2022-02-24, 16:25
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
De ukrainska förrädarna försöker köpa sig tid.

Trodde de att amerikanerna och britterna skulle komma till deras undsättning?

Jag hoppas att de hittas och skjuts på plats.

Presidenten ? Vad händer med honom? Gulag läger resten av sitt liv?
Citera
2022-02-24, 16:26
Medlem
MickeyMantles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Rätt åt dom, de är ju praktiskt taget en del av den ryska krigsmakten.

Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Haha vad är grejen med att Putin anklagar Ukrainas judiska president för att vara nazist 😅

Han är ju inte 100% fel ute. Under 2014 var nationalistiska och högerextrema krafter väldigt närvarande. Men likväl liten minoritet, som dock Putin sedan dess gjort till en papperstiger i propagandakriget.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
De ukrainska förrädarna försöker köpa sig tid.

Trodde de att amerikanerna och britterna skulle komma till deras undsättning?

Jag hoppas att de hittas och skjuts på plats.
Förrädare mot vem?
Rysstroll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Trodde jag med. Har de inte fått tag på lite modernare prylar från väst?
massa stingers iaf, men de verkar inte ha hjälpt dom mkt. Såg ett klipp när ryska helikoptrar blev beskjutna men dom sköt ut flares riktigt jäkla fort. Skills eller gör hjälpsystmet det automatiskt?
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du hade alltså väntat dig att Putin skulle förinta landet. Jag tror bara han hade tänkt sig slå ut militären vilket han ser ut att slutföra just nu.

Men berätta lite mer om USA:s kvantdatorer.

Som sagt, vänta några dagar på dödssiffror innan du uttalar dig.
Räcker inte bilder på blodig civilbefolkning för att du ska fatta att ryssarna skjuter på allt som rör sig, jämte att dom bombar militära mål?

Försök fundera på varför man går in från varje håll, istället för att förskansa sig lugnt i dom erkända regionerna och låta dom som vill, bli ryska/anknutna.
Medräknat vissa stridigheter inom dessa områden. Hade inte det varit det mer sunda att göra, för en med Putins intresse/agenda?

Putins uttal om erkännanden och planer för synen på vad han avser med dessa erkända områden går nämligen kraftigt isär mot vad hans verkar militär beordrats göra, och det är ingen fråga - Det är som det ser ut just nu.
Dom bombar och skjuter på allt öster om Kiev. Just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Så vilka länder kommer vara först att hjälpa Ukraina med boots on the ground?

Skulle själv gissa på Polen & Baltländerna i enad front.
Aldrig..
Varför skulle de gå in med trupper i Ukraina? Sluta nu.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Haha vad är grejen med att Putin anklagar Ukrainas judiska president för att vara nazist 😅

Det är det geopolitik degraderats till. Väst kallar Putin för "Putler". Putin svarar med att Ukraina måste "avnazifieras".

Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Det är inte jag som gjort listan utan Forbes. Det är en tidskrift som regelbundet kartlägger världens rikaste människor.
Vilka andra är det som borde finnas med där, menar du?
Har du någon annan lista som är mer aktuell och som är mer tillförlitlig?

Du tror alltså på allvar att Elon Musk eller Jeff Bezos är rikare än tex Larry Fink? Så pass tillförlitliga är inte forbes "världens rikaste" enligt mig.

Ska du haka upp dig på detta istället för att bemöta något annat (jag erkänner att jag fick siffran 14 av 15 från 4chan) om det jag annars korrekt påpekar om Chabad Putins regim?
Citera
2022-02-24, 16:27
Medlem
Rymdskeppets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
USA och Joe Biden har varit tysta. Även Kina. Är Biden medveten om vad som händer? Borde inte världens stormakt MARKERA mot detta?

Både Biden och NATO har ju till allas förvåning faktiskt visat förnuft i frågan och varit öppna med att man inte kommer att understöda Ukraina militärt.
Man fokuserar på NATO. Så länge Putin har förnuft nog att inte försöka ta Narva och Alzheimers-duden och NATO ger fan i Ukraina så slipper vi storkrig.
Citera
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Putins insats är tvärtom fullständigt logiskt. Man trängde in den ryska björnen i ett hörn och pissade på den, vad tror man då ska hända?

Hade man bjudit in Ryssland (och tidigare Turkiet) till EU och inte plundrat Rysslands ekonomi när de var nere för räkning så hade vi sluppit Putin (och Erdogan).

Varför är det logiskt? Ryssland måste ju förlora något enormt på detta i slutändan oavsett utgång. Vad vill han uppnå med denna invasion ens? Byta ut Ukrainas regering eller något annat?
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja, du är ju själv en del av det. Kan inte vara så gött att få betalt i rubel dock, den valutan far åt helvete nu.

Det är inte så farligt, 97 rubler för 1 Euro just nu. Den har legat kring 90 före den fredsbevarande insatsen idag. Så ganska marginell förändring. Ryssland har ju en enorm valutareserv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Absolut, men trots att mängden dollar fördubblas varje 12 månader nuförtiden så finns det avsättning för dem i resten av världen. Visst har inflationen dragit iväg över 5%, men det är alltför tidigt att räkna ut USD.
Jo, det stämmer det stämmer

Ja jamen, som sagt vi kommer få se.
Tror vi kan börja dock
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Men det kommer uppgifter om att Ukrainska armen gömmer sina fordon och plutoner bland civilbefolkningen som det alltid brukar vara.

Det kommer också uppgifter om att röda armén äter bäbisar, såg det på RT!

"Som det alltid brukar vara.". Ja, det är ju ofta Putler går in på en fullskalig invasion av ukraina, och varje gång gömmer armén sina plutoner bland civilbefolkningen. Har du någon källa på det förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in