2022-02-24, 12:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Ja visste från början att detj var lek. Bidens varningar skiter han fulständigt i dem har lekt fördig styrande världsherrvällde.

https://www.youtube.com/watch?v=QXCKRTqB4-o

Va? Gemena bokstäver. Jag kan knappt höra dig, men du skrek ju nyss att det var de som är kritiska till Putin som menade att Ryssland inte skulle anfalla.

Det var ju Putins supportrar som med en dåres envishet sade att Ryssland inte skulle anfalla.

Förstår du vad jag skriver?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Krigar ens Ukraina tillbaka mot ryssarna?

Det antar jag annars hade väl redan Ryssland ockuperad stora områden?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Säga vad man vill om Maggan, problemet är att övriga Europa säger samma sak och det bådar i värsta fall inte gott.

Och nu påstår försvarsministern att Ryssland hotar Sveriges suveränitet. Vette fan, men det låter lite som att ryss-trollen har rätt. Väst har bestämt sig och vill se ett krig. Rysslands invasion beskrivs även som det värsta som hänt Europa sedan 1939. Minnet är kanske kort, men åtminstone jag minns kriget i forna Jugoslavien och de vidriga bilder som kablades ut i media.
Kriget i forna Jugoslavien var ett inbördeskrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Skydda Ryssland mot vad? Hur gammal är du? Tror du att Natos mål är att invadera Ryssland eller?

Nato jobbar för eliten. Inte för folken i väst. Natos uppgift är hjälpa de rika att bryta ner alla länder och tvinga dem att underkasta sig judarna. De som kallar sig "medlemmar" är redan förslavade.
Citera
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Och sanktionerna? Och alla offer i ryska armen?

Vi kan inte införa för kraftiga sanktioner, det skulle drabba även oss och då blir det svårt att betala ut bidrag till befolkningen.
Vi behöver Rysslands olja och gas, utan den stannar hela Europa på några dagar
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Anfaller Ryssland Baltikum nu så kommer de vara tvungna att strida direkt mot amerikanska förband.

Nej, anfaller Ryssland Baltikum, så görs detta om Baltikum utgör ett akut hot mot Ryssland och under direkt kärnvapenhot mot de amerikanska städerna, alltså ligger USA lågt.

Detta är logiken i modern krigföring, det gäller både i Ukraina som i alla länder som inte har kärnvapen.
Citera
Medlem
Kolla det ryska "Special flight Squadron" som lyfts ifrån Belgorod nära ukrainska gränsen. Verkar inte haft en smidig resa. Planet skall fanimej ner!
Citera
2022-02-24, 12:01
Medlem
Putin har ju talat om en ny järnridå. Jag tror det är precis vad han nu håller på med. Men han vill ha den ryska delen av Ukraina på sin sida om järnridån. Jag tror inte att de kommer att ta den västra delen utan bar den där majoriteten är ryssar.
Putin vet att Ryssland kommer att drabbas av kraftiga sanktioner och fördömanden från väst. Men han skiter i det. När den nya järnridån är på plats så kommer Ryssland att vända sig till Kina i stället.

Jag tror inte att han kommer att anfalla fler länder i Europa. Ukraina är speciellt. Det är historien, nationaliteterna och ekonomin som gör att de kan ta Ukraina. Det är ju fattigare än Ryssland, så folks levnadsstandard kommer inte att sjunka så mycket.
Citera
Medlem
Resultatet av detta krig blir att Putin blir avsatt.

Man kan inte dominera Ukraina. Hur kunde han vara en sådan förbannad idiot? Är det någon som förstår Putin här?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Tror du ryssarna saknar logistik?
Och tror du inte att det räcker att hota att utplåna charkivs civila?
I Kharkiv talar man ryska, lite ironiskt om man utplånar den rysktalande befolkningen som hotas av folkmord enligt Putler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Ryssland är inte intresserat av att "överta Ukraina" utan att skydda dom ryssar som befinner sig inom Ukrainas gränser. Han har massivt stöd från civilbefolkningen i utbrytarrepublikerna. Det är en enorm skillnad mot USAs krigande i länder där ingen vill ha dom där.

Precis, det liknar mer tredje riket...
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Problemet är om ryssen vräker på med allt man har, då tar man Baltikum oavsett några tusen Natotrupper på plats.
Sen kan Putler vifta med kärnvapen om USA svarar. I ett sådant scenario är Gotland utsatt med.
Hade USA/Nato skickat in trupp och flyg redan för några veckor sedan hade Putler fått fortsätta att gapa i Moskva.
Nu ställer Putler väst inför fullbordat faktum.
Risken är att Kina inser att väst bara pratar och gör detsamma med Taiwan.

Jaja. Dramaqueen. Vi får väl se. Jag påstår att Ryssland inte kommer gå in i varken Baltikum eller annat natoland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in