2022-02-25, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Vem ska han förhandla med ? USA och väst är inte intresserade utav förhandlingar, dom har synat honom och vill inte förhandla. Tror inte Ukrainarna är sugna på förhandlingar iheller, den korta herren har stängt in sig i ett hörn som han inte kommer ut ifrån denna gången.
Varför ska Putin förhandla med usa? De övergav ju Ukraina.
Den som Putin ska förhandla med heter Zelensky om han överlever.
Citera
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Putin är psykopat. Det går inte att begripa honom om man inte själv är psykopat.
Han har stulit det ryska folkets pengar och byggt ett stort slott för sig själv. Han åker i lyxiga sportbilar och kör runt i sin enorma lyxyacht. Men Putin vill kontrollera hela världen. Eftersom han är empatilös, skiter han i det ryska folket. Han vill nå komplett världsherradöme - det är det yttersta målet för alla psykopater.

Han är en gammal gubbe och har oavsett inte många år kvar i livet - detta är hans chans att försöka nå den ultimata makt som psykopater eftersträvar. För Putins del har han inget att förlora.

Han har en kriminell mentalitet vilket förstärktes i KGB och det ligger i hans natur att att utnyttja situationen när tillfället ges.

Nu är det ett ypperligt tillfälle, USA har fått en svag och inkompetent president, dement som snubblar i trappor och försäger sig och så har USA nyligen lidit den värsta anseende förlusten i Afghanistan, det var värre än i Vietnam.
Kina allt starkare utmanar USA.
Coronakrisen , vaccinmotståndare protesterar i alla västländer, ekonomiskt kris,
Höga elpriser... gör att Putin har fått ett trumfkort och kan utpressa Europa, samtidigt kan han kompensera det med ökad gasexport till Kina. Putin var nyligen i Peking och skrev på ett stort gasavtal.
Ukrainsk migrationskris kan ytterligare splittra EU
Tyskland har fått ny oprövad kansler
Senast redigerad av rex144 2022-02-25 kl. 00:58.
Citera
Medlem
BottleBenders avatar
Är det någon som har koll på amerikanska bio-labb i ukraina?

Finns det sådana och isåfall vart?

Vad är burisma för sorts företag och finns det amerikanska kopplingar?

Har någon amerikansk president yttrat sig på World Economic Forum om tillbakahållande av bistånd på 1 miljard dollar angående Ukraina?

Jag är oförmögen att förstå något alls på egen hand och är komplett beroende av experter som yttrar sig i skattefinansierade mediekanaler så detta är mitt försök att skapa mig en bredare uppfattning om vad som händer i det geopolitiska läget. Självklart kommer jag avfärda allr jag läser på detta forum som trams tills det blivit bekräftat i de kanaler jag nyss beskrivit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
De är Enhanced Opportunities Partner (EOP), det är väl nästan samma sak?
Nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Senaste nytt, nyhet för ca 20min sen är att ryska special förband gått in i Kiev. Ryktet säger de är ute efter den ukrainska politiska ledningen.

Det är för smått. Det är sabotörer endast. Små förband. Det räcker inte. Ukraina har full beväpning överallt.
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Senaste nytt, nyhet för ca 20min sen är att ryska special förband gått in i Kiev. Ryktet säger de är ute efter den ukrainska politiska ledningen.

Har inte den politiska ledningen flytt till polska gränsen? Samtidigt som de beordrar alla att stanna kvar och slåss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jo Putin vill ta Ukraina.
Okej? Jag säger Nej. Han vill ta Zimbabwe.
Citera
2022-02-25, 00:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Finns lite bilder som cirkulerat runt sista timmarna på Twitter och Instagram från blodbadet i och runt flygfältet. De flesta dödades resten flydde. Vi lär få se mer bilder imorgon på det numera ukrainskt kontrollerade Antonov flygfältet.

Var har du sett de bilderna?
Citera
2022-02-25, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Sluta jämföra äpplen och päron. Är du efterbliven eller?

Att du ens jämför Sverige/Finland med Ukraina-/Krim-Donbass gör att jag sätter punkt från att ens försöka diskutera med dig mera.

Som sagt, 0% att Ukraina skulle få med sig NATO på ett anfallskrig mot Ryssland.

Att påstå det och sedan kalla andra efterblivna.

Jösses. Sluta kolla på dvärg-diktatorns propaganda.
Citera
2022-02-25, 00:58
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Eh? Det är inga tomma ord. Vi = demokratiska länder som inte giftmördar folk som inte tycker samma som våra ledare. Flytt till Ryssland. du verkar trivas bättre där.

Som sagt man kan inte göra mycket när Putin hotar med kärnvapenkrig.
Man kan sätta hårt mot hårt och hota tillbaka. Men man måste mena det och vara beredd att göra allvar av hotet.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Hmm... Kan detta verkligen vara sant?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Putin är psykopat. Det går inte att begripa honom om man inte själv är psykopat.
Han har stulit det ryska folkets pengar och byggt ett stort slott för sig själv. Han åker i lyxiga sportbilar och kör runt i sin enorma lyxyacht. Men Putin vill kontrollera hela världen. Eftersom han är empatilös, skiter han i det ryska folket. Han vill nå komplett världsherradöme - det är det yttersta målet för alla psykopater.

Han är en gammal gubbe och har oavsett inte många år kvar i livet - detta är hans chans att försöka nå den ultimata makt som psykopater eftersträvar. För Putins del har han inget att förlora.

Vilket västligt pinsamt propaganda-dravel.
Amatörpsykolog på FB.

De som vill ha världsherravälde är USA. De skiter i sin egen befolkning (extrema sociala problem där) för att istället lägga sig i hela världens business och tvinga länder till "samarbete" (ingå div avtal), tillsätter och avsätter regeringschefer, startar krig och konflikter och massmördar civila människor. De kallar det att de inför "demokrati". Så förklara gärna för mig varför vi istället ska tro på att ryssen är boven i världens drama? Är det någon som vet varför ryssen ska hatas? Eller går det per automatik för de hjärntvättade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in