Citat:
Ursprungligen postat av
WhatTheHeck
Antar Kiev blir erövrad fortare än Biden kan kliva ombord på Air Force 1. Tror att imorgon så lär Ukrainas regering fly. Undra till vilket land dom kommer flyt till? USA lär aldrig ta emot dom med Biden som ledare
1. Ungefär så är det. Eller åtminstone blockerat och avstängt.
2. Israel är huvudfinansiären och intressenten i Ukraina efter USA med sekundärintressen.
Citat:
Ursprungligen postat av
vackertsvin
Italiensk krigföring igen. Spring så fort du kan. Var stöddig efteråt.
1. Nja, de vill ha presenter att ge Putin. Han har begärt lite sådana. Men Nlaws har Putin ett antal av sedan några timmar tack vare Bojo och Ukraina, så nu kan han ju få några till. Luftvärnsrobotar, nej. Även om de nog har beam riders så behöver inte bländningsutrustningen utvecklas mer.. Det Svenska försvaret är helt beroende av de svenska + importerade luftvärnsrobotarna. Utan dem är vi helt nakna bortsett från Boforskanonerna, för något flygvapen kommer vi inte att ha timme noll i ett eventuellt krig med någon reell supermakt.
2. Lite synd om Italienarna som fått så kässt rykte av WW2 bara för att de trodde på riddarstorys om hederliga fältslag och hade en hög grad av utbildning som gjorde att de alla tyckte att de var smartare och bättre än Mussolini (samt förstås mer korrupta...). I princip alla andra deltagare i WW2 sprang och kapitulerade mer än Italienarna medan de får lida som kapitulant #14? i WW2.
3. Personligen tycker jag att USAs president Biden höll ett ganska bra tal givet omständigheterna. Givetvis är det inte kul omständigheter ur "approval" och "val" situationer. Tror förövrigt att jag fixade min krigsprediktion lite bättre än Biden, men även jag blev lite överraskad, Ryssland anföll nästan på minuten efter att jag lagt mig för lite ZzzzZZZzzz.
4. Nu är det färdigflashbackat!