2022-02-24, 22:37
Medlem
antoneriks avatar
Vita, kristna människor, ej våldsbelägna, vackra kvinnor? Glöm det.
Citera
2022-02-24, 22:47
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vladdyboy
I dag så hade man pressträff om Ukraina-situationen. Där förklarade Magdalena Andersson att Sverige förmodligen inte kommer ta emot flyktingar från Ukraina. Detta på grund av att Sverige tog emot flest invandrare från mellanöstern under krisen 2015. Istället så ska resten av Europa fördela flyktingarna från Ukraina på bästa sätt. Dock är Sverige den andra största givaren av bistånd till Ukraina, vilket man måste respektera.

(Dock lite synd att man slösat så mycket bistånd på Afrika etc, istället för att stötta våra europeiska bröder och systrar.)

Den största delen ukrainarna kommer förmodligen etablera sig i Baltikum, Polen, Ungern. DETTA till skillnad från Sveriges integrationsplan för flyktingarna 2015 kommer verkligen att löna sig öststaterna på grund av Baltikums, Polens och Ungerns etc trend minskande befolkning. Samt så är ukrainare är ett moraliskt, hårt arbetande och smarta folk.

Så. Hur känner ni Svenskar att vi förlorar riktig arbetskraft från Ukraina på grund av att vi tagit in en stor massa av oassimilerade flyktingar från mellanöstern?

Vart har du fått det ifrån att ukrainare skull ha nån speciell moralisk kompass samt att de skulle vara speciellt hårt arbetande? Håller visserligen med om det sista men det beror på att de inte är smarta och arbetar så som svenska kroppsarbetarare jobbade på 30-talet.

Sen tog vi emot väldigt många flyktingar 2015 så vad menar du är fel i att anse att övriga Europa nu måste ta ansvar?
Citera
2022-02-24, 22:51
Medlem
henrikos avatar
Men för helvete, då måste vi ju omfördela. Vi kan ju inte behöva stå med en högre andel icke läskunniga, och en högre andel västhatare, än de andra länderna. Varför hatar vi oss själva så här?

En annan enkel och rimlig grej, som skulle hjälpa upp situationen, vore att skicka ut alla dom som efter uppehållstillstånd har valt att åka tillbaka till sitt land på semester. Varför behöver de vara här?
Citera
2022-02-24, 22:56
Avstängd
Finnj-vels avatar
Hur fan kan sossarna göra skillnad på folk och folk, det är faktiskt dags att öppna våra hjärtan. Hon måste avgå efter denna rasistiska skandal. Dessa människor har rest över hela världen och fått allting bortsprängt och alla i familjerna har dött. Vi måste släppa in alla.
Citera
2022-02-24, 22:58
Medlem
henrikos avatar
Å andra sidan har väl politiker lovat saker förr, som de sedan gjort precis tvärtom. Men nu kommer kanske plötsligt det oväntade ögonblicket då de håller ett löfte.

Klart kustbevakningen ska beordras skjuta ihjäl den som eventuellt kommer med gummibåt över havet nu. En befolkning med hög andel blondiner på flykt, ja då är det så klart dags att sätta ner foten ordentligt. En blond befolkning i Sverige är givetvis inte önskvärd.
Citera
2022-02-24, 23:02
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
vad menar du är fel i att anse att övriga Europa nu måste ta ansvar?

Det största ansvar de kan ta, är att ta över de folkgrupper som nu fyller upp Sverige, som är från regioner där man är starkt överrepresenterade i brottslighet, och som är från regioner där de är starkt underpresterande på arbetsmarknaden. Eller hur?
Citera
2022-02-24, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vladdyboy

Så. Hur känner ni Svenskar att vi förlorar riktig arbetskraft från Ukraina på grund av att vi tagit in en stor massa av oassimilerade flyktingar från mellanöstern?

Eftersom den svenska offentliga sektorn med AF i spetsen fungerar så enormt dåligt, så hade det inte spelat någon roll vilka människor som kom 2015 eller nu, något arbete skulle de ändå inte hitta.

Som sagt, problemet är inte att invandringen är för stor, problemet är att AF inte skulle kunna hjälpa folk in i arbete, om så arbetet hoppade upp och bet tjänstemännen på AF i näsan.
Citera
2022-02-24, 23:04
Medlem
Ukrainska kvinnor är vackra och trevliga, jag godkänner invandring därifrån.
Citera
2022-02-24, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Eftersom den svenska offentliga sektorn med AF i spetsen fungerar så enormt dåligt, så hade det inte spelat någon roll vilka människor som kom 2015 eller nu, något arbete skulle de ändå inte hitta.

Som sagt, problemet är inte att invandringen är för stor, problemet är att AF inte skulle kunna hjälpa folk in i arbete, om så arbetet hoppade upp och bet tjänstemännen på AF i näsan.

Märkligt Ukrainska män får inte fly...

Hoppas vi får hit alla fina ukrainskor. Gärna två miljoner stycken. Underbara ligga som kommer vår väg!
Citera
2022-02-24, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny

Jag godkänner det oxå.
Citera
2022-02-24, 23:07
Avslutad
Massflykt från Ukraina – Ygeman: ”Vi tar vår del”
https://www.expressen.se/nyheter/massflykt-fran-ukraina-ygeman-vi-tar-var-del/
Citera
2022-02-24, 23:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny

Jag med, kan till och med ta ett par snygga hem till mig, jag står för mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in