2022-02-24, 15:00
Medlem
Ryssland en pariasta delvis tyvärr beläget i östra hörnet av Europa hotar nu Europas övriga länder med ett språk som kan betecknas som 30-talets hysteriska nationalistiska retorik och kopierat rakt av från nazismen fula propagandatryne. <men ok varför förvånas då inte mycket skiljer Putins retorik och agerande från det som 1939 sänkte Europa in i mörker när Sovjet och Tyskland startade kriget.
Den verkliga anledningen till att starta krig i Europa vill givetvis Putin dölja så han får som vanligt skylla på väst den lille bastarden.

Men nu äntligen har åtminstone även vår regering vaknat till liv och uttalat sig på ovanligt hårt språk. Vi får hoppas att man också är beredda att ta emot flyktingar från Ukraina om bastarden i Kreml fortsätter sitt folkmord på civila i Ukraina. Sedan kan man väl utvisa alla ryssar vid beskickningarna som vistas i vårt land. Ut med dom ryska lössen bara. Ohyra skall ju bekämpas så den inte sprider sjukdomar..
Citera
Medlem
Rengardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Nej. Läs på lite. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russians_in_Ukraine
En övervägande majoritet är ryskspråkiga.

Hur får man 17.3% till en övervägande majoritet?

Det är sant att majoriteten av ukrainarna kan tala ryska som andraspråk, men det innebär inte att det finns en "ryskspråkig majoritet". I Sverige kan säkert minst 95% av befolkningen tala engelska, är Sverige ett engelskspråkigt land? Knappast.

Ukraina åt ukrainarna.
Citera
Medlem
Smegmas avatar
Ryssarna är överlägsna Ukraina det förstår nog alla. MEN jag tror inte att man ska underskatta Ukraina i skarpt läge. Jag skulle nog gissa på att dom kan ge Björnarna en rejäl kamp. Likväl som att Ryssland har planerat detta långe så har nog inte Ukraina legat på latsidan. Dom har nog gjort sin hemläxa. Dock tror jag inte att det håller i det långa loppet.

Bara inte skiten eskalerar. Först pandemin och nu detta.
Citera
2022-02-24, 15:01
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det är ca 8% muslimer i Sverige idag och de allra flesta är sekulära. Andelen "signifikant troende" är ca 1% av Sveriges befolkning.

Men det är naturligtvis en bisarr tanke att en liten minoritet ska kunna ta över ett land.
Ja mitt inlägg var mer from ett humorperspektiv, men för att visa hur bisarrt rysslands agerande är.
Vi skulle kunna skicka trupp till Åland tex med samma antaganden.
Citera
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Fria fantasier från Bagdad Bob. Ryssland äger detta medan hela västvärlden gråter och det gör mig så lycklig.

Ja eftersom du stödjer Assad, så äre du ju lite illa ute.
Citera
Medlem
ErikEriksdottirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Nåja, London och många andra brittiska städer fick ta emot rätt mycket stryk.

Sen kom de goda makterna och bombade sönder Tyskland i ruiner, helt utan anledning.

Fel sida vann andra världskriget, nu sitter vi i början av det tredje.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att Kina håller på att kollapsa. Evergrande är bara toppen på isberget. PRC har en outtalad policy att aldrig köpa mer än de säljer och den håller de på mycket högre nu än tidigare eftersom de vet om att de sitter på en bubbla.
Hahah, åh men säkert

Inga källor förstås

Väst kollapsar innan kina.
Vi har redan börjat
Allt talar för att västvärlden o dess ekonomi är döende i detta nu, inte som med fritt fabulerande om ett framtida kinesiskt fall
Citera
Medlem
Putlers avatar
Missiler skjuts från belarus. Dags att deklarera Lukashenko som med skyldig.
Citera
2022-02-24, 15:02
Medlem
Fick just ett snack med en granne som har rysk släkt. Han är född i Sverige dock, men säger att han + familj stöttar Ukraina eftersom inofficiellt är de flesta ryssar emot Putin. Det är inget som folk kan säga utåt där tydligen, pga förföljelserisken, men i själva verket skäms många ryssar över att deras ledare lever kvar i forna KGB-tider. Lite intressant just eftersom ryssarna här på forumet glorifierar karln.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Inte ens tyskarna bombade Paris i ruiner.

Bara fega britter och amerikaner kan göra något sådant.

Glömt Warszawa fanboy?
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Kina har inte alls uttryckt något stöd för Putins invasion av Ukraina. Inte på något sätt.

RT intervjuade någon kinesisk apparatchik tidigare idag. Han sa att konflikten beror på att västvärlden inte respekterat Ryssland som den stora, mäktiga nation den är (hans faktiska ord). Rysslands invasion var helt berättigad givet det säkerhetspolitiska läge som väst orsakat. Jag lyssnade bara med ett halvt öra, men det var idel fördömanden av väst och inte någon direkt kritik mot Ryssland alls så vitt jag kunde höra.

Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Fick just ett snack med en granne som har rysk släkt. Han är född i Sverige dock, men säger att han + familj stöttar Ukraina eftersom inofficiellt är de flesta ryssar emot Putin. Det är inget som folk kan säga utåt där tydligen, pga förföljelserisken, men i själva verket skäms många ryssar över att deras ledare lever kvar i forna KGB-tider. Lite intressant just eftersom ryssarna här på forumet glorifierar karln.

Fast sådär säger alltid exilminoriteter. Ryssar som lämnat Ryssland säger att en majoritet egentligen ogillar Putin, irakier som lämnat Irak säger att en majoritet egentligen ogillar al-qaida, kineser säger att en majoritet i Kina egentligen ogillar CCP, och så vidare. Lite önsketänkande från deras sida, tror jag.
Senast redigerad av fluff995 2022-02-24 kl. 15:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Min poäng är att Väst gör precis samma skit som Ryssen, bara att väst gör det bakom täckmanteln Demokrati och får som du sväljer det. Det är den enda skillnaden. Den dagen du väl får en bomb över ditt huvud kommer du inte fråga om den är demokratisk.

och endå har vi ju kunnat konstatera från post 1 att det inte är samma sak, vare sig det avser massgravar, folkmord eller för den delen typ av krig.

Men absolut, den dagen bomben landar på mitt huvud kommer jag inte bry mig om den är demokratisk eller inte, fram tills dess får vi ju helt enkelt konstatera att dina känslor är mer än lovligt frikopplade verkligheten, även om ryssarna med all säkerhet kommer döda barn även i sitt krig och du kommer har rätt i att de minsan inte är värre än västvärldens/natos/usa/uk/insert random provocerade.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in