2022-02-25, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
Ukrainska styrkor har tillfångatagit ryska soldater och intervjuar dem.
Video: https://twitter.com/Osinttechnical/status/1497014009534451754

Översättning enligt kommentarer: "They identify who they are, say they were on a training mission, and were not aware they were being sent into Ukraine."

Om det ryssarna säger är sant, verkar det som att Putin lurar sina trupper.
Det hade inte förvånat mig om det är sant. Samtidigt tänker jag väl att soldater är rätt förberedda på vad man ska säga i en situation som sådan. Å andra sidan finner jag det sannolikt att Putin är mån om att många soldater kanske inte vill kriga mot Ukraina, och därav är de intalade att tro att det bara är en övning.
Citera
2022-02-25, 02:26
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Så du bedömmer fakta och information med källhänvisningar utefter vilken röst den som talar har?

Jag vet inte ens hur jag ska reagera på det dumma uttalandet.
Nej men oj, här var det inte läge att vara humoristisk, för herrn var visst totalt av allvarligaste slag.

Och ja, jag har svårt att ta Indisk/Engelska brytningar på allvar, tycker allihopa låter som Apu i simpsons. (min högst personliga åsikt, så du inte tror jag talar för någon grupp eller nation)

Så nu kan du sitta snällt i båten igen...den elaka farbrorn skämtade bara lite med det lilla roliga att den allvarliga rösten till videon låter som Apu från The Simpsons, inget allvarligt hände alls, torka tårarna och återkom.
Senast redigerad av Ladida 2022-02-25 kl. 02:28.
Citera
2022-02-25, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Kan inte du bara flytta till Ryssland istället och suga av folk för 10 rubel.

Det är precis det vi vill höra.
Det verkar stämma.
Vart fick du tag på den källan?
Cyber terroristattack från skurkstaten USA.
Citera
2022-02-25, 02:27
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Varför ljuger du? Varför försvarar du fascisten Putler och hans lakejer, som på 24h har gjort ryssar till världens mest hatade folk? Lätt att vara tuff framför datorn i Sverige?
Allt. Ryssland mördar civila, Ukraina gör det inte. Varför försvarar du en skallig Hitler-kopia med förmodat liten kuk, känner du någon sorts samhörighet med honom?
Citera
2022-02-25, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ichessy
Om inte NATO, Sverige och Finland gör något nu så kommer Baltstaterna vara näst på tur, framförallt Litauen som omger enklaven Kaliningrad/Königsberg (Ryska Östpreussen).

NATO borde mobilisera och gå in med full kraft i Ukraina och driva ut den ryska aggressionen samtidigt som man invaderar Kaliningrad för att slå ut ryska hotet därifrån. Och om Putin i värsta fall hotar med kärnvapen, då får NATO göra detsamma!

Bättre att stoppa Putins vansinnesdåd nu innan det är försent oavsett priset av det!

Nej, nej, nej! Detta var det mest idiotiska jag har läst men det är väl så de galna krigsherrarna resonerar. Det enda rätta hade varit att från början dra tillbaka USA/Nato från Ukraina enligt Putins önskemål. Det hade inte kostat någonting att göra det, såvida de inte vill fortsätta att hota ryssarna. Och vi vet ju alla att det är därför som USA har tagit över Ukraina.
Citera
2022-02-25, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Kan inte du bara flytta till Ryssland istället och suga av folk för 10 rubel.

Det är precis det vi vill höra.
Det verkar stämma.
Vart fick du tag på den källan?
https://mobile.twitter.com/YourAnonTV/status/1496968999900377088
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Allt. Ryssland mördar civila, Ukraina gör det inte. Varför försvarar du en skallig Hitler-kopia med förmodat liten kuk, känner du någon sorts samhörighet med honom?
Du pratar mkt om hans kuk😂.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Vi måste förstå Ryssland här, deras position. Ukraina har beväpnats med amerikanska vapen under 8års tid och förflyttat sin armé mot östra delen
Du tänker att det är Ukrainas fel att Ryssland invaderade Krim och Donbass?
Пусть Путин въедет в Украину с голым торсом на своей лошадке. Он придурок.
Citera
2022-02-25, 02:29
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Krossa vänsterfittorna Heja Putin!
Jaha, här kom det
Väntat
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Nej, nej, nej! Detta var det mest idiotiska jag har läst men det är väl så de galna krigsherrarna resonerar. Det enda rätta hade varit att från början dra tillbaka USA/Nato från Ukraina enligt Putins önskemål. Det hade inte kostat någonting att göra det, såvida de inte vill fortsätta att hota ryssarna. Och vi vet ju alla att det är därför som USA har tagit över Ukraina.
Man kan inte vika sig för mobbare. NATO måste agera militärt mot Ryssland.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:

Du och Putin är ju riktiga kommunister så du måste mena nånting helt annat. Idiot.
Citera
2022-02-25, 02:30
Avslutad
Citat:

Skojig logik du har då Putin själv är den största vänsterfittan av dem alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in