Citat:
Inte ens skolfrågan utan friskolefrågan. De tänker lyfta sossarna nu, sedan i sommar kommer SVT att skifta till att tjata om klimatet för att sista-minuten lyfta MP lagom till valet.
Samtidigt tror jag att sossarnas plan om att blanda upp elever från olika invadrargrupper med svenska elever kommer att slå tillbaka på S. Ingen i medelklassen vill djupt inne ha en massa kaos-invandrare i klassen. Kan M, KD och delvis även SD få väljarna att förstå att sossarnas skolpolitik leder till att deras barn kommer att få sämre utbildning och en otryggare skola för att bryta segregationen då kommer S inte att vinna något. Men vad jag har sett såhär långt tyder på att S gynnas av frågan, de lyckas med sin propaganda och få M att framstå mest som ett parti som försvarar miljardärers rätt att skicka skolvinster till Caymanöarna.
Sedan får vi inte glömma att ju mer vi pratar skola i valrörelsen desto mindre utrymme finns det att prata massinvandring, förnedringsvåld, skjutningar, ghettofiering, segregation och återvandring.
Samtidigt tror jag att sossarnas plan om att blanda upp elever från olika invadrargrupper med svenska elever kommer att slå tillbaka på S. Ingen i medelklassen vill djupt inne ha en massa kaos-invandrare i klassen. Kan M, KD och delvis även SD få väljarna att förstå att sossarnas skolpolitik leder till att deras barn kommer att få sämre utbildning och en otryggare skola för att bryta segregationen då kommer S inte att vinna något. Men vad jag har sett såhär långt tyder på att S gynnas av frågan, de lyckas med sin propaganda och få M att framstå mest som ett parti som försvarar miljardärers rätt att skicka skolvinster till Caymanöarna.
Sedan får vi inte glömma att ju mer vi pratar skola i valrörelsen desto mindre utrymme finns det att prata massinvandring, förnedringsvåld, skjutningar, ghettofiering, segregation och återvandring.
Ja, det är värre än så.
Nu har media släppt Corona-frågan (med enda undantag att fortfarande pusha för att alla ska ta dos 4 som ska vara helt fantastisk). Den frågan hjälpte Sossarna mycket, och så har S den frågan även i bakfickan då den stora majoriteten svenskar är nöjda med att Sverige inte blev som Kanada eller Australien.
Men från Corona-frågan verkar media nu ha växlat över till skolfrågan, och mer specifikt friskolefrågan precis som du påpekat och vinklat narrativet till Sossarnas fördel så klart.
Och värst av allt är att folk går på detta. Skolfrågan är tydligen en topp-fråga bland väljare, något som ligger bortom mitt förstånd. Men givetvis har media ett finger med i det spelet.