amerikanska planen är tankplan och rör sig i cirklar på samma plats hela tiden.
Citera
2022-02-25, 03:11
Medlem
Polis2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
De har knappast gett upp efter en dag utan större nederlag. Väl förberedda på markstrider och att inte försöka vinna i luften verkar vara taktiken.
Ryssland kommer inte att gå in med mark i området, bara maybe i Donbass. Flyg och fallskärm är de överlägsna i. Missiler typ Iskander 500 km 7 meters träff. Har de tagit över ännu? Ukrainska soldaterna sitter nog på sina mopeder på väg till Polen eller Bulgarien.
Citera
2022-02-25, 03:11
Medlem
Kan det vara så enkelt att det är helt över under fredagen?

Nu vid 04 är det den ökanda Cccp timmen (de ligger väl 1 timma före i Ukraina) när spetznas och KGB historiskt gjort sina räder, den strategiskt bästa tiden att inleda operationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in