2022-02-24, 14:05
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Vilket dom gör din horunge läs alla oficiella SD sidor från idag

Har inte hört Åkesson fördöma Putin eller har du en länk?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Ryssarna redan i Kiev. Vad fan består Ukraina av 40 miljoner fjollor?

Det är bara tio mil till gränsen från Kiev.

Ukraina har extremt dåliga gränser för försvar mot Ryssland och Vitryssland. Det är 340 mil som skall täckas upp. Rent strategiskt vore det en bra idé att knappast alls försvara de östra delarna, men man låter då förstås fienden ockupera nästan halva landet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej. Kina köper aldrig mer än de säljer och Ryssland är beroende av råvaruexport vilket betyder att Ryssland måste sälja mer än de köper. Så, neeeeej. Går inte.
Hmm, Ah ja vi får väl se

Bevisligen stärker Kina o Ryssland sina relationer ändock.
Citera
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Håller med i varje stavelse

Sverige blir en stor förlorare om man går med i NATO . Vi bör vara minst lika förståndig som Schweiz.

Neutrala
Citera
2022-02-24, 14:06
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Det enda vi i väst kan och BÖR göra är att göra en fullskalig invasion mot Ryssland. Från alla håll och kanter.

Finns inget annat än att befria Ryssland mot galningen Putin. Diplomati är långt bort nu.

Göra en Saddam Hussein?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femliter
Jag kan inhysa ett par unga ukrainskor om det behövs. Måste ju ställa upp.

Tänk alla stackars utomeuropeiska invandrare när de ser att svensken öppnar sina hem och hjärtan på riktigt för ukrainare.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Undrar hur bra koll USA har över Putins förehavanden, hur han förflyttar sig?
Har säkert en ICBM låst på honom.
Citera
Medlem
Smegmas avatar
Jag tror att bockstensmannen Joe Biden redan har demensglömt vad som försiggår i Europa. Inte för att jag har några speciella sympatier för Trump men jag tror att om denne varit vid rodret så hade nog Björnen lugnat ner sig.

Bara det inte eskalerar. Putin sitter väl säkert i någon bunker någonstans i Uralbergen och runkar bäver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Kina håller alla korten nu. Undrar vad detta har för implikationer för Taiwan nu de kommande dagarna/månaderna.
Kina har aldrig hymlat om att deras officiella politik är att Taiwan är en del av Kina och att de förr eller senare kommer att korrigera detta.
Men nu tror jag inte det blir, USA kan inte ta två sådana här smällar samtidigt.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Kan lova dig att dom som drabbas minst är den gemene ryska befolkningen, dom över medel-medelklassen kanske drabbas men under det så är det i princip redan byteshandelsekonomi eller begagnatmarknaden som gäller för dom flesta.
Var inte arbetarna som söp ihjäl sig och drog ner medelåldern när Sovjet föll det var dom som faktiskt förlorade något vilket var dom som jobbat för staten och liknande.

Du kan tro vad du vill, jag tror att folket har börjat knorra rejält och eftersom alla ryska förband i stridbart skick är i Ukraina nu betyder att det är öppet för alla jihadutbrytarrepubliker nu.
Citera
2022-02-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Varför får jag inte det. Oroväckande att Sveriges tredje största parti inte tar tillräckligt avstånd från Ryssland.

Skicka lite källor på PRO ryssland från SD.

Inte enskilda politikers uttalanden utan något som är med i SD:s partiagenda?
Citera
2022-02-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Har inte hört Åkesson fördöma Putin eller har du en länk?

https://twitter.com/jimmieakesson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in