Citat:
Ursprungligen postat av
rokossovsky
Putin behöver inte kontrollera hela landet. Han behöver bara krossa Ukrainas krigsmakt, vilket han är på god väg att göra. Demilitariseringen av Ukraina kunde inte förhandlas fram mellan Ryssland och USA, därför att dörren till NATO hölls öppen. Nu måste Putin demilitarisera Ukraina med sin krigsmakt. Sedan, när fredsförhandlingen kommer – då kommer Ukrainska ledare att skriva på ett vänskaps- och biståndsavtal med Ryssland där Ukraina förbinder sig att ha en liten krigsmakt, inte gå med i NATO, inte tillåta främmande trupp på sitt territorium. På det sättet skapar Putin bättre säkerhet för Ryssland – och även för Europa i stort.
Hur lång har Ryssland kommit i deras invasion? Jag ser i princip bara en massa propaganda från västerländsk MSM. Ukrainas MSM och regering går inte att lita på. Vidare ljuger också Ryssland om eventuella förluster som ser ut att vara större än vad som tidigare bekräftats. Det tog USA med allierade drygt 6 veckor att ta Irak. Det är en lång tid. I synnerhet eftersom ryssarna ägnar sig åt att skjuta på material istället för trupp.
Jag förstår orsaken till varför Ryssland gör detta och försöker följa Genevekonventionen men det här kriget riskerar då att dra ut på tiden. Nu hävdar de ukrainska spinnarna på Twitter att Ukraina har förstört 5 flygplan, 6 ryska helikoptrar, 30 pansarvagnar, 130 fordon samt dödat 3,500 ryska soldater. Det ser ut att vara lögn även enligt den ukrainska staten. Det skall handla om drygt omkring 150 ukrainska soldater. Vi får absolut ingen information från Ryssland heller. I alla fall inte vad som kan läsas på RIA, RT eller Tass. Det är så jävla mycket desinformation att man inte vet vad man skall tro på och jag gillar inte att vara oinformerad.