2022-02-24, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Verkligheten säger något annat. Ukraina kunde ha respekterat minsk avtalet. Istället valde Zelensky/Ukraina att hänga sig själva.

Varför, ryssland bröt ju det föregående avtalet, eller menar du att ryssarna inte behöver respektera vare sig Budapest avtalet eller minsk avtalet, men att ukraina ska göra det?

skärp dig.
Citera
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen

Det är sossar som blint följer sin ledare...röstar som vi alltid gjort i våra familjer....icke tänkande individer som röstar rött.

Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
SD väljare bas kmr från socialdemokrater så idioten är väl du om någon med, sen så är det ju du som försöker sprida rena skräpet och försöker få till det så att Jimmie skulle stödja det Putin gör på nått sett, så det är tyvärr du som är det hjärndöda fåret

Dom dummaste fåren är dom får som inte fattar att dom är får. End of diskussion, detta är en tråd om kriget mellan Ryssland och Ukraina.
Senast redigerad av populopidus 2022-02-24 kl. 16:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Ungefär som USA och Nato gjorde i Serbien 1999
Som serberna gjorde överallt, kroatien och Bosnien, Sarajevo. Höll FN folk tillfångatagna och fastspända i deras strategiska områden.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Är nazisterna i ukrainska Azovbataljonen fortfarande på tårna?

Det här är intressant! Har för mig att Putin uttalat en speciell önskan om att bokstavligen förinta just Azovbataljonen. Någon som vet hur det går för dem?
Citera
2022-02-24, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Jo, tjena Vi vet ju alla hur det valet gick till. Men bra försök

Ja snälla, berätta för oss hur det valet var mindre demokratiskt än Putins senaste?
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
https://twitter.com/ZelenskyyUa/status/1496862540957114370 (Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj)

Ryska trupper försöker inta Chernobyl enl ukrainas president.

Otroligt om de inte redan gjort det.
Det finns ju ingen stad där längre, utan bara själva kärnkraftsverket. Det ligger bara 11 kilometer från gränsen till Belarus.

Det verkar som Ukraina bjuder på storsmisk gentemot Ryssarna. Invasionen verkar ha gått i baklås.
Citera
Bannlyst
Vitryska armen inne i Ukraina.
Citera
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Nu börjar allt fler klipp dugga tätt på Telegram. Ryssarna verkar agera helt hänsynslöst.. Skjuter pansarskott mot bostadhus etc.
I ett annat klipp hörs hjärtskärande barnskrik när ett stridsplan skjuter mot/precis i närheten av ett bostadhus.
vart hittar man dessa telegram grupper?
Citera
Medlem
Ukrainian President Volodymyr Zelensky on Twitter:
— "Russian occupation forces are trying to seize the Chernobyl NPP.

Our defenders are giving their lives so that the tragedy of 1986 will not be repeated.

Reported this to Swedish Prime-Minister.

This is a declaration of war against the whole of Europe."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitud
Norden ligger nog inte pyrt till.

Min gissning är att Nato, USA och Europa kommer att vara passiva. Endast sanktioner. De kommer att stå vid gränserna så att ryssen inte går vidare till andra länder.

De som ligger pyrt till är nog gamla Sovjet-stater - men jag tvivlar starkt på att ryssarna kommer kriga med dem nu.

Jag tror att Ryssland kommer att ta över Ukraina nu, alternativt halva Ukraina. För att om 10 år fortsätta framåt och ta resten av Ukraina och ställen som Georgien.

Jag rekommenderar att läsa Putins artikel "On the Historical Unity of Russians and Ukrainians", från förra året. Mycket går att utläsa därifrån. Han vill ha tillbaka Sovjetunionen.

Tror dock inte Ryssland kmr gå in i Finland eller Sverige, som jag fattat det så ligger de okej diplomatiskt med Finland och så länge varken någon av oss är med i NATO så är det nog lungt, iaf ett tag till
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Nu börjar allt fler klipp dugga tätt på Telegram. Ryssarna verkar agera helt hänsynslöst.. Skjuter pansarskott mot bostadhus etc.
I ett annat klipp hörs hjärtskärande barnskrik när ett stridsplan skjuter mot/precis i närheten av ett bostadhus.

Jag ser att propagandakriget är i full swing.
Citera
Medlem
DJSAMSAMs avatar
Riktigt sjukt att se såna här klipp

https://www.youtube.com/watch?v=ew5_0zJYC3w
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem