2022-02-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Ryska styrkor har avancerat och är endast 8-10 kilometer från Kiev. Enligt bosnisk nyhetssändning

Ja nu är det snart över
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Jag tror putin har planerat för det här enda sedan konfliktens början.

Ja, men även Ukarina lär ha rustat för detta i 8 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Va? Är det inte unga män som brukar fly krig?
Det är år 2022 dom flesta har insett att det är inte värt att kriga alls.
Citera
Avstängd
Hur är terrängen i Ukraina? Känns mest som en stor åker om man tittar på kartan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Antar Kiev blir erövrad fortare än Biden kan kliva ombord på Air Force 1. Tror att imorgon så lär Ukrainas regering fly. Undra till vilket land dom kommer flyt till? USA lär aldrig ta emot dom med Biden som ledare

1. Ungefär så är det. Eller åtminstone blockerat och avstängt.

2. Israel är huvudfinansiären och intressenten i Ukraina efter USA med sekundärintressen.

Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Italiensk krigföring igen. Spring så fort du kan. Var stöddig efteråt.

1. Nja, de vill ha presenter att ge Putin. Han har begärt lite sådana. Men Nlaws har Putin ett antal av sedan några timmar tack vare Bojo och Ukraina, så nu kan han ju få några till. Luftvärnsrobotar, nej. Även om de nog har beam riders så behöver inte bländningsutrustningen utvecklas mer.. Det Svenska försvaret är helt beroende av de svenska + importerade luftvärnsrobotarna. Utan dem är vi helt nakna bortsett från Boforskanonerna, för något flygvapen kommer vi inte att ha timme noll i ett eventuellt krig med någon reell supermakt.

2. Lite synd om Italienarna som fått så kässt rykte av WW2 bara för att de trodde på riddarstorys om hederliga fältslag och hade en hög grad av utbildning som gjorde att de alla tyckte att de var smartare och bättre än Mussolini (samt förstås mer korrupta...). I princip alla andra deltagare i WW2 sprang och kapitulerade mer än Italienarna medan de får lida som kapitulant #14? i WW2.

3. Personligen tycker jag att USAs president Biden höll ett ganska bra tal givet omständigheterna. Givetvis är det inte kul omständigheter ur "approval" och "val" situationer. Tror förövrigt att jag fixade min krigsprediktion lite bättre än Biden, men även jag blev lite överraskad, Ryssland anföll nästan på minuten efter att jag lagt mig för lite ZzzzZZZzzz.

4. Nu är det färdigflashbackat!
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Du menar "varje meddelande om att motståndet ska upphöra är falskt"?
Det stod så i telefonkatalogen. Men var det någon som på allvar trodde det? Hade Palme sagt "lägg ner vapnen" så hade svenskarna lydigt gjort det.

Kanske men de här killarna struntar nog i vad Ukrainska regeringen säger. https://www.youtube.com/watch?v=7xml90IvQJ0
Citera
2022-02-24, 20:42
Medlem
BonerBatmans avatar
Nu är det bara att konstatera att de länder som tidigare varit medlem av USSR och gick med NATO gjort rätt.

Ryssland är numera på samma nivå som Nordkorea. Skrämmas med kärnvapen för att skrämma bort andra från att hjälpa en monumentalt underlägsen nation samtidigt som landets invånare lider av extrem fattigdom. Jävla avskum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Och EU ville inte stänga av Ryssland från SWIFT. Jösses

Skitlandet Tyskland vill inte det. Förstår varför ett vettigt land som Storbritannien lämnade EU.
Citera
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Han genomförde det mesta han lovade i valrörelsen. Det han misslyckades med var att städa i träsket. Handlingskraftig med andra ord. Putin och Nalle Phu vågade inte stöta sig med honom.

JB är mer eller mindre hans motsats, han står med en brandkår jämte ett hus som brinner och beklagar och ondgör sig över branden men vägrar agera...

(Tilläggas att jag inte direkt är Trumpanhängare, men i valet mellan Biden och Trump är det ingen tvekan)

Intressant att du tror att Trump skulle sitta still som Biden, du menar att vi hade varit i samma sits idag med Trump som president? Du får gärna utveckla, det är roligt att spekulera om hur olika makthavare skulle agerat.

Nu pratar jag om utrikespolitik, inte om att städa upp i träsk eller en jävla brandkår, hoppas du förstår skillnaden. DU påstod att detta inte skulle hända med Trump vid makten, förklara varför. Jag tror Trump skulle sitta still, vad tror du själv? Han var tydlig med att inte blanda sig i konfliker utanför Usa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Putin har i verkligheten alltid haft högre folkligt stötd ån vad någon västlig ledare i världen har gaftcefter 1945. Detta är bara fakta och en självklarhet.

Se bara på haggan vi har som statsminister i Sverige. Vem stöder henne? Ingen har röstat på henne och det är knapoast mer än 20% av befolkningen som tycker hon är bra.

De som kunde utmana sitter i fängelse
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Hur är terrängen i Ukraina? Känns mest som en stor åker om man tittar på kartan.

Ja det är platt
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zavvehxdxd
Är på riktigt rädd. Vad gör Ryssland om Sverige nu skickar defensiva vapen?
Vad är chansen över att de börjar vevas bomber över Sverige?

Rätt stort om man heter Putte Putonovichpenis

Ryska armén har lugnt och stilla kunnat skala upp sina styrkor under minst ett decennium jämfört västeuropeiska mindre och mindre trupper , för att det "var ju så lugnt" så man kapade försvarsbudgeten år efter år.

Men inte ens ryssland trupper (som uppges vara uppemot 1 miljon) kan kosta på sig flerfrontskrig. Dels så är de väldigt sårbara eftersom de bara har en smal kanal mot europa mot västgränsen vilket blir jäkligt svårt att landsätta ryska trupper landvägen och kriga t.ex. mot Sverige och makten i Stockholm. Allt kommer i så fall genom luftangrepp och påföljande angrepp från havet och fallskärmstrupper. Gotland är det första som faller och används som rysk bas för fortsatta angrepp. ev. Öland också och kanske t.o.m Åland

De kommer att bli fångade i en klassisk kniptångsmanöver av väldig små EU-Trupper om de angriper baltikum och norden
Senast redigerad av Opaque 2022-02-24 kl. 20:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in