2022-02-25, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Det är skillnad på att ligga nergrävd i en bunker och köra runt i träbepansrade lastbilar kanske? Ivan verkar kötta på längs motorvägarna och räkna med en del förluster då man kör in i bakhåll. Kalaset vid flygplatsen verkar ha slutat illa också.
Ja det kan bli intressanta dagar.
Citera
Medlem
Senaste nytt är att Ukrainarna vunnit i Sumy-området på gränsen till Ryssland. Mycket tack vare att regimen beväpnat civilbefolkningen. Tydligen ska de ryska ockupanterna ha lämnat sina BTR-pansarvagnar med ammunition. Däremot brände de upp andra tillbehör först.

Inrikesminister Anton Gerashchenko skriver på facebook:

"Ockupanterna övergav dumt sina pansarvagnar och flydde! Vill du ta Kiev? Nåväl! I huvudstaden, i Charkiv, Sumy, Tjernihiv - kommer HELVETE att vänta på dig. Vi delade ut vapen till patrioter! De kommer att skjuta från fönster, från källare, från runt hörnet".
Citera
Avstängd
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Det är skillnad på att ligga nergrävd i en bunker och köra runt i träbepansrade lastbilar kanske? Ivan verkar kötta på längs motorvägarna och räkna med en del förluster då man kör in i bakhåll. Kalaset vid flygplatsen verkar ha slutat illa också.

Ren propaganda. Flygplatsen är fortf i ryska händer annars hade du sett bilder/videos på det precis som all annan propaganda Ukraina trycker ut just nu.
Citera
Bannlyst
Nä, vad tror ni, kommer det hända nåt mer inatt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland har inte genomfört nån invasion av något land under Putins ledarskap. Det har dock försvarat sig mot aggression, vilket är helt i enlighet med FN-stadgan.

Jag försvarar Putin, eftersom Ryssland har säkerhetsintressen som han tillgodoser. Detta är även ett egenintresse för mig. Som svensk är jag angelägen om att Ryssland inte är hotat därför att ett hotat Ryssland blir en fara för oss i Sverige.

Att Putin nu demilitariserar ett land som styrs av USA - ett USA som bara är intresserad av att Europas övriga länder och Ryssland är i konflikt - kan bara vara bra för oss i Sverige.

Istället för att svamla massa bajs, berätta vilka det är som har attackerat Ryssland? Vilket land, enligt FN stadgan har attackerat Ryssland?
Citera
Medlem
Borde inte Regeringen flytta till Polen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
ukrainska trupper firar seger mot ryssland

https://www.militaryimages.net/media/azov-battalion-donbas.93416/

De står under hur bilden hur gammalt fotot är, är du efterbliven?
Citera
2022-02-25, 00:40
Medlem
Sperssons avatar
[quote=Tumidanda|79232834]
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson

Motståndet kommer vara svagt eller obefintligt utom möjligen i västra Ukraina..

Att ockupera ett land med 40 miljoner invånare är i princip omöjligt.
Både Ryssland och USA har provat och misslyckats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Varför blir du så upprörd när jag källkritiskt frågade varför det aldrig syns ukrainska soldater vid vare sig helikoptern eller BMP?

Det går alldeles utmärkt att protestera mot kriget i Ryssland. Förstår inte var du får dina galna idéer från.
https://www.youtube.com/watch?v=KsyzTpL16hQ

Jag ska vara helt ärlig och medge att jag inte kommenterade själva sakfrågan på goda grunder så där får jag ge dig rätt.

Det är bara hela din uppenbarelse som är så in i helvete jävla vidrig, du är ett skamlöst ryggradslöst ryssavlönat as. Skäms på dig.

(mod kommer väl vilja rensa ut det här men jag tycker det är viktigt att vi står enade mot rysstrollen)
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Hur motiverade är ryska soldater?
I skrivande stund har de intagit mer än 1/3 av landet på en dag.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Jag trodde de var kommunistnazistjudar? Är de inte det?
Nja de är väl Fascistkommunistnazistjudar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Haha, där kom Soros också. Låt mig gissa, du är antivaxxare också? Big pharma och allt det där...?
Djävulens bästa trick var att övertyga världen att han inte existerar. Som sagt, allt jag skriver går att bekräfta i media du litar på. Finns en artikel i Times tror jag som pedagogiskt går igenom USA/NATO och även Soros kopplingarna. Biten med Soros överraskade mig med, det la jag mest till för sensation.

Du har fortfarande inte sagt vilket av mina påståenden i inlägget du ifrågasätter? Skedmatar dig gärna med informationen du själv missat (blundar för?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in