2022-02-24, 17:05
Medlem
Detta är bara början, Putin kommer rensa hela öst från Nato, lita på mitt ord. Han har varnat i flera år om detta, nu leker alla troll här ovetandes och skriker sig hesa om internationell rätt.
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Ryssarna borde göra revolution mot makthavarna annars får dom leva på havregröt varje dag resten av deras liv, Men dom vackra kvinnorna kan komma till Sverige .
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Lägg ner fantasierna. Att den här krisen ens uppkommit är för att USA och NATO negligerat Ryssland.

Ingen är ute efter er, ingen vill invadera eller förgöra er.
Nato kunde lätt ha avstyrt hela den här krisen genom att garantera ryssarna att Ukraina aldrig kommer anslutas till Nato. Vad hade det kostat? Ingen vill ha med skitlandet Ukraina i Nato i alla fall, utom Zelenskyj. Det är bara ett uppenbart sätt att provocera Ryssland och få dem att angripa Ukraina, för att kunna gå vidare med sanktioner och på sikt försvaga Ryssland och störta Putin. Nato offrar gärna livet på några tusen Ukrainare för att nå detta mål.
Citera
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Haha. Tror du på detta själva? Vem hade du tänkt skulle starta världskriget? Nato? Har dom hotat med det?
Eller tänker du att Ukraina skulle starta ett världskrig?

Däremot hotar Putin med rejäla konsekvenser som aldrig förr skådats om någon lägger sig i denna invasion.

Jag förstår Putin efter att ha sett denna klargörande video kring konflikten:

https://www.youtube.com/watch?v=h2P9AmGcMdM

Jag förstår honom till 100%!
Senast redigerad av Död o återfödd 2022-02-24 kl. 17:09.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joltino
Jag tänker mer på att konflikterna länderna emellan även många polacker bor i östra Ukraina, det har varit Polskt för inte så länge sedan.
Ukrainska nationalister genomförde ett folkmord på polacker på 1940-talet.
Det finns ingen polsk minoritet i Ukraina.

https://en.wikipedia.org/wiki/Massacres_of_Poles_in_Volhynia_and_Eastern_Galicia
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Varför vill Ryssland spränga ett gammalt kärnkraftverk?

Jo de vill nog utradera hela Tjernobyl och minnet därifrån!

Inge kul att ha bevis på hur korkade man var och att detta nu är/var en stor turistfälla!
Citera
2022-02-24, 17:06
Medlem
Har vi ngn bra anledning ännu?

Rysssarna har självmant framkallat krig med extern stat för två små områden med lite ryssar och samtidig kollapsat sin ekonomi fullständigt och skickat tillbaka relationer med väst till Kuba krisen, över två små områden i Ukraina och mot att nato expanderar?

NATO tillhör västvärlden och demokratier som inte börjar attackera länder, man vet om detta.

Varför ställer jag frågan igen? Vad är så viktigt för ryssarna med detta att de är okej med att krascha sitt egna system fullständigt?
Citera
Bannlyst
Kina pekar ansvaret på Ukraina för offensiven och hävdar att USA "häller bränsle på elden".

https://www.rt.com/russia/550497-china-russia-ukraine-reaction/
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Varför skulle jag trolla?
Du beskyller Ukriana för Putlers invasion.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Du har själv lagt ut denna nyhet 2 gånger tidigare idag. Börjar rysstrollet redan glömma vad han postat?
Jag har inte lagt ut nån,jävla nyhet om stridspiloter. Det är nån annan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixonGonzales
Och nu börjar folk i st Petersburg protestera mot kriget. Bara en tidsfråga innan protesterna når Moskva. Som jag sagt tidigare, det vi ser är slutet på Putin eran. Ni rysstroll/Nyttiga idioter får jobba hårdare om ni ska vända detta, annars väntar Gulag på er.

Ja, vad ska jag säga. Det straffade sig att inte följa minsk avtalet? Bara varmluft från NATO och alla västledare. Snart business as usual igen. Det här har snart blåst över.
Citera
Medlem
Turkiska drönare som Ukraina har köpt har först flera ryska bataljoner. Ryssland är rädda för drönare. Bästa vapnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in