2022-02-24, 18:36
Medlem
Jag kan upplåta plats åt en familj och försörja dom i något år.
Dom kommer inte bli feta och jag kommer förhoppningsvis bli mindre fet.
Men plats finns. Kan inte någon av er som har Facebook skapa en grupp för dom som vill hjälpa människor i närområdet?

Ska man vara helt ärlig så är det nog nu man märker att man är lite rasist eller har sunt förnuft. Jag hade inte släppt in en muslimsk familj från Somalia att leva tillsammans med min familj
Citera
2022-02-24, 18:55
Medlem
Min flickvän är från Moldavien, hennes pappa är från Ukraina. För min del är Ukrainare välkomna hit i rimligt antal.
Citera
2022-02-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Ukrainare är människor som ligger nära i sed och kultur med Sverige, man skulle kunna interageras betydligt snabbare än vad afghanerna har gjort. Ukrainare har något konservativa, traditionella och sunda värderingar med stora likheter med Sverige. Jag är ganska övertygad om att flyktingar från Ukraina kommer bemöta Sverige med respekt och vara bättre för Sverige än t.ex afghaner(eller folk från MENA egentligen).

Afghanerna har varit duktiga på att toppa nyheterna gällande våldsbrott, klaga på sina boenden, fejka ålder och smugglas in utan papper. Dessutom var det enbart skäggbarn som kom, inga kvinnor syns överhuvudtaget och där kan vi också starta en hel egen tråd gällande jämställdhet och vad denna syn ska ge oss svenskar för slags utveckling på samhället...

Om man vill få vistats i ett av världens bästa länder så måste man ställa motprestation och ukrainare kommer visa en enorm tacksamhet och arbetsmoral för att blivit insläppta i trygga Sverige.

Ukrainska kvinnor och barn bör välkomnas, och för varje ukrainare vi tar in bör man kasta ut en papperslös afghansk "man". Afghanerna lämnade sina kvinnor och barn i sticket, vilket är helt sjukt egentligen. Men nu är läget åtgärdat där, så kanske dags för dessa att åka hem och enbart behålla de som faktiskt haft intresse i att integreras och kan prata någorlunda svenska efter 5 år på SFI?

In med +1 Ukrainare ut med -1 illegal invandrare? Vad säger ni?

Jag håller med dig i stort sett i allt du skrivit här.
Citera
2022-02-24, 19:05
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Tyvärr är Sverige fullt de som flyr får söka sig till Tyskland eller annat land. Ukrainare är ej godkända "flyktingar" av vår sosseregim som ska göra Sverige muslimskt innan 2030.
Citera
2022-02-24, 19:54
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Tyvärr är Sverige fullt de som flyr får söka sig till Tyskland eller annat land. Ukrainare är ej godkända "flyktingar" av vår sosseregim som ska göra Sverige muslimskt innan 2030.

Nä - tvärnej från Maggan och Mållgan - blir inga nya kaozsoldater av ukrainare! Vad folk måste lära sig förstå är att Sverige sedan 06 styrts av folk som bokstavligt talat vill oss svenskar illa.

En söderskjuten skadad ukrainska, värsta fall blont hår och blåa ögon. Vad säger du Maggan??? Eller Mållgan? "Nej - NEJ - NEJ!"

Vad sägs om en och en miljon araber och somalier??? "FLER FLER FLER!!!!!"

Endast en röst på Sd kan rädda det som är kvar av Sverige, endast det!
Citera
2022-02-24, 19:58
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
- - Afghanerna lämnade sina kvinnor och barn i sticket, vilket är helt sjukt egentligen. - - -

Varför tror du Annie och Mållgan vurmat så mkt för dem???? Nya fräscha fullständigt amoraliska kaozsoldater, här för att snylta, våldta och mörda.

Det kommer en dag så folket gör upp med dessa förrädare som styrt det här landet i nu snart 15 års tid, dessa satans mördare.
Citera
2022-02-24, 20:32
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Nä - tvärnej från Maggan och Mållgan - blir inga nya kaozsoldater av ukrainare! Vad folk måste lära sig förstå är att Sverige sedan 06 styrts av folk som bokstavligt talat vill oss svenskar illa.

En söderskjuten skadad ukrainska, värsta fall blont hår och blåa ögon. Vad säger du Maggan??? Eller Mållgan? "Nej - NEJ - NEJ!"

Vad sägs om en och en miljon araber och somalier??? "FLER FLER FLER!!!!!"

Endast en röst på Sd kan rädda det som är kvar av Sverige, endast det!

Jag ska givetvis ta mitt ansvar för Sverige och rösta på Frälsaren Åkesson detta val. Inga fler Araber och annat pack från MENA det räcker nu!

Annie Luderlööf kan vurma hur mycket hon vill för sina älskade mussar, för när kriget når Ukraina så är det hennes tilltänkta allierade sossar som sätter ner foten mot krigsflyktingar men fortsätter vurma för islam.

Hyckleriet når inga gränser. På tal om gränser ska dem vara stängda för östeuropéer och araber vi kan inte ta in fler.
Citera
2022-02-24, 21:28
Medlem
Dags att skicka hem somalier och araber som inte längre har flyktingstatus för att göra plats åt europeiska flyktingar som behöver våran hjälp.
Citera
2022-02-24, 21:34
Medlem
Ja. Slaviska män är ändå snyggare än svenskar, så den här demografiska förändringsmöjligheten bör vi inte missa.
Citera
2022-02-24, 21:37
Medlem
Dags att skicka hem somalier och araber som inte längre har flyktingstatus för att göra plats åt europeiska flyktingar som faktiskt behöver våran hjälp.

Sluta dalta med mena-berget nu regeringen!
Citera
2022-02-24, 22:30
Medlem
Sverige kommer TYVÄRR INTE ta emot flyktingar från Ukraina

I dag så hade man pressträff om Ukraina-situationen. Där förklarade Magdalena Andersson att Sverige förmodligen inte kommer ta emot flyktingar från Ukraina. Detta på grund av att Sverige tog emot flest invandrare från mellanöstern under krisen 2015. Istället så ska resten av Europa fördela flyktingarna från Ukraina på bästa sätt. Dock är Sverige den andra största givaren av bistånd till Ukraina, vilket man måste respektera.

(Dock lite synd att man slösat så mycket bistånd på Afrika etc, istället för att stötta våra europeiska bröder och systrar.)

Den största delen ukrainarna kommer förmodligen etablera sig i Baltikum, Polen, Ungern. DETTA till skillnad från Sveriges integrationsplan för flyktingarna 2015 kommer verkligen att löna sig öststaterna på grund av Baltikums, Polens och Ungerns etc trend minskande befolkning. Samt så är ukrainare är ett moraliskt, hårt arbetande och smarta folk.

Så. Hur känner ni Svenskar att vi förlorar riktig arbetskraft från Ukraina på grund av att vi tagit in en stor massa av oassimilerade flyktingar från mellanöstern?
Senast redigerad av vladdyboy 2022-02-24 kl. 22:33.
Citera
2022-02-24, 22:33
Bannlyst
Varför ska du skuldbelägga oss för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här